16 Ocak 2015'te yayımlanan yönetmelik değişikliğiyle 1 Ocak 2016'dan itibaren mobil numara taşıma uygulamasında ayırt edici uyarı tonu kaldırıldı.
Tüketici Sorunları DerneÄŸi (TÜSODER) BaÅŸkanı Aydın AÄŸaoÄŸlu, yaptığı açıklamada, Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumunun (BTK) 16 Ocak 2015'te yayımladığı yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸiyle 1 Ocak 2016'dan itibaren mobil numara taşıma uygulamasında ayırt edici uyarı tonunun kaldırıldığını anımsattı.Yeni deÄŸiÅŸikliÄŸe göre, 1 Ocak 2016'dan itibaren uyarı tonunu sadece isteyenlerin duyabileceÄŸini ifade eden AÄŸaoÄŸlu, uyarı tonunun kaldırılmasının tüketiciye daha önceden verilmiÅŸ bir hakkın elinden alınması anlamına geldiÄŸini ileri sürdü. Düzenlemenin tüketici yararına olmadığını savunan AÄŸaoÄŸlu, ÅŸöyle konuÅŸtu: "Cep telefonu haberleÅŸmesinde tarife paketlerinde ÅŸebeke içi ve diÄŸer yönlere olarak farklı seçenekler bulunuyor ve tüketiciler, tercihlerini buna göre belirliyor. Tüketici maÄŸduriyetinin yoÄŸun olarak yaÅŸandığı mobil iletiÅŸim sektöründe firmalar, ÅŸebeke içi görüÅŸmeleri oldukça ucuz fiyatla sunmalarına karşılık, aynı fiyata diÄŸer yönlere çok daha sınırlı miktarda görüÅŸme imkanı tanımaktadırlar. Numara taşımada uyarı tonunun kaldırılması nedeniyle aranan abonelerin numaralarını baÅŸka operatöre taşımış oldukları arayan tarafından anlaşılamayacak, tüketiciler ÅŸebeke içi görüÅŸme yaptığını zannederek aslında diÄŸer operatörlere yönelik kısıtlı dakikalarını farkında olmadan tüketebilecekler." Farklı bir uyarı sayesinde arayan abonenin, aradığı kiÅŸinin numarasını kendi operatörüne taşımış olduÄŸunu bileceÄŸini ve böylelikle "Åžebeke içi" görüÅŸme yaptığını bilerek daha rahat ve uzun konuÅŸabileceÄŸini ifade eden AÄŸaoÄŸlu, "Bu durumda tüketici, baÅŸka operatörü aradığını zannederek arama yapmasına raÄŸmen, karşısındaki kiÅŸinin kendi operatörünün abonesi olduÄŸunu anlayabilecek ve özgürce ÅŸebeke içi görüÅŸme imkanı kullanabilecek" dedi. AÄŸaoÄŸlu, numara taşımada uyarı tonu uygulamasının kaldırılmasının cep faturalarının yükselmesine neden olacağını iddia ederek, "Tüketicinin lehine olan bu uygulamanın kaldırılması tüketicilerin evrensel haklarından olan bilgilenme hakkına aykırıdır. Bu deÄŸiÅŸiklik ile ÅŸebeke içi ucuz ve fazla konuÅŸma imkanına sahip olan aboneler, farklı operatör abonesi ile görüÅŸtüÄŸünü bilemeden diÄŸer yönlere olan sınırlı miktardaki dakikalarını kısa sürede tüketebileceÄŸinden, faturaları ÅŸiÅŸecek ve ortaya çıkacak yüksek faturalar ciddi rahatsızlık verecektir" ifadesini kullandı. Makul bir nedeni olmayan bu düzenlemenin hatalı yapıldığını savunan AÄŸaoÄŸlu, 16 Mayıs 2016'dan itibaren istemeyen abonelere bu uyarı tonunun verilemeyeceÄŸini belirterek, ÅŸunları kaydetti: "Düzenleme daha basit ÅŸekliyle tüketici maÄŸdur olmadan yapılabilirdi. Uyarı tonunu istemeyen abonelerin duymaması saÄŸlanabilir, diÄŸerleri kalıcı olabilirdi. Yani uyarı tonu, talepte bulunan abonelere verilmemeliydi. Uyarı tonunun kaldırılması, sadece tüketici aleyhine olmayacak sektördeki rekabet ortamını da bozacak. Mobil iletiÅŸim sektöründe yıllar içerisinde kurulan bu rekabet ortamının, sabit mobil iletiÅŸim sektörü için de kurulması çok önemli." Kaynak: AA
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.