Milli Eğitimde Sivil Toplumun Rolü konulu konferans
KonyaKonya Sivil Toplum Kuruluşları Platformu tarafından düzenlenen “Milli Eğitimde Sivil Toplumun Rolü” konulu konferans Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın katılımıyla düzenlendi. Bakan Avcı konferansta, "Bütçemizi biz beşeri yatırıma harcıyoruz. Yani öğretmenlerimize harcıyoruz. Bu da bir yatırım” diye konuştu.
Konevi Kültür Merkezi’nde düzenlenen konferansa Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, Konya Valisi Muammer Erol, AK Parti Konya Milletvekilleri Halil Etyemez, Hüsniye Erdoğan, Leyla Usta Şahin, Meram Belediye Başkanı Fatma Toru, Eğitim Bir-Sen Genel Başkan Yardımcısı Latif Selvi, Selçuk Üniversitesi Rektörü Mustafa Şahin, Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Muzaffer Şeker, Konya Sivil Toplum Kuruluşları Platformu Başkanı Muhsin Görgülügil ve davetliler katıldı. Konferansta konuşan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, son 13 yılın fiziki altyapı ve beşeri alt yapıyı tanzim etmekle geçtiğini söyleyerek, “Dışarıdan gelen eleştirilerde ‘AK Parti 13 yılda pek çok şey yaptı. Ama eğitimde istediğimiz noktada değil’ Bu da doğru. Bu istediğimiz noktanın ne olduğunu hangi asgari şartlar sağlanırsa oralara doğru daha rahat gidileceğini bilmemiz gerekiyor. Bununda en önemli şartı hem fiziki hem beşeri altyapının sağlam olmasıdır. Yani okullarımız, dersliklerimiz, laboratuvarlarımız, atölyelerimiz, okullara erişim imkanları olacak. Sonra beşeri altyapı olarak öğretmenleriniz ve yöneticileriniz olacak. Dolayısıyla bu altyapı neredeydi nereye geldi ve nasıl hangi bütçeyle geldi bunu bilmemiz lazım” dedi. “BÜTÇEMİZİ BİZ BEŞERİ YATIRIMA HARCIYORUZ” Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi hakkında rakamlar veren Avcı, “2002 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütçesi 7,5 milyar lira, 2015 yılında bu bütçe yüzde 731 artışla 62 milyar lira oldu. 2016 yılında 76,5 milyar lira oldu. 7,5 milyar liradan 76,5 milyar liraya geldik. Dolayısıyla bütçemizdeki artış oranımız 2002 yılına göre yüzde 923 oldu. Peki bu parayla ne yapıldı? Yatırım bütçesine baktığımız zaman 2002 yılında 1 milyar 281 milyon yatırım bütçemiz vardı. 2016 yılında yüzde 390 artışla 6 milyar 284 milyon oldu. Demek ki bu gelen paradan yatırımlarımızı biz yüzde 390 oranında artırarak yararlanmışız. Bütçemizi biz beşeri yatırıma harcıyoruz. Yani öğretmenlerimize harcıyoruz. Bu da bir yatırım” diye konuştu. “FİNLANDİYA’DAKİ TOPLAM ÖĞRETMEN SAYISI 55 BİN. BİZ BURAYA 10 TANE FİNLANDİYA EKLEDİK” Geçmiş yıllarda öğretmenlerin 3-4 aylık eğitimle öğretmen olduğunu anlatan Bakan Avcı, “2002-2003 eğitim yılında resmi ve özel toplamında 513 bin 556 öğretmen görev yapıyordu. 2015-2016 eğitim yılında ise 993 bin 794 öğretmenimiz görev yapıyor. Bu rakamlara yaygın eğitim dahil değil. Yaygın eğitimde 2002 yılında 46 bin öğretmen vardı, bu yıl itibariyle 70 bin öğretmen var. 2003 yılından 2016 yılı şubat ayına kadar 542 bin 36 kadrolu öğretmen alımı yaptık. Hep Finlandiya’daki eğitimi örnek gösterirler. Finlandiya’daki toplam öğretmen sayısı 55 bin. Biz buraya 10 tane Finlandiya ekledik” ifadelerini kullandı. “ÖĞRETMEN MAAŞLARIN İYİLEŞTİRİLMESİ KONUSUNDA SON 5 YILDA EN BÜYÜK İLERLEMEYİ TÜRKİYE KAYDETTİ” Öğretmen maaşları hakkında bilgi veren Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “2002 yılında öğretmenlerin net maaşı 470 lira 20 kuruştu. 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle bu 2 bin 544 lira oldu. Ek derslerde ise 2002 yılında aylık 60 saat ek ders verdiği zaman 165 lira alırken bugün 628 lira alıyor. Yani maaş ve ek dersle birlikte 2002 yılında öğretmenlerin eline toplam 635 lira geçerken 2016 yılında 3 bin 173 lira geçmeye başladı. OECD’nin bütün ülkeler için yayınladığı 2015 eğitime genel bakış raporunda öğretmen maaşların iyileştirilmesi konusunda son 5 yılda en büyük ilerlemeyi Türkiye kaydettiği yazıyor” açıklamasında bulundu. “MİNARE DEĞİL MÜEZZİN YETİŞTİRİLSİN” Beşeri altyapıya önem verdiklerini anlatan Nabi Avcı şu ifadeleri kullandı: “Bir tercih yapılması gerekirse artık fiziki altyapıdan çok beşeri altyapıya yönelmeliyiz. Yani insana, yani öğrencilerimize ve öğretmenlerimize yatırım yapmak zorundayız. Ben diyanetteki arkadaşlarla konuşurken şu örneği veriyorum; Camiler yapılıyor. 3-4 şerefeli, 3-4 minareli camiler yapılıyor. Artık camilerde minareler çıkan müezzinler yok. Mimari gereği 1 tane minare yapılacak. Ama 3-4 tane uzun orantısız minareler yapacağımıza sesi güzel 3 tane çocuğa burs verilsin bunlar müezzin olarak yetişsin. Minare değil müezzin yetiştirilsin.” Konferans sonunda Konya Sivil Toplum Kuruluşları Platformu Başkanı Muhsin Görgülügil, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’ya tablo hediye etti.
İlginizi Çekebilir