ABD'deki 'çifte bilet' skandalında özür mektubu
Çifte bilet satılan yolcuyu yerde sürükleyerek uçaktan atan personeline destek veren United Havayolları CEO'su, tepkiler üzerine özür diledi
ABD'de yaÅŸanan "çifte bilet" skandalının ardından yerde sürüklenerek kabinden indirilen yolcuyu suçlayan ve çalışanlarına "takdir mektubu" gönderen United Havayolları CEO'su Oscar Munoz, tepkiler üzerine özür dilemek zorunda kaldı.
United Havayollarının geçen pazar günü 3411 sefer sayılı uçuÅŸunda yaÅŸanan ve ülkede geniÅŸ yankı uyandıran olay, Munoz'un açıklamalarıyla her gün farklı bir boyuta taşınıyor.
Doktor olduÄŸu öÄŸrenilen 69 yaşındaki yolcu David Dao'nun güvenlik görevlileri tarafından yerde sürüklenerek kabinden çıkarılma görüntülerinin sosyal medyada yayınlanması üzerine yayınladığı ilk mesajda bu durumu "üzücü" olarak niteleyen ve yerlerinden kaldırılan tüm yolculardan özür dileyen Munoz, ÅŸirket çalışanlarına gönderdiÄŸi elektronik mektupta ise Dao'yu güvenlik görevlilerine "meydan okumak"la suçlamıştı.
United görevlilerinin olay sırasında "prosedürler doÄŸrultusunda" hareket ettiÄŸini vurgulayan Munoz, çalışanlarını takdir ettiÄŸini, tüm personelinin arkasında olduÄŸunu açıklamıştı.
CEO'dan bu kez "özür mektubu"Chicago'dan Kentucky eyaletinin Louisville kentine giden United uçağındaki skandalla ilgili tepkilerin devam etmesi üzerine çalışanlarına bir elektronik mektup daha gönderen Munoz, bu kez de olayın tüm sorumluluÄŸunu üstlendiÄŸini ifade ederek maÄŸdur Dao ve diÄŸer yolculardan özür diledi.
Son mektubunda, yaÅŸananları "gerçekten korkunç bir olay" diye yorumlayan Munoz, "Her ÅŸeyden önce olanlar için en derin özürlerimi sunuyorum. Kimse bu ÅŸekilde kötü muamele görmemelidir. Yerinden zorla kaldırılan müÅŸteriden ve diÄŸer yolcularımızdan özür diliyorum. Olayın sorumluluÄŸunu tamamen üstlendiÄŸimi ve bunu düzeltmek için çalışacağımı bilmenizi isterim." ifadelerini kullandı.
Munoz, böyle bir olayın tekrarlanmayacağı taahhüdünde de bulundu.
DoÄŸru ÅŸeyi yapmak için asla geç olmadığını belirten Munoz, "Kırılan ÅŸeyleri düzelteceÄŸimizi ve asla tekrarlanmamasını saÄŸlayacağımızı müÅŸterilerimize ve çalışanlarımıza taahhüt ediyorum." açıklamasını yaptı.
Oscar Munoz, mürettebat davranışları, "overbook" uygulaması, çifte bilet satışı durumlarındaki teÅŸvik politikası ve güvenlik personeli iliÅŸkilerini inceleyen bir çalışmayı 30 Nisan'a kadar açıklayacaklarını duyurdu.
Amerikan kamuoyunda geniÅŸ yankı uyandıran olay geçen pazar günü United Havayollarının 3411 sefer sayılı uçuÅŸu sırasında O'Hare Uluslararası Havalimanı'nda yaÅŸanmıştı.
Chicago'dan Louisville kentine gitmek için bilet alan yolculardan David Dao, teklif edilen 800 dolar tutarındaki tazminatı kabul eden gönüllü çıkmayınca bilgisayar tarafından belirlenen diÄŸer 3 yolcu ile uçaktan indirilmek istenmiÅŸti.
Doktor olduÄŸunu ve randevulu hastaları için uçaktan inmeyi reddeden Dao, diÄŸer yolcuların ÅŸaÅŸkın bakışları arasında güvenlik görevlileri tarafından yerde sürüklenerek kabinden çıkarılmıştı. Olay sırasında yaralanan Dao'nun görüntülerinin sosyal medyada yayınlanmasıyla "skandal" ortaya çıkmıştı.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.