Dünyanın en büyük köprüsünü yapmış olacağız
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çanakkale'de dünyanın en uzun asma köprüsünü yapacaklarını ifade ederek, "10 milyar Türk lirasının üzerinde bir yatırım" dedi
Bir dizi ziyaret ve incelemeler için TekirdaÄŸ’a gelen UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanı Ahmet Arslan, TekirdaÄŸ Valisi Mehmet Ceylan'ı ziyaret etti. Bakan Arslan, TekirdaÄŸ ValiliÄŸi önünde yoÄŸun ilgiyle karşılandı. Bakan Arslan, ÅŸeref defterini imzalayıp hatıra fotoÄŸrafı çektikten sonra Valilik makamına geçti. Burada açıklamalarda bulunan Bakan Arslan, "TekirdaÄŸ'a ilk geliÅŸim deÄŸil, bakan olarak ilk geliÅŸim ama bakanlık mensubu olarak çok geldim. TekirdaÄŸ Muratlı Demiryolu benim genel müdür olduÄŸum DLH ya da ÅŸimdiki ismiyle Alt Yapı Yatırımları Genel MüdürlüÄŸü tarafından yapılırken çok gidip geldik. Yat limanı hakeza öyle ama orayla ilgili Allah'a ÅŸükür artık üst yapısının da ihalesini yaptık, sözleÅŸmesini imzaladık, Maliyeye bildirdik. GereÄŸi yapılıyor. Tabi Karayolları Genel MüdürlüÄŸümüzün çevre yolu yapımıyla ilgili sürecin başından beri beraberdik, oraları da biliyorum. Velhasıl kelam bakanlığın TekirdaÄŸ'a olan ilgisi eksilmeden, aksamadan devam ediyor. Ama iki ÅŸey, bir TekirdaÄŸ'da birçok ÅŸey devam ediyor ama TekirdaÄŸ Hayrabolu yolunun standardının yükseltilmesi, kısaltılması, 56 kilometreden 46 kilometreye düÅŸecek ÅŸekilde bölünmüÅŸ yol, sıcak asfalt olması, yapım projesinin ihalesi 17 ÅŸubat 2017, yani yaklaşık 20 gün sonra biz inÅŸallah oranın ihalesini gerçekleÅŸtirmiÅŸ olacağız ve ihale süreci biter bitmez de yapımına baÅŸlayacağız. Ciddi büyük de bir proje. 250-300 milyonluk, eski parayla 250-300 trilyonluk projeden bahsediyoruz. Ama hem TekirdaÄŸ için, hem Hayrabolu için hem o güzergah için çok önemli olduÄŸu için parası önemli deÄŸil helali hoÅŸ olsun" diye konuÅŸtu.
"2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük köprüsünü yapacağız"1915 Çanakkale Köprüsü'ne deÄŸinen Bakan Arslan, "Ama bence ondan ziyade Malkara'dan Gelibolu Lapseki'ye, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de kapsayan bu bölgeyi, Trakya'yı, Avrupa'yı, Ä°stanbul'un yükünü Gelibolu üzerinden Ege'ye aktaracak olan köprü ihalesi çok çok önemliydi. Bu TekirdaÄŸ'ımız için önemli, Malkara'mız için önemli, Çanakkale için önemli ama daha önemlisi ülke için önemli. Ben onun iki boyutunu önemsiyorum. Bir boyutu, dünyanın en büyük köprüsünü yapmış olacağız. Bu Türkler de çok oluyor lafının tam da ispatı. Çok olmaya devam edeceÄŸiz inÅŸallah, çünkü biz insanımızın hayrı için, insanlığın hayrı için çok olmaya devam ediyoruz. Burada da çok olacağız. 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük köprüsünü yapacağız. Onunla da yetinmeyeceÄŸiz, gerek yaklaşım viyadüklerini, gerekse ayaklar sonrası açıklığı düÅŸündüÄŸünüz zaman 5,2 kilometrelik bir mesafeyle dünyanın en büyük köprüsünü yapmış olacağız. Bu olayın bir boyutu, ama olayın ikinci boyutu 10 milyar Türk lirasının üzerinde bir yatırım. Ekonomik olarak Türkiye'ye bu kadar saldırının olduÄŸu bir ortamda 15 tane firma ihalemize teklif verdi. 4 ayrı grup oluÅŸtu. Bu 15 firmanın 8 tanesi yabancı, 7 tanesi Türk firması. Bu çok önemli. Ve yine bu konuda Japonya'sından Kore'sine, Çin'inden Ä°talya'sına yani sadece bir bölge deÄŸil, Avrupa BirliÄŸinden bir ülke de dahil ciddi bir ÅŸekilde ilgi gösterdiler. Ülkeye olan güveni, ülkenin istikrarına olan güveni ortaya koymak adına 4 büyük gruptan çok ciddi, çok rekabetçi bir teklif aldık. Onun ayrıca önemsediÄŸimiz kısmı da bu tekliflerin içerisinde 13 finans kuruluÅŸunun evet ben bu projeyi finanse edeceÄŸim diyerek mektup vermiÅŸ olması da, o sektörün içindeki insanlar bilir, bir ülkeye güvenin en büyük göstergelerinden biridir. Çok baÅŸarılı bir çalışmayla inÅŸallah TekirdaÄŸ, Trakya'yı, Ege'yi kalkındıracak önemli bir projeyi de hayata geçirmiÅŸ olacağız" ifadelerini kullandı.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.