Acil Ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Değerlendirme Toplantısı Konya’da Yapıldı
Acil Ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Değerlendirme Toplantısı Konya’da Yapıldı
Ä°ç Anadolu Bölgesi, Acil ve Afetlerde SaÄŸlık Hizmetlerinin DeÄŸerlendirme Toplantısı Konya’da yapıldı. Bir otelde düzenlenen toplantıya, SaÄŸlık Bakanlığı Acil SaÄŸlık Hizmetleri Genel MüdürlüÄŸü Daire BaÅŸkanları ile Konya, Ankara, Aksaray, Bolu, Çankırı, Çorum, EskiÅŸehir, Karaman, Kayseri, Kırıkkale, KırÅŸehir, NevÅŸehir, NiÄŸde, Sivas ve Yozgat SaÄŸlık Müdürleri ve Acil ve Afetlerde SaÄŸlık Hizmetlerinden sorumlu il yöneticileri katıldı.Ä°ç Anadolu Bölgesinde yürütülen acil ve afetlerde saÄŸlık hizmetlerinin deÄŸerlendirildiÄŸi, iller arası deneyim ve tecrübelerin paylaşıldığı, yaÅŸanan sorunların ele alındığı ve ileriye dönük planlamaların yapıldığı toplantıda, yeni mevzuat çalışmaları ile ilgili fikir alışveriÅŸinde bulunuldu.Açılış konuÅŸmasında, toplantıya hoÅŸgörü ve Mevlana ÅŸehri Konya’nın ev sahipliÄŸi yapmasından duyduÄŸu memnuniyeti dile getiren Konya Ä°l SaÄŸlık Müdürü Yrd. Doç. Dr. Hasan Küçükkendirici, “2,2 milyonluk bir nüfusu barından ve 41 bin kilometrelik bir coÄŸrafyada yani Konya’da, 59 acil yardım istasyonu ve biri hava ambulansı olmak üzere 84 ambulansla acil saÄŸlık hizmeti vermekteyiz. 2014 Kasım ayı itibariyle 118 bin vakaya hizmet sunduk” dedi.Her tür saÄŸlık probleminde ilk baÅŸvurulan yerlerin, 112 Acil Ambulansları ve Acil Servisler olduÄŸunu belirten Küçükkendirci, “112 çaÄŸrı merkezi arandığı andan itibaren hayati deÄŸerde algılanır ve bu hayati durumun vahameti sürdüÄŸü müddetçe de takip edilir. Bu bakımdan saÄŸlık çalışanları arasında acil kelimesi, müdahale edilmediÄŸi takdirde kaybedilecek bir can, yıkılacak bir yuva, sönecek bir ocak anlamını taşır. Bu bilinç 112 acillerde hizmet veren ekiplerimizin 7/24 maratoncu gibi hızlı ve pratik hareket etmelerini saÄŸlar” ifadelerini kullandı.Çalışanları en çok zorlayan bir diÄŸer sıkıntının da gereksiz ve asılsız çaÄŸrılar olduÄŸunu vurgulayan Küçükkendirci, “Ucunda bir canın kurtulmasını saÄŸlayacak olan 112 telefon hattının, bir takım duyarsız vatandaÅŸlar tarafından bu ÅŸekilde meÅŸgul edilmesini kabul etmek mümkün deÄŸildir. Her insanın bir gün 112 Acil ambulansa ihtiyacı olabilme ihtimalini düÅŸünerek hareket etmesi ve gerekli hassasiyeti göstermesi gerekir. Aslında bu bir nevi vatandaÅŸlık görevidir” ÅŸeklinde konuÅŸtu.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.