© Konya Postası 2021

Perakendeciler fuara gidiyor

Perakende sektörü temsilcileri gelecek hafta bir araya geliyor. Yerli ve ulusal markalar Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı ile bir araya gelecek. 9'uncusu yapılacak organizasyona Konya’dan 12 firma katılacak

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından 12-13 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilecek Yerel Zincirler Buluşuyor 2017'de "Dönüşüm" başlığı altında perakende sektöründeki verimlilik konusu konuşulacak. Program kapsamıda sektör temsilciler perakendede verimli dönüşümü tesis eden unsurlar konuşulacak ve sponsor firmalar temsil ettiği 300'e yakın markanın yeni ürün ve hizmetlerini tanıtacak. Perakende sektöründe Konya’da yerel zincirlerin güçlü olduğunu belirten PERDER Başkanı Ali Tabak, yabancı sermayenin Konya’da kalmadığını söyledi. Konya’nın yerel zincir marketlerinin Türkiye çapında kendini ifade edebildiğini kaydeden Tabak, düzenlenecek Fuar’da 350-400 firmanın kendisini tanıtacağını ve Türkiye genelinde bulunan 3 bin 500 markete birebir ulaşma şansı yakalayacaklarını aktardı. Organizasyonun kapsamlı olduğuna dikkati çeken Tabak, Fuar’ın Haliç Kongre Merkezi’nde her yıl Nisan ayının 2. haftasında düzenlendiğini ve 2 gün sürdüğünü belirtti.

KONYA’DAN 12 YEREL FİRMA İSTANBUL’DA OLACAK

Konya Perakendeciler Derneği Başkanı Ali Tabak, İstanbul’da gerçekleşecek programa ilişkin değerlendirmede bulundu. Konya’dan organizasyona 12 firmanın katılacağını belirten Tabak, Konya’daki yerel perakendenin çok güçlü bir yapısının olduğunu kaydetti. Perakende sektöründe Türkiye’de 16 bölge olduğunu ve Konya’nın Federasyon bünyesindeki en güçlü ikinci bölgede olduğu bilgisini veren Tabak, Konya’da perakende sektöründe 2 bin 500 kişiden fazla kişinin çalıştığını söyleyerek, perakende sektörünün ekonomiye katkıları konusunda bilgiler verdi. Türkiye genelinde 3 bin 500 yerel zincir marketin olduğunu söyleyen Tabak, “Bu marketlerde yaklaşık 70 bin kişi çalışıyor. Birde Türkiye genelinde iş yapan Discount diye tabir edilen mağazalar var. Bu mağazaların 20 bin şubesi var ve bu mağazalar Türkiye genelinde 80 bin kişi çalıştırıyor. Biz 3 bin 500 şube ile 70 bin kişi çalıştırıyoruz. Bakın dikkat edin onlar 20 bin şube ile 80 bin kişi çalıştırıyor biz 3 bin 500 şube ile 70 bin kişi çalıştırıyoruz. Dikkat edildiğinde 3 bin 500 yerel zincirin, Discount mağazalardan çok daha fazla istihdama sahip olduğunu görebilirsiniz” dedi. Yerli marketlerin şehrin ekonomi ve istihdamına da büyük katkılar verdiğini ifade eden Tabak, yerli marketlerin kendi şehrine her anlamda katkı sağlarken Discount mağazaların sadece bağlı olduğu ile katkı sağladığını ifade etti. Yerel zincir marketlerin tüketim kaynağı, istihdam ve tedarikçiden mal temini konusunda katkı sağladığını dile getiren Tabak, Konya’da yerel marketlerin hem hal ürünlerine mağazasında yer verdiğini hem de yerel üretim yapan süt firmalarına destek vererek katkı sağladığını anlattı.

YERLİ FİRMALAR HALKA HİZMET PEŞİNDE

Konya’daki yerel zincir marketlerin yıllardır güçlü olduğunu ve yakın zamana kadar Konya genelinde etkisi arttırdığını söyleyen Başkan Tabak, Konya’da yıllara göre perakende sektörünün gelişimini anlattı. 1989 yılında Osmanlı Market ile başlayan sektörün 1994 yılında Adese ile genişlemeye başladığını dile getiren Tabak, “1996 yılında Makro Market açıldı. 2007 yılı sonlarına doğru Afra marketi, Makro satın aldı. Afra market satıldıktan sonra Konya’ya yerli zincir olarak Makro girdi ve arkasından Akyurt geldi.2000’li yıllarda da Konya’ya Real geldi ama şimdiye bakıldığı zaman yerel perakendeciler piyasaya hâkim. Bu sadece Konya için geçerli değil, Türkiye genelinde yabancı sermayeler marketçilikten çekilmeye başladı” ifadelerini kullandı. Türkiye genelinde marketçilik sektöründe rekabetin fazla olduğunu aktaran Ali Tabak, yabancı sermayenin marketçilik konusunda Türkiye’den çekilmeye başladığını ve tamamen yerli zincir marketlerin piyasaya hâkim olmaya başladığını söyledi. Yabancı sermayenin Türkiye’ye gelerek yüzde 30-40 oranında para kazanmak gibi bir düşüncesi olduğunu iddia eden Tabak, Türkiye’deki yerel marketlerin buna müsaade etmediğini aktardı. Yerel marketlerin güçlü olduğunu ve para kazanarak servet kazanma gibi düşünceleri olmadığını söyleyen Tabak, halka hizmet etmenin peşinde olduklarını dile getirdi.(Mustafa KARAKAYA)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER