Okullarda devamsızlık sorunu çözülecek
GüncelMilli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin okullara devamsızlığını ortadan kaldırmak amacıyla tedbirler alıyor, çeşitli proje ve faaliyetler gerçekleştiriyor
Bu kapsamda il milli eğitim müdürleri, okul müdürleri ve öğretmenlerle gerekli toplantıları yaparak soruna ve çözüm yollarına ilişkin çalışmalar yürüttüklerini belirten Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Roman vatandaşların yoğun yaşadığı bölgelerde sosyal içermenin artırılması amacıyla okullarda eğitici eğitimleri, ev ziyaretleri ve farkındalık eğitimleri yürüttüklerini belirterek öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılarak sosyal gelişimlerini sağlamak için “Ders Dışı Eğitim Materyalleri” hazırladıklarını ifade etti.
Yılmaz, ayrıca, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere eğitimin her tür ve kademesinde katılım ve tamamlama oranlarını artırmak, dolayısıyla ortaöğretimde devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terkini azaltmak amacıyla Bakanlık ve UNİCEF işbirliğiyle hazırlanan program çerçevesinde ortaöğretim kurumlarında eğitime başlayan hazırlık ve 9’uncu sınıf öğrencilerine yönelik eğitim ve öğretim yılı başlamadan önce okul hakkında bilgilendirme ve okul ortamına kısa sürede uyum sağlamalarına katkıda bulunacak beceriler kazandırma faaliyetlerini yürüttüklerini vurguladı. Bu becerilerin kazandırılması yoluyla öğrencilerde aidiyet duygusunun geliştirilmesi, okulun anlamlı ve değerli bir parçası olduklarına dair inançlarının geliştirilmesi ve böylelikle akademik başarılarının artırılması gibi hedeflerin gözetildiğini kaydeden Bakan Yılmaz, “Diğer taraftan bakanlığımız ve UNİCEF işbirliğinde hazırlanan ‘Müdahale Modeli Araştırması’ ile ortaöğretimde devamsızlık, sınıf tekrarı ve örgün eğimin dışına çıkma riski taşıyan öğrencilere yönelik olarak farklı ülkelerde gerçekleştirilen önleyici, müdahale edici ve telafi edici çalışma örneklerini ve uluslar arası politika, model ve uygulamaları içeren bir araştırma raporu hazırlanması planlanmaktadır. Bu araştırma ile ortaöğretimde öğrencilerin başarısızlık, sınıf tekrarı ve örgün eğitim dışına çıkma riskinin azaltılmasına yönelik diğer ülkelerdeki uygulamaları da dikkate alan önleyici, müdahale ve telafi edici uygulama örnmeklerinin belirlenmesi ve örgün eğitimi tamamlama oranlarının yükseltilmesine dönük kanıt temelli stratejilerin belirlenmesi hedeflenmektedir” ifadelerini kullandı. (Murat GÜZEL)
İlginizi Çekebilir