İnşatta markalaşma
KonyaMarkalansman Genel Müdürü Hasan Özgür Yetiştirici, inşaat mühendislerine İMO konferans salonunda ‘İnşaat Sektöründe Markalaşma’ konulu sunum yaptı
İnşaat sektöründe marka oluşturmanın önemine ve nasıl yapılması gerektiğine dair Konyalı inşaat mühendislerine ‘İnşaat Sektöründe Markalaşma’ konulu sunum ve bilgilendirme yapan Markalansman Genel Müdürü Hasan Özgür Yetiştirici, “Bir markalı şirketin, demirbaşlarını sattığınızda 3 TL iken markayı sattığınızda 33 TL’dir” dedi. Bilgilendirme sonunda Konya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı İbrahim Hakkı Erkan, Hasan Özgür Yetiştirici’ye hediye taktiminde bulundu.
MARKA DEMİRBAŞTAN PAHALIDIR
Markalaşmanın sürdürülebilir bir süreç olduğunu bunun yanında bilgi, teknoloji ve araştırma-geliştirmeye dayandığını belirten Markalansman Genel Müdürü Hasan Özgür Yetiştirici, iş geliştirme markalaşma ve yöneticilik üzerine çalışmalar yaptıklarını anlattı. Markalaşma üzerinde üç ana unsura dikkati çeken Yetiştirici, bunların okumak, araştırmak ve toplanan bilginin uygulanabilir bir zemine oturtulması olduğunu söyledi. Marka geliştirme işini ilk mesleği olan inşaat mühendisliği bilgisinin üzerine inşa ettiğini ifade eden Yetiştirici, “Mühendislik bilgisi gerçekçidir ve elinizdekilerle nereye nasıl ulaşacağınızı bilmenizi öğretir. Mühendislikte sürekli yenilikler ortaya çıkıyor yeni sistemler üretiliyor. Mühendislik eskisi gibi babadan oğula yöntemlerle gitmiyor. Artık kendinizi yetiştirmenin geliştirmenin olmazsa olmaz olduğu bir dönemde yaşıyoruz. İnşaat sektöründe bulunan kişilerin gelişime açık olması gerekiyor. Bu sayede mesleki anlamda kendinizi sürekli besleyen bir moda oturacaksınız. İnşaat sektörü alanında ki kanunları bilmeniz gerekiyor. Kurumsal bir kimlik olmak için çalışma yapmanız gerekiyor” dedi. İnşaat mühendisliği alanında çalışanların mesleğin etik kurallarını bilmesi gerektiğine dikkati çeken Yetiştirici, topluma ve ileriye dönük yapılan işlerde yapılacak küçük bir hatanın zaman içinde çok büyük zararlara yol açabileceğini vurguladı. Yetiştirici ayrıca iş planlama alanında çalışanların alanla ilgili bilgisayar programlarına hâkim olmaları gerektiğini kaydetti. Markalaşma üzerine değerlendirmelerde bulunan Yetiştirici, “Hemen hemen her markanın bir algısı vardır. Dünya genelinde ki markalar bu işe ciddi manada bütçe ayırmış, yoğun bir ekip çalışmasını içinde bulundurmuş, çeşitli iletişim kanallarını iyi şekilde kullanmış markalardır. Bunların her birinin marka değeri vardır. Bir markalı şirketin, demirbaşlarını sattığınızda 3 TL iken markayı sattığınızda 33 TL’dir. Marka bir günde çıkmıyor aslında, markanın bir yol haritası var. THY, Akbank birer markadır. Ülker, MNG, TÜSİAD birer markadır. Konya’da bir markadır. Şehri anlatırken Konya’ya karşı bir bakış var. Aslında marka duygusal anlamda akılda oluşturabildiğimiz bir şeydir” ifadelerini kullandı.
MARKALAŞMADA STRATEJİ ŞART
Markanın karşı tarafa bir yansıma olduğunu ve markalaşmanın yol haritasına sahip olması gerektiğini kaydeden Yetiştirici, aynı zamanda markanın belirli imaj oluşturması gerektiğine de dikkati çekti. Markalaşmada önemli olan şeyin markanın kendini nerede addettiği ve kendisine nasıl bir konumlandırma yaptığının önemli olduğunu söyleyen Yetiştirici, konumlandırmayı markanın yaptığını ama imajı hedef kitlenin oluşturduğunu kaydetti. Yapılan çalışmalarda geri bildirimin önemini vurgulayan Yetiştirici, “Eğer marka ile ilgili bir çalışma yapılıyorsa geri bildirimin olması gerekiyor. İşin öncesi ve sonrasında onların beklentileriyle bir geri bildirim almak lazımdır. Strateji belirleme çok önemli her markanın aynı zamanda bir stratejisi vardır. İşte bu marka oluşturma ve korumada inşaat sektöründe özellikle de üst yöneticilerin bu stratejiyi oluşturması lazım. Marka bilinci daha çok çalışanlara yönelik bir olay, yönetici olarak bünyenizdeki çalışanlarınızın içinde bir ekip ruhu ve marka bilinci oluşturmak sizin yapmanız gerekenlerin başında geliyor” şeklinde konuşuyor. Markaların bir vaadinin olması gerektiğini ifade eden Yetiştirici, “Mesela ‘Sağlam Projeler Sağlam Yapılar’ bir vaattir. Tesadüfen bir markalaşmanın olmadığına inanıyoruz. Her başarılı işin arkasında mutlaka bir emek disiplinli bir çalışma vardır. İnsani ilişkilerin yüzde 90’ını duygusallığımız oluşturuyor o yüzden markalaşmada duygusallığı atlamamak gerekiyor” dedi.
“RAKİP ANALİZİ VE KURUMSAL KİMLİK OLUŞTURUN”
Her markanın mutlaka bir hedef kitlesinin olması gerektiğine dikkati çeken Yetiştirici, belirlenen hedef kitleye hangi iletişim araçlarıyla ulaşılacağına iyi karar verilmesi gerektiğini söyledi. Yetiştirici, hedef kitleye ulaşırken samimi ve etik kurallara uyularak hareket edilmesi gerektiğini, burada da Türk toplumunun ortaya koymuş olduğu ahilik teşkilatına benzer bir yapının ortaya çıkması gerektiğini ve ahiliği burada gördüğünü kaydetti. İnşaat sektöründe iş yapan kişilerin nerede ne yapıldığını, nelerin talep görüp görmediği bilmesi gerektiğini vurgulayan Yetiştirici, markalaşmada rakip analizi ve kurumsal kimlik oluşturmanın da olmazsa olmazlardan olduğunu belirtti. Aynı zamanda her markanın bir sloganının ve yol haritasının olması gerektiğini vurgulayan Yetiştirici, “Sosyal medya hesaplarınız artık olmazsa olmazdır. Ajandanızda temas ettiğiniz iş aldığınız müşterilerinize dair veri bankası olmazsa olmazdır. Medya planlaması, geleneksel ve dijital medya, kurumsal yayın organı dediğimiz bir markanın dergisinin olması gerekliliği veya işte yerel ulusal yazılı görsel dediğim daha çok geleneksel medya alanında çalışmalar. Bir yerlerde haber olmanız gerekiyor. Lansman organizasyonları veya fuarlar oluyorsa fuarlara katılmanız gerekiyor” şeklinde konuştu. (Sultan TÜRKMEN)
İlginizi Çekebilir