İndirimlere dikkat!
KonyaKış aylarının bitmesi ile sezonluk ürünlerin stoklarını tüketmek için indirimlere hız verildi. Aynı zamanda bu indirimlerle alakalı olarak türlü oyunlarda devreye girdi. Tüketicileri uyaran yetkililer, indirimlere dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi
“FAZLA İNDİRİM YAPILIYORMUŞ
ALGISI YARATMAYA ÇALIŞILIYOR”
İlkbahar sezonuna geçiş sürecinin yaşandığı bugünlerde mağazacılık sektörünün müşteri çekmek için yeni formüller ürettiğini söyleyen yetkililer, “ Fiyatların tüketiciler tarafından takip edilmesi sonucu indirim dönemlerinde beklediğini bulamayan satıcıların yeni taktikler geliştirmeye başladılar. Yetkililer, “Firmalar, mağazaların vitrin camlarında, ilan ve tabelalarında 2 kez yüzdelik indirim oranı belirterek gerçeğinden daha fazla indirim yapılıyormuş algısı yaratmaya çalışıyor. Bir giyim firması, cekette 'yüzde 50 + yüzde 20 indirim' yazarak sanki yüzde 70 indirim yapıyormuş gibi görünüyor. Aslında bu indirim, yüzde 60'a denk geliyor ama birçok tüketici bunu fark etmiyor. 100 liralık bir üründe 70 lira indirim yapıyor sanıyorsunuz ama ödemeye gelince 60 lira indirim ortaya çıkıyor çünkü ikinci indirimi genellikle ilk yapılan indirimden sonra oluşan düşük fiyat üzerinden uyguluyorlar. Tüketiciler bu tür aldatmacalara karşı dikkatli olmalı” dediler.
VATANDAŞA UYARI
Etiketler konusunda da vatandaşı uyaran uzmanlar, “9’lu rakamlar ile biten etiketli ürünlerin tüketiciyi aldatmaya yönelik olduğunu söylediler. Yetkililerin ideasına göre alışveriş merkezlerinde özellikle '3 al, 2 öde' şeklinde indirim ve taksit kampanyalarının da 'tuzak' olabileceğini bu nedenle tüketici ihtiyaç dışı alışveriş yaptıklarını belirttiler. Uzmanlar, “Bazı mağazaların 'sezon sonu indirimi' diye 50 liralık ürünü 150 liraya çekiyorlar sonra da yüzde 50 indirim var diyerek 70 liraya düşürüyorlar” ifadelerini kullandılar.(Aysun KARABAYIR)
İlginizi Çekebilir