‘Sorgulayan nesiller yetiştirilmeli’
GüncelOkullarda müfredat değişikliklerin sıklığına dikkati çeken Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, Türkiye’de milli bir eğitim politikasının oluşturularak sorgulayan nesillerin yetiştirilmesi gerektiğini söyledi
Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, okullardaki müfredat değişikliğine ilişkin açıklama yapmış ve toplamda 51 müfredatın yenileneceğini söylemişti. Açıklamanın ardından Konya Postası Gazetesi değişim gösteren müfredat değişiklikleri ve Türk Eğitim sistemini Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata’ya sordu.
Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki müfredat değişikliğinin yaklaşık iki yıldır sürdüğünü kaydeden Türk Eğitim Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, çalışmaların taşralardan bilgi alarak başlatıldığını söyledi. İlkokul ve ortaokul düzeyinde 17, lise düzeyinde 24, imam hatip ortaokulu ve imam hatip lisesi düzeyinde 10 olmak üzere toplam 51, sınıflar esas alındığında ise 176 müfredat yenilendiğini kaydeden Ata, 2017-2018 eğitim yılında 1,5 ve 9. sınıflarda kademeli olarak programların uygulanacağını belirtti.
SORGULAYAN NESİLLER YETİŞMELİ
Türkiye’de milli eğitim politikası oluşturulması ve Milli Eğitim Bakanlarının sık değişmesinin eleştiri konusu olduğuna dikkati çeken Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, sorgulayan nesillerin yetişmesinin önemine işaret etti. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın açıklamalarına değinen Ata, yaklaşık 1 yılda 176 programın yenileceğini ve eğitim alanında müfredatın yenilenmesinin doğal olduğunu ifade etti. Yenilenen müfredatın sorgulayan ve araştıran nesil yetiştirmesi gerektiğini söyleyen Ata, “Bilgi ve teknoloji üreten nesillerin yetiştirilmesi çok önemli. Tarım ekonomisine dayalı bir ülkeyiz ve teknolojiyi dışarıdan alıyoruz. Biz bilgiyi veya teknolojiyi dışarıdan alıyorsak müfredatı neden değiştiriyoruz? Düşünen, çalışan ve sanayileşen nesli yetiştiremiyorsak müfredat değişikliğinin çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Aslına bakarsanız bizi tek başına yöneten bir iktidar var ve şuana kadar 6 bakan değiştirdik. Değişiklikler siyasi iktidarın kararıdır ve saygı duyarız ama sonradan gelen bakan bir önceki bakanın uygulamalarını devam ettirdi mi veya yeni bir şey mi getirdi? Algılarla uğraşmak istemiyoruz, gerçekler ve sonuçları görmek istiyoruz” dedi.
MİLLİ EĞİTİM POLİTİKASI GELİŞTİRİLMELİ
Türkiye’nin eğitim konusunda devlet politikası oluşturmasının büyük önem arz ettiğini söyleyen Başkan Ata, “Gelişmiş ülkelerin politikalarına baktığınız zaman gelen bakanın politikaları değiştirmediğini, kaldıkları yerden devam ettiğini görüyoruz. Amerika Birleşik Devletleri, Finlandiya veya Japonya yönetici değiştirdiğinde politikalarını değiştirmiyorsa, bir bildikleri varsa biz neden yönetici değiştikçe politika değiştiriyoruz? Çağın gereklerine göre güncelleme tabii ki şart ama devamlılık olması gerekiyor. Devamlılık olmadığı zaman her gelen kendi istediği politikaları uygulamaya çalışır ve o zaman milli bir politikadan bahsedemeyiz. Sadece kişinin kendi bakış açısına göre politika oluşturmak doğru değil, ortak akıl ve paydaşlardan yararlanılması lazım. Öğretmenler, öğrenci temsilcileri, akademisyenler, yöneticiler, bilim adamları ve bürokrasiden ortak akıl alarak milli eğitim politikası oluşturabilmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu. Ata, toplumun bazı algılarla yönetildiğini kaydetti.
Üreten, düşünen, sorgulayan nesil yetiştirilmesinin önemine vurgu yapan Tanfer Ata, sağlıklı nesiller yetiştirilecek programların devlet politikası haline getirilmesi gerektiğini söyledi. Ata, eğitim politikasının sadece bir iktidara bağlı kalmaması gerektiğini, iktidar değişirse yerine gelen yöneticilerin de mevcut politikayı devam ettirmesi gerektiğini belirtti.
‘İLGİ VE KABİLİYETE GÖRE YÖNLENDİRİLMELİ’
Öğrencilerin ilgi ve kabiliyetine göre yönlendirilmesinin çok önemli olduğunu ve bu konuda ailelere büyük sorumluluğun düştüğünü anlatan Ata, “İlkokuldan başlayarak öğrencilerimiz yönlendiriliyor ancak yeterince üzerinde durulmadığı kanaatindeyiz. Velilerimiz ‘Çocuğumuz okusun, en iyi okullara gitsin’ şeklinde düşünüyor ve kapasitesini bilmiyorsa çocuk bir yerlerde takılıyor. Çünkü ilgi ve kabiliyeti dışında çalışıyor. Ailelerimiz bu konuda bilinçli yönlendirme yaptığını söyleyemem. Okullarımızın yönlendirmesine de izin vermiyorlar. Çocuklarımız bilinçsiz yönlendirilirse başarı yakalanamaz” dedi. Başkan Ata, ilkokuldan itibaren ailelerle okulların ortak hareket etmesi gerektiğini, öğretmen-öğrenci-veli üçlüsünün rehber öğretmen desteğiyle hareket etmesinin ve öğrencinin ilgi ile kabiliyetine göre alt yapısının oluşturulması gerektiğini kaydetti.
Öğrencilerin yönlendirilmesi konusunda Türkiye ve dünya şartları ile ihtiyaçlarının da göz önünde tutulması gerektiğine dikkati çeken Ata, milli eğitim politikasında da bunun göz ardı edilmemesi gerektiğini söyledi. Öğretmen atamaları, öğrenci eğitimi ve okullaşmaların da bu doğrultuda değerlendirilmesinin doğru olacağını ifade eden Ata, milli eğitimin bütün olduğunu, uyumsuzlukların başarıyı etkilediğini anlattı. Milli eğitim konusunda devletin hakem görevi icra etmesinin doğru olacağını dile getiren Ata, devletin eğitimi siyasi boyuta çekmemesinin önemli olduğunu söyledi.
EĞİTİM DEVLET ELİYLE YAPILMALI
Müfredat değişikliğinde yer alacak olan Değerler Eğitimi’ne ilişkin Ata şunları söyledi: “Değerler eğitimi, milli ve manevi değerlerimizi yani bizi ayakta tutan değerlerin öğretilmesi ve gelecek kuşaklara aktarılmasıdır. Dürüst olmak, çalışkan olmak, memleketin hayrına çalışmak ve işini en iyi şekilde yapmak değerler eğitimi olarak görülebilir. Biz bugüne kadar bu eğitimleri veremedik mi? Bu konuda eğitimin bir bütün olduğunu, içerik ve kapsamla öğrencilerin aynı yönde yetiştirilmesinin doğru olacağını düşünüyoruz. Okul, kişi, kurumlar arasında ayrım olmamalı, eğitim devlet eliyle tek elden yapılmalı. Türkiye’de belediyeler, dernekler veya vakıflar aracılığıyla farklı eğitim şekliyle uygulamalar görünüyorsa bunların tek elde toplanması lazım.” Ata, devletin ülkesine hizmet eden nesiller yetiştirmesi gerektiğinin altını çizdi.
Öğrencilerin eğitim hayatı boyunca milli ruh, tarihi ve dini değerini bilen konularda dersler alması gerektiğine dikkati çeken Ata, Türkiye’de her bireyin vazgeçilmez eleman olduğunu, uygulanacak müfredatların siyasete kurban edilmemesi gerektiğini söyledi.(Mustafa KARAKAYA)
İlginizi Çekebilir