© Konya Postası 2021

Otomobil Fabrikası Konya’ya kurulmalı

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün, yerli otomobil projesinde potansiyel aday firma, şirket ve gruplarla 1. tur görüşmeleri tamamladıklarını belirterek, "Ben varım diyen şirketler, babayiğitler var, bunlarla 2. tur görüşmelere geçeceğiz ve detayları konuşacağız" şeklindeki açıklamasının ardından Konyalılar Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a seslendi

“Sayın Cumhurbaşkanım Konya bu zamana kadar devletten kamu yatırımı olarak beklediği desteği alamamıştır. Kurulacak yerli otomobil fabrikası hem Konya’nın hem de bölgenin gelişmesi ve kalkınmasında önemli bir katkı sağlayacaktır. Otomotiv yedek parça üretimindeki işletmelerin varlığı fabrika için ihtiyaç duyulacak kalifiye eleman sorununu çözecek potansiyele sahiptir.Arsa tahsisi yapılacağı sözü de verilmiştir.Bütün bunlar dikkate alındığında Yerli Otomobil Fabrikası’nın Konya ya kurulmasını istiyoruz.”

Yerli Otomobil Fabrikası’nın Konya ya kurulması için Bakan Özlüye ve TOBB Başkanı RifatHisarcıklıoğlu’ na verilen raporda şu bilgiler yer alıyordu.

OTOMOTİV LOKOMOTİF SEKTÖRDÜR

Dünya ekonomilerinde gözlenen küreselleşme olgusu ile yerel ekonomiler artık global pazarlarla iç içe bir duruma gelmiştir. Konya sanayisinde uzun yıllardır süregelen tarıma dayalı sanayileşmenin etkisi yakın dönemde azalmıştır. Yerini makine ve parçaları imalatı, otomotiv yedek parça imalatı, plastik sektörü, demir-çelik sektörü almış ve bu alanlarda dünya ile rekabet edebilecek bir konum almıştır. Otomotiv sanayi sektörü tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de ve Konya’da da lokomotif sektör konumundadır. Otomotiv sektörü başta; Petro kimya, demir çelik, lastik, tekstil, cam, elektrik elektronik, makine, akaryakıt, sigortacılık bankacılık gibi birçok sektörle ilişki içerisindedir. Ana üreticilerin teknik ve ekonomik desteği ile kurulan ve gelişen yan sanayi bugün kendi alanında önemli bir potansiyel göstermektedir. Yan sanayide AB firmalarının ağırlığı daha da fazladır. Yan sanayide lisans ve ortak yatırım kurmak suretiyle faaliyet gösteren yabancı firmalar bulunmaktadır. Bu süreçte yerel ekonomiler fiziki, sosyal, ekonomik yapılarını güçlendirmek yönünde etkilenmişlerdir.

AR-GE YE AĞIRLIK VERİLMİŞTİR

Gelişen ekonomik sistemin getirdiği rekabetçilik ortamının da etkisi ile yerel ekonomiler strateji ve politikalarında değişikliğe gitmiş, ar-ge ve inovasyona ağırlık vermeye başlamıştır. Bu çerçevede firmalar ar-ge tesisleri kurmaya, profesyonel danışmanlık hizmetleri satın almaya, iş birlikleri oluşturmaya başlamışlardır. Bunun sonucunda sektörün ana sanayiye ürün verme oranları artmış, savunma sanayi, havacılık sanayi, donanma sanayi gibi kritik alanlara ürün vermeye başlamıştır. Konya sanayi; otomotiv sanayi sektöründe,1’i ana sanayi üreticisi, 400’ü otomotiv yan sanayi üreticisi 1000 civarındaki hizmet sağlayıcısı olan yaklaşık 1400 firma ile Türkiye genelinde güçlü bir konuma sahiptir. Konya otomotiv sektöründe 10.000 kişinin üzerinde bir istihdam sağlandığı görülmektedir. Konya otomotiv sanayi; rekabetçi maliyetlerle esnek üretim yapabilme, ihracat deneyimi, yetişmiş insan gücü, esnek çalışma sistemleri gibi etkenlerin öne çıktığı bir sektördür.

KONYA SEKTÖRE YABANCI DEĞİL

Konya Otomotiv Yan Sanayi İş Kümesi Konya otomotiv yan sanayinin gelişim sürecinde önemli bir yerdedir. Üyelerine kalite eğitimleri, sektöre yönelik toplantılar, yabancı heyetlerle ilişkiler, ikili görüşmeler gibi imkanlar sağlamaktadır. Özellikle her iki yılda bir yıl yapılan Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme(OSEG) konferansları Konya için önemli bir çalışmadır. Konya Otomotiv Yan Sanayi İş Kümesi Türk Motor Platformu, OSEG gibi uluslararası programlarda önemli bir rol üstlenmiş, taşıt araçları sektöründe söz sahibi bir kuruluş olmuştur. Bununla birlikte Konya Otomotiv Yan Sanayi İş Kümesi Almanya, Avusturya, İspanya gibi önemli bölgelerdeki kümeler ile de işbirliği içerisindedir. (Sultan TÜRKMEN)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER