Konya
16 Kasım, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

48 otobüs kâr ettik

48 otobüs kâr ettik
2014-2016 yılları arasında Büyükşehir Belediyesi’ne ait doğalgazlı otobüsler toplam 36 milyon 240 bin kilometre yol kat ederken, yakıt kullanımında 43 milyon 524 bin 240 TL’lik bir tasarruf sağlandı. Bu tasarrufla beraber fiyatı ortalama 900 bin TL olan otobüslerden 48 tane alınabiliyor

311 OTOBÜS DOÄžALGAZLI

Konya BüyükÅŸehir Belediyesi doÄŸalgazlı otobüslerle yakıt sarfiyatında büyük bir tasarruf elde etti. BüyükÅŸehir Belediyesi’nden edindiÄŸimiz bilgilere göre, 2012 yılından bu yana hem CNG’li otobüs alım ihalesi hem de mevcut dizel araçların CNG’ye dönüÅŸtürülmesi iÅŸlemlerine devam eden belediyenin otobüs filosunda 465 araç bulunurken bunlardan 311’ini CNG’li (doÄŸal gaz yakıtlı) otobüsler oluÅŸturuyor. CNG’li otobüslerin 224’ü solo, 87’si ise körüklü. Bu otobüslerin 63’ü dizelden doÄŸalgazlıya dönüÅŸtürülerek kullanıma alınırken diÄŸerleri ihale yoluyla belediyeye kazandırıldı. Belediye filosunda yer alan dizel otobüslerin ise 88’i körüklü, 64’ü solo. Otobüs filosunda ayrıca 2 de elektrikli solo otobüs bulunuyor. Belediye yetkilileri, “Åžu ana kadar dizel araçlarımızın yüzde 45’i doÄŸalgaza çevrilmiÅŸ olup ortalama yüzde 60-70 yakıttan tasarruf saÄŸlanmıştır. Bu sayının önümüzdeki yıllarda arttırılması planlanmaktadır” dedi.

DOÄžALGAZ DOLUM Ä°STASTONU DÖRDE ÇIKTI

Yetkililer, doÄŸalgaz yakıtı ikmali için Alakova ve Yazır Hareket Merkezleri’ne CNG’li Sıkıştırılmış DoÄŸalgaz Dolum Ä°stasyonu yapıldığını ifade ederek “Ayrıca 2016 yılında Meram Hareket merkezine ve Tatlıcak asfalt ÅŸantiyesine de DoÄŸalgaz Dolum Ä°stasyonu yapıldı. Önümüzdeki yıllarda doÄŸalgaz dolum istasyonlarının tüm garajlara yapılması planlanmaktadır” diye konuÅŸtu.

Dizel araçların 1 kilometrede ortalama 0,450 litre mazot yakarken, CNG’li yeni otobüslerin ortalama 1 kilometrede 0,640 metreküp doÄŸalgaz yaktığını belirten belediye yetkilileri 3 Ocak 2017 tarihi itibarıyla motorin satış fiyatı 4,63 Tl/Lt olduÄŸundan dolayı 1 kilometrede tüketilen yakıt tutarının dizel araçlarda 2,08 TL, doÄŸalgaz tutarının ise 0,60 TL olduÄŸunu kaydediyor. Bu verilere göre doÄŸalgazlı otobüsler kilometrede yakıt gideri bakımından 1,48 TL, yani yüzde 70 tasarruf saÄŸlıyor. Ä°leriki günlerde BüyükÅŸehir Belediyesinin, kamu kurumlarına saÄŸlanan özel fiyat ile doÄŸalgazın metreküpünü yaklaşık 0,95 kuruÅŸtan satın alması ve Türkiye’de ilk kez Karat CNG’de kullanılan 6,7 lt’lik özel motor sayesinde kilometredeki gaz tüketimini 50 kuruÅŸa düÅŸürmesi planlanıyor.

 2 YILDA 36 MÄ°LYON KM YOL KATEDÄ°LDÄ°

BüyükÅŸehir Belediyesi verilerine göre 2014’te hizmete giren 104 doÄŸalgazlı otobüsler 3 yıl içinde toplam 24 milyon 960 bin km (3 yıl x 104 araç x 80.000 km ) yol kat etti. 2016 yılında hizmete giren 141 doÄŸalgazlı otobüsler 1 yıl içinde toplam 11 milyon 280 bin km ( 1 yıl x 141 araç x 80.000 km ) yol kat etti. Böylelikle 2014 -2016 yılları arasında yeni alınan doÄŸalgazlı otobüslerle toplam36 milyon 240 bin km yol kat edildi. Bu araçların toplam 22 milyon 33 bin 920 TL’lik doÄŸalgaz tükettiÄŸini kaydeden yetkililer bu mesafelerin motorin kullanan dizel araçlar ile kat edilmesi durumunda 65 milyon 558 bin 160 TL’lik motorin kullanılacağına dikkat çekerek, “doÄŸalgazlı araçların tercih edilmesiyle toplamda 43 milyon 524 bin 240 TL’lik bir tasarruf saÄŸlandı. Bu tasarrufla beraber fiyatı ortalama 900 bin TL olan otobüslerden 48 tane alınabilmektedir” açıklamasını yaptı.

DOÄžALGAZLI OTOBÜSLERÄ°N TERCÄ°H SEBEPLERÄ°

Dünyada Yaygın Kullanım: DoÄŸalgazlı  (CNG)  araçlar birçok ülkede güvenle kullanılmaktadır.  ÖylekiABD’nin Kaliforniya Eyaletinde öÄŸrenci servis otobüsleri zorunlu olarak CNG kullanmaktadır. Hollanda'da kanal teknelerinde CNG kullanımı tamamlanmıştır. Birçok ülkede ÅŸehir merkezlerine ancak CNG kullanan araçlar girebilmektedir. Bu örnekler CNG'nin güvenlik ve emisyon üstünlüklerini vurgulamaktadır. Internationnal Associationfor Natural GasVehicles örgütünün 2001 yılı raporuna göre dünya çapında 2,126,804 araç CNG’nin saÄŸladığı tasarruftan faydalanmaktadır.

YÜKSEK TASARRUF Ä°MKÂNI: CNG benzinle çalışan araçlara göre yüzde 70-80, LPG ile çalışan araçlara göre yüzde 40-50 daha tasarrufludur. Günümüzde mevcut bütün yakıt çeÅŸitleri arasında en güvenilir, doÄŸa dostu ve ekonomik yakıt türü doÄŸal gazdır. Benzin, LPG ve mazot ile karşılaÅŸtırıldığında elde edilen tasarruf maksimum düzeydedir. Yani doÄŸal gaz benzine oranla yüzde 62, mazot ve LPG'ye oranla % 40 daha fazla tasarruf saÄŸlamaktadır. Motora hiçbir zararı olmayan CNG kullanımında ortalama 35-40 bin km'de bir yaÄŸ deÄŸiÅŸimi yapılmaktadır. Buda iÅŸletme giderlerini düÅŸürmektedir. DoÄŸalgazla çalışan bir motor diÄŸer yakıtları kullanan motorlara göre daha dayanıklı ve daha uzun ömürlü olmaktadır. DoÄŸal gaz temiz yanan bir yakıt olduÄŸundan araç bakımlarını azaltmaktadır.

ÇEVRECÄ°: BUGÜN çevre kirliliÄŸine karşı duyarlı olan dünyanın pek çok ülkesinde otobüs, taksi ve toplu taşıma araçlarında doÄŸal gaz kullanılmaktadır. DoÄŸal gazın saÄŸladığı güvenli, hesaplı ve ekolojik özelliklerden yararlanılmaktadır. DiÄŸer yakıtlarla karşılaÅŸtırıldığında doÄŸal gazın yüzde 90 daha az azot ve yüzde 25 daha az karbonmonoksit ürettiÄŸi görülmektedir. DoÄŸal gaz diÄŸer alternatif yakıtlarda olduÄŸu gibi aldehit veya diÄŸer hava toksinlerini içermez. Gürültü kirliliÄŸine yol açma oranı diÄŸer yakıtlarla çalışan motorlarla kıyaslandığında % 30 daha azdır. DoÄŸal gazın sera etkisi yaratma düzeyinin de oldukça düÅŸük olmasıdır. DoÄŸal gaz zehirli ve aşındırıcı olmadığından zemin suyunu kirletmez. Metan ömrünü uzatmaktadır. (Murat GÜZEL)

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-