Türkiye’deki 20 yaş üzeri 5 milyon aracın cari açığa etkisinin 4,2 milyar dolar olduğunu ifade eden Emniyetli Geri Dönüşüm Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Dursun, satışların düştüğü bugünlerde hurda araç teşvikinin tam zamanı olduğunu söyledi.
Türkiye’de araç sayısının gün geçtikçe artmaya baÅŸladığını ifade eden Emniyetli Geri DönüÅŸüm Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Fatih Dursun, herkesin yeni lüks otomobil sahibi olmak için yarışır hale geldiÄŸini söyledi. Unutulan ÅŸeyin ise çevreyi kirlettiÄŸi görülmek istenmeyen hurda araçlar olduÄŸunu belirten Dursun, “2002 yılından bu yana bir kereye mahsus hurda araç yasası çıkarıldı. Ama eksik ve düzensizdi. Araçlar sadece plakadan oluÅŸuyormuÅŸ hurdacılara satıldı” dedi.Araç satışlarının düÅŸtüÄŸü, cari açığın oluÅŸtuÄŸu ve büyümenin yavaÅŸlamaya baÅŸladığı son zamanlarda hurda araç teÅŸviki yapılması gerektiÄŸini savunan Dursun, “Lisanslı araç toplama merkezlerinin hazırlandığı bu zaman hurda araç teÅŸvikinin tam zamanı. Türkiye’de ÅŸu anda 20 yaÅŸ üzeri yaklaşık 5 milyon araç bulunuyor. Bunun cari açığa etkisi ise 4,2 milyar dolar. Türkiye’de her sene 20 milyon ton hurda metal iÅŸleniyor. Bu metalin 5 milyon tonu yurtiçi hurdalardan, 5 milyon tonu cevherden, 10 milyon tonu ise yurtdışından ithal ediliyor. Cari açığı düÅŸürmeye çalıştığımız ÅŸu dönemde bu teÅŸvik gerçekten çok önemli” dedi.TeÅŸvikin sadece Türkiye’de üretilen otomobil, kamyon ve hafif ticari araçlara geçerli olmasının iç dinamikleri harekete geçireceÄŸini vurgulayan Dursun, “2015 yılı için dünyanın karamsar olduÄŸu bir zamanda hurda araç teÅŸviki ile büyümeye hız kazandırabiliriz. Bunun için otomotiv devleri, yan sanayicileri ve araç satıcıları 100 adet araç toplama merkezini bu hurda araç teÅŸviki için kamuoyu ile paylaÅŸmalılar” dedi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.