Palyatif merkezi Beyhekim’de
KonyaBeyhekim Devlet Hastanesi Yönetici Adnan Tekin, palyatif tedavi merkezlerinin halen Konya’da ilk ve tek olma özelliğini koruduğunu ve 2 ay gibi kısa bir sürede yüzde 80’in üzerinde doluluk oranına ulaştıklarını söyledi.
Beyhekim Devlet Hastanesi Yönetici ve Başhekimi Uzm. Dr. Adnan Tekin, palyatif merkezlerinin özellikle tedavisi kalmamış hastaya ve hastanın ailesine yapılabilecek destek tedavisi verdiğini söyledi. Uzm. Dr. Tekin palyatif merkezlerinin amacının umutsuz duruma düşmüş hastanın ağrılarını kesme ve onun lojistik bakımını üstlenmek olduğunu söyledi. Tekin ayrıca, “Önemli olan bir insanın artık tedavisi bitmişse ağrısının kesilmesi, beslenmesinin sağlanması gerekir, huzurlu, konforlu ve rahat bir şekilde en azından idame tedavisinin yapılması gerekir. Ailesine doğru bilgi anlatmak önemlidir. Palyatif birimimizde imamdan tutundan psikoloğa kadar birçok arkadaşımız da hem hastaya hem ailesine destek vermekte. Bu merkezimizde tüm ilçelerden gelenleri de kabul ediyoruz. Açılalı 2 ayı geçti. Bu süreçte yüzde 80’in üzerinde bir doluluk oranına ulaştık” dedi.
HASTALAR EVLERİNDE TAKİP EDİLİYOR
Hastanelerinden taburcu olan hastalarını da takip ettiklerini söyleyen Başhekim Adnan Tekin, “Arkadaşlar telefonla durumunu soruyorlar veya bizzat biz hastayı ziyarette bulunuyoruz. Bu uygulamamız ile hastamız hastanemizin hangi hizmetinden memnundu, hangisinde nasıl değişiklik yaparsak daha iyi olur bunu anlamak için oldukça iyi oldu. Ayrıca hasta takibini de yapmış olduk, ameliyatı iyi mi oldu, ameliyattan sonra sorunları oldu mu, bunları da kontrol etmiş oluyoruz” diye konuştu.
‘EMPATİ YAPIYORUZ’
Hastalarının rahat edebilmesi için empati yaptıklarını söyleyen Tekin, “Hastalarımızın hastaneye girişinden tutunda, yatış ve çıkışına kadar her konuda en rahat hizmet alabilmeleri için empati yapıyoruz. Bununla ilgili zaten bir psikoloğumuz la birlikte, günlük olarak en az 15 hastayı dolaşacak şekilde de bir program yaptık. Karışık servislerden 15 birimi ziyaret edecek ve hazırladığı raporlar doğrultusunda hastaların zayıflık gördüğü, memnun kaldığı hizmetler ve çalışanlarla ilgili, bunlara dönük bizde kendi içimizde çalışmalar yaparak, daha rahat daha konforlu ve daha sağlıklı bir şekilde uğurlama gibi bir düşüncemiz var” şeklinde konuştu.
Yaptıkları çalışmalar neticesinde hastaların yüzde 95’inin memnun kaldığını da söyleyen Tekin, “Hastalarımızın şikâyeti üzerine yemeğin dağıtım saatini değiştirdik. Tuvaletler de peçete ve sabun sıkıntısı, ziyaretçilerle ilgili olan istekler, acil servise hastasını bıraktıktan sonra aracını daha rahat koyacağı bir yer gibi şikâyetler vardı. Bizlerde hepsini gidermeye çalıştık. Selçuklu Belediye’sinin desteğiyle yaptırdığımız yeni otopark da bu ihtiyacın yansıması” ifadelerini kullandı. Yeni otopark hakkında da bilgi veren Başhekim, “Hem acil servisten giren hem de polikliniğe girecek olan vatandaşımız için yüzün üzerinde kapasiteye sahip yeni bir otopark açıldı” dedi.
GÜNDE 3 BİN HASTA GELİYOR
Hastaneye günde 3 bin civarında hasta geldiğini aktaran Uzm. Dr. Tekin, hastaların refakatçileri ile bu sayının 5-6 bini bulduğunu belirtti. Son hizmetlerinden birinin de hastalar için yeni bir kütüphane oluşturduklarını ifade eden Tekin, hastaların bu kütüphaneden ödünç kitap alabildiklerini söyledi. Tekin ayrıca, hastanelerinin Türkiye’deki en iyi hastanelerden birisi olduğunu da sözlerine ekledi. Tekin konuşmasının devamında, “Vatandaşlarımızı en rahat edecek şekilde hastanemizden girip, tedavi olup, hastanemizden ayrılana kadar her konuda rahat ettirme konusunda çalışmalarımız devam edecek” diye konuştu. (Mehmet Çalışkan / Özlem Kara Yıldırım )
İlginizi Çekebilir