AVM gezilerine dikkat!
Türkiye’de yapılan bir araştırmada kadınların can sıkıntısını gidermek için gezmek amacıyla gittikleri AVM gezilerinden sonra yaptıkları alışverişten sonra pişmanlık duydukları belirendi.
Özel bir teknolojik platform tarafından gerçekleÅŸtirilen araÅŸtırmalara göre, her 10 kadından dördü son ay içinde yaptığı en az bir alışveriÅŸten dolayı suçluluk duyarken, online alışveriÅŸte bu oranın 10 kadından birine kadar düÅŸtüÄŸü belirtildi. Yaklaşık 2 bin kadın üyeye son bir ay içinde fiziksel ya da online maÄŸazalardan yaptıkları alışveriÅŸlerden dolayı suçluluk duyup duymadıkları sorulan araÅŸtırmada; Bu soruya yanıt veren 710 kadından 305’i (yüzde 43’ü) sadece gezmek için gittikleri AVM’lerde ya da çarşı pazarda, deÄŸiÅŸik nedenlerden dolayı, gerçekten ihtiyaç duymadıkları bir ürünü aldıklarını, bundan dolayı da suçluluk duyduklarını ifade ettiler.
Kadınlar suçluluk duydukları alışveriÅŸlerin yüzde 29’unu can sıkıntısından dolayı çıktıkları alışveriÅŸlerde yaptıklarını belirtirken; tezgahtarın ısrarları sonucu aslında ihtiyacı olmayan bir ürün alıp, sonra da suçluluk duyanların oranı ise yüzde 18 olarak belirlendi. Kredi kartında yüklü bir miktardaki taksidin sona ermesinin ardından çıkılan alışveriÅŸte suçluluk duyulan satın almaların oranı yüzde 16’yı buluyor. Sadece ucuz olduÄŸu düÅŸünülerek yapılan, sonradan suçluluk duyulan alışveriÅŸlerin oranı ise yüzde 15 olarak belirlendiÄŸi kaydedildi.Suçluluk duyulan alışveriÅŸlerin yüzde 13’ü kadın kadına çıkılan AVM gezilerinde yapılırken, açken çıkılan market alışveriÅŸleri de kalan yüzde 9’u oluÅŸturuyor. AraÅŸtırmada sorulara yanıt veren 710 kadından sadece 68’i (yüzde 9.5) online alışveriÅŸte ihtiyaç duyulmayan bir ürün aldıklarını ifade ettiler. Suçluluk duyulan online alışveriÅŸler, ağırlıklı olarak can sıkıntısı nedeniyle sanal maÄŸazalarda atılan turlar, indirim tutarının cazipliÄŸi, fırsat sitelerinde sunulan bir ürün ya da hizmeti kaçırmama isteÄŸinden kaynaklandığı belirlendi.Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, satıcı baskısı ya da arkadaÅŸ yönlendirmesi olmadığından dolayı online alışveriÅŸlerin, çok daha bilinçli yapıldığını belirterek kadınların yaptıkları tüm alışveriÅŸlerde, online alışveriÅŸin payının sürekli yükseldiÄŸini gözlemlediklerini kaydetti.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.