Torku Çocuk Adası’nda Hedef 1,5 Milyon Çocuğa Ulaşmak
Konyaİçerisindeki etkinlik alanlarıyla yoğun ilgi gören EXPO 2016 Antalya, bir ayda binlerce turist ve ziyaretçiyi ağırladı.
Cumhurbaşkanlığı himayesinde organize edilen ve açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılan EXPO 2016 Antalya, olimpiyatlar ve Dünya Kupası'ndan sonraki en büyük organizasyon olarak kabul ediliyor. ‘Çiçek ve çocuk’ teması ve ‘Gelecek nesiller için yeşil bir dünya’ sloganıyla yola çıkan EXPO 2016 Antalya, Aksu ilçesindeki bin 121 dönümlük sergi alanında 191 gün boyunca ziyarete açık olacak. Projesi yaklaşık 3 yıl süren ve 1,7 milyar liraya mal olan EXPO 2016 Antalya, Türkiye’nin tarihi ve kültürel mirasını, biyoçeşitlilik yönünden zenginliğini, tarımsal ve ekonomik potansiyelini dünyaya tanıtmayı amaçlıyor. Organizasyon çerçevesinde, ulusal ve uluslararası konserler, kongre ve sempozyumlar, dans gösterileri, müzikaller, tiyatrolar, atölye çalışmaları, milli ve özel gün ile Ramazan ayı etkinlikleri, sokak eğlenceleri gibi programlar düzenliyor. TORKU ADASI FARKLI ETKİNLİK ALTERNATİFLERİYLE İLGİ ÇEKİYOR Torku Çocuk Adası, EXPO 2016 Antalya’nın en ilgi geçen etkinlik alanlarının başında geliyor. Açılışından itibaren yüzlerce okulun düzenlediği turlarla öğrenciler tarafından büyük ilgi gören Torku Adası, birçok yerli ve yabancı turist ve çocuğun da uğrak yeri oldu. Perge kazı alanı, eğitim hayal yolu, bitki labirenti, çocuk etkinlik alanları, çocuk atölyeleri ve interaktif gösteri alanı gibi birçok nitelikli etkinlik alanını içinde barındıran Torku Adası, Torku ürünleriyle isimlendirilen dört köprüyle misafirlerini karşılıyor. Adanın eğlenceli etkinliklerinin yanında, zaman zaman düzenlenen dış memberan kubbe yüzeyinde projeksiyon yansıtmalı gösteriler de misafirler tarafından beğeni topluyor. Torku Adası’nı gezen misafirler, Konya Şeker ve Torku hakkında da bilgi sahibi oluyor. EXPO 2016 Antalya’daki Torku Adası ile gelecek nesillerin hem sağlığını hem de sürdürülebilir üretimi öğrenmelerini kendine düstur edinen çiftçi kooperatifi kuruluşu Konya Şeker ve sağlıklı nesiller için “Doğal Olarak Bizden” sloganıyla üretim yapan Torku markası, gelecek kuşakların eğitilmesinde de önemli bir rol üstlenmiş oluyor. Bu çerçevede Torku Adası’nda özel olarak tasarlanan atölye çalışmaları, boyama, baskı, uçurtma yapımı, geri dönüşüm, kağıttan heykel, masa oyunları, maske yapımı, origami, ritim, konsept çalışmaları, eğlenceli bilim dünyası, kitre bebek, neşeli çiftlik ve yeraltı kaynakları gibi etkinliklerle çocuklar gönüllerince eğlenerek öğreniyorlar. Expo alanının sol tarafında kalan ve küre şeklinde tasarlanan Torku Adası, Torku Miniki sütlü çikolata kapısı, Banada kapısı, No:1 çikolatalı gofret kapısı ve Tam Bisküvi kapısı ile 30 Ekim’e kadar dünya çocuklarını ağırlayacak. Antalya ve ilçelerinden 50’ye yakın, Türkiye genelinden ise 100’den fazla okulun ziyaret ettiği adada, etkinliklere katılan öğrencilere balon, şapka ve boyama kitabı gibi hediyeler verildi. Yerli turistler kadar yabancıların da dikkatini çeken Torku Adası, Hollandalı gazeteciler ve Noa Lagerweft ekibi gibi ziyaretçilerden de tam not almayı başardı. EXPO 2016 ANTALYA RAMAZAN’A ÖZEL ETKİNLİK VE FIRSATLAR SUNUYOR EXPO 2016 Antalya’da 11 ayın sultanı Ramazan-ı Şerif’e özel etkinlikler de hazırlandı. Sergi alanında iftarın ardından Ramazan davulcularının kortejiyle başlayan eğlence, gece 02.00’ye kadar devam ediyor. Ramazan ayına özel indirimli bilet kampanyası da başlatıldı. Sergi alanına saat 19.00’dan sonra gelenler, yüzde 50 daha az ödeyerek alana girebilecekler. EXPO 2016 Antalya’yı, Ramazan ayı boyunca, kampanya kapsamında 14 ile 64 yaş arasındaki ziyaretçiler, 14 ila 25 yaş aralığındaki öğrenciler, 65 yaş üstü yetişkinler ile 8 ila 13 yaş aralığındaki çocuklar da indirimli olarak gezebilecekler.
İlginizi Çekebilir