Asılsız ihbar yapmayın!
KonyaKonya Valiliği, 2022 yılında 112 acil çağrı merkezine 2 milyon 267 bin 217 çağrının geldiğini, bunların yüzde 53’ünün asılsız ihbar olduğunu açıkladı
Konuyla ilgili olarak yapılan yazılı açıklama da, “Her türlü acil durumlarda polise, jandarmaya, sağlık (ambulansa), itfaiyeye ihtiyaç duyulduğunda artık direk 112 numarasını arayarak yardım isteyebilirsiniz. Ancak maalesef 2022 yılında yapılan aramaların yüzde 53 gereksiz acil olmayan aramalar olduğu tespit edilmiştir” ifadelerine yer verildi.
‘112 hattını gereksiz meşgul etmeniz halinde, acil yardıma ihtiyacı olan birinin 112 Acil Çağrı Merkezine ulaşmasını engellediğinizi unutmayalım’ denilen açıklama da, “Gereksiz her türlü arama bir cana mal olabilir” denildi.
‘2022 yılı içerisinde Müdürlüğümüze toplam 2 milyon 267 bin 217 çağrı gelmiştir’ denilen açıklama şu görüşlere yer verildi: “Bu çağrıların 1 milyon 84 bin 715’i asıllı olup, 1 milyon 182 bin 502 çağrı ise asılsız çağrıdır. Oransal olarak ise yaklaşık yüzde 47 asıllı, yüzde 53’ü ise asılsızdır. Müdürlüğümüze gelen çağrıların tümüne cevap verilmiş olup, cevaplama süresi ortalama 1 ile 2 saniye arasında değişmektedir. Müdürlüğümüze gelen acil yardım çağrısı ilk olarak Müdürlüğümüz çağrı karşılama personelleri tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılama personellerimiz vaka tanımı ve vaka adres bilgilerini vaka formuna yazıp, ilgili birim olan Sağlık, Emniyet, Jandarma, Afad, Orman ve İtfaiye’ye yönlendirmektedir. İlgili birim personelleri olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon sağlayarak olay yerine en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir. 2022 yılı içerisinde Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzün gerçekleştirmiş olduğu faaliyetler kapsamında; 112 hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla 11 Şubat 112 Günü etkinlikleri dolayısıyla iki büyük AVM’de stantlar kurularak vatandaşlarımıza gün boyu tanıtım yapılmıştır. Bakanlığımız Engelsiz 112 Projesi kapsamında Konya Merkez ve ilçelerinde ikamet eden işitme, görme, konuşma engelli kişilerin Merkezimizi aramaları halinde herhangi bir engelle karşılaşmamaları, acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmeleri amacıyla 3 bin 816 vatandaşımızın bilgileri siteme girilerek veri tabanı oluşturulmuştur. Çeşitli okullara ziyaretler düzenlenmiş, okullardan da ziyaretçi kabul edilmiştir. Konya’da tüm acil çağrıların artık tek numara “112” altında toplandığının tanıtılması ve bilinirliğinin artırılması amacıyla Konya Merkez ve ilçelerinde öğrenim gören öğrencilere yönelik 76 bin 767 öğrenci ile 5 bin 399 öğretmen ve 56 bin 576 aileye 112 tanıtımı Milli Eğitim Müdürlüğümüz vasıtasıyla yapılmıştır.” (Sultan TÜRKMEN)
İlginizi Çekebilir