Konya Şeker Gıda Devleri Arasında İlk 10’da
KonyaUluslararası Bir Ekonomi Dergisinin Tüm Sektörleri Kapsayan Araştırma Sonuçlarına Göre, Konya Şeker İlk 100’de İki Yılda 24 Sıra Birden İlerleyerek Gıda Devleri Arasında İlk 10’a Yerleşti
Uluslararası bir ekonomi dergisinin 17 yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiği Türkiye’nin en büyük 500 şirketi araştırmasına göre Konya Şeker A.Ş. gıda devleri arasında ilk 10’a yerleşti. Enerji, petrol ve iletişim şirketlerinin ilk sıraları paylaştığı ve cirolara göre yapılan sıralamada ilk 100 içerisinde gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren sadece 13 şirket yer alırken, geçtiğimiz yıl sıralamada 16 basamak birden ilerleyen Konya Şeker A.Ş., 2013 bilanço rakamlarına göre de 8 basmak daha yükselerek son iki yılda ilk 100 şirket arasında 24 basamak birden yükselerek performansıyla en çok dikkat çeken şirket oldu. Derginin Türkiye’nin en büyük 500 şirketi araştırmasında son iki yılda sergilediği istikrarlı performans ile üst sıralara dev adımlarla ilerleyen Konya Şeker A.Ş., devler arasındaki sıçramasını geçtiğimiz yıl sergilediği ihracat performansıyla da taçlandırdı. 2013 yılında bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 148 arttıran şirket, bu performansıyla 500 dev arasında ihracatını en çok arttıran 11’nci şirket oldu. Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk araştırma sonuçlarını değerlendirdi. Konya Şeker A.Ş.’nin enerji şirketleri, petrol devleri, otomotiv şirketlerinin ilk sıraları kimseye bırakmadığı, adeta ilk 100’ü parsellediği bir listede iki sene de 24 sıra ilerlemeyi başardığını kaydeden Konuk, “Devler arasında önlerde yer alabilmek için dev adımlar atmak gerekir. Konya Şeker’de artık devlere ayak uydurabilen bir şirket. Hatta onlara göre birkaç adım daha hızlı ilerlemeyi başardığı için iki senede 24 basamak birden ilerleyebildi. Mesela ülkemizin enerjiden, perakendeye, gıdadan iletişime, otomotivden hizmet sektörüne 500 şirketi 2013 yılında cirolarını bir önceki yıla göre yüzde 14,3 arttırmışlar, Konya Şeker ise yüzde 27,7 arttırmış. Yani ülkemizin 500 devinin ortalama performansının neredeyse iki katı bir performans sergilemiş. Bir önceki yıl da benzer bir durum olmuş ve ülke ortalamasının iki katından daha fazla ciro artışı gerçekleştirmiştik. Neticede devler arasında atılan bu dev adımlar araştırmanın sonuçlarında kendini somut olarak göstermiş” dedi. “YATIRIMLARIMIZ BÜYÜK BİR HEDEFİN PARÇASI”
Konya Şeker ailesinin yeni şirketlerinin de bu araştırmalarda boy göstermeye başlamasını beklediklerini belirten Konuk, bu tür araştırmalarda bir kooperatif şirketinin yer alması ve istikrarlı şekilde yükselmesinin tarım sektörü ve ülke çiftçisi açısından gurur vesilesi olduğunu söyledi. Konuk, “Konya Şeker hedefleri olan bir şirket. Konya Şeker’in sürekli tekrarladığı cümlelerden biri dünyanın geleceğinde stratejik öneme sahip sektörlerden biri gıda sektörüdür ve bu sektörde ülkemizin dünyada söz sahibi olabilmesi için elinde son derece değerli bir hazine vardır. Konya Ovası dünyanın en önemli tarımsal üretim havzalarından biridir. Biz Ovanın önemini kavramış, sahip olduğu hazinenin kıymetini bilen bir şirket olarak o potansiyeli harekete geçirmekle kendimizi yükümlü sayıyor ve bu yükümlülüğün gereğini de adım adım yerine getiriyoruz. Ovanın potansiyelini harekete geçirmek ve üretileni kıymetli hale getirmek için yaptığımız yatırımlar ve yapacağımız yatırımlar büyük bir hedefin parçalarıdır. Biz ülkemizin 2023 vizyonu ile uyumlu bir şekilde hedefini dünyanın en büyük beş gıda markasından birini Konya Ovasından çıkarmayı kendisine hedef seçmiş bir şirketiz. O nedenle yapılan araştırmadaki ihracat artışıyla ilgili tespitler bizi heyecanlandırdı. Bir önceki yıla göre yüzde 148’lik artış bizim için başlangıçtır. Bu daha bismillah diyerek attığımız ilk adımdır. Hedefini dünyanın ilk beşi olarak belirlemiş bir marka için cesaret verici bir başlangıçtır. Biz hem eldeki potansiyeli hem de o potansiyeli harekete geçirmek için kurduğumuz tesisleri ve o tesisleri hayata geçiren arkadaşlarımızın azmini biliyoruz. Bugün bu listelerde Konya Şeker ailesi tek şirketiyle yol alıyor, ancak yakın gelecekte bir iki, iki üç, üç dört olacak. O listelerde yer alacak her şirketimizin üreticinin ürününün daha çok değerlendirildiğinin, ürünün kıymetinin arttığının ve üretici ortaklarımızın ekonomide daha çok söz sahibi olduğunun ve ekonomiden daha çok pay aldığının göstergesi olacağının farkındayız ve tüm gayretimiz üretici ortaklarımızı, bölge çiftçisini ekonominin etkin aktörü yapabilmek, on binlerin milli gelirden daha fazla pay alması ve alabilmesi içindir. Yani on binlerce üreticinin daha çok üretmesi içindir. O listelerde üst sıralara doğru atılan her adım Türk çiftçisinin attığı adımdır. O listeler dâhil olan her şirketimiz on binlerce çiftçinin daha ekonomik süreçte sözünün kuvvetinin artmasıdır. Ve o listelerdeki her başarı üretici ortaklarımız açısından gururun ötesinde başka bir mana daha taşır. Konya Şeker’in başarısı aynı zamanda ülke çiftçisinin sürece dâhil olduğunda başarabileceklerinin göstergesidir” diye konuştu.
İlginizi Çekebilir