Görünümü aldatmasın
Performans ömrünü tamamladığı halde dişli gibi görünen araç lastiklerinin değiştirilmesi öneriliyorKonya Oto Lastik, Yıkama ve Galericiler Odası Başkanı Uzman: "Lastiklerin dişi bazen aldatıcı olabilir. Sürücüler test edebilirler. Her frene basıldığında ABS devreye giriyorsa o lastiğin değişme süresi gelmiştir""Bir lastiğin 10 yıl raf ömrü vardır. Sürekli kullanılan bir araç, lastiği bitirmediyse 3 yıl iyi performans ömrü olur. Ondan sonra azalmaya başlar. 4 veya 5'inci yıla girdiği zaman hala lastiğin dişleri duruyorsa bile değişmesi gerekir"
Uzun süre kullanılmasına raÄŸmen hala diÅŸli gibi görünen araç lastiklerinin sıcak havalarda kazalara davetiye çıkardığı belirtildi. Özellikle 3 yıllık performans ömrünü tamamlayan lastiklerin, diÅŸleri fazla yıpranmamış bile olsa deÄŸiÅŸtirilmesi öneriliyor.
Konya Oto Lastik, Yıkama ve Galericiler Odası BaÅŸkanı Adem Uzman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kışlık ve yazlık lastiklerin ayrı özelliklerinin bulunduÄŸunu söyledi. Ä°ki yıl önce soÄŸuk havalarda kış lastiÄŸi kullanılması zorunluluÄŸunun geldiÄŸini anımsatan Uzman, özellikle yaz aylarında yıpranmış lastiklerde patlama ve dağılma olaylarının yaÅŸanabildiÄŸini ifade etti.
Tatile ve memleketlerine gidenlerin hem insan hem de eÅŸya olarak daha çok yükle yola çıktığına dikkati çeken Uzman, seyahate çıkacakların bu tür durumlarda araçların lastik havalarını biraz yükseltmesi gerektiÄŸini vurguladı.
Uzman, "Yola çıkacak sürücüler, fazla yük alacakları dönemde araç lastiklerinin havasını yükseltsinler. Yani, normalde 30 ya da 32 PSI hava basıncında kullandıkları bir lastiÄŸi 34 ya da 36'ya çıkarsınlar. Hava, lastiÄŸin hamurlaÅŸmasını önler, dik kalmasını saÄŸlar. Lastik ne kadar hamurlaşırsa o kadar çok ısınır. Isınan lastik de aşınır. Yol tutmaz. Çok aşırı ısınırsa bu sefer lastik patlar. O da kazaya sebep olur" diye konuÅŸtu.
Lastiklerin güneÅŸ, hava, mazot ya da kullanılan deterjandan bozulabildiÄŸine iÅŸaret eden Uzman, ÅŸöyle konuÅŸtu:
"LastiÄŸin bozulduÄŸunu sürücü nasıl anlar? Lastiklerin diÅŸi bazen aldatıcı olabilir. Sürücüler test edebilirler. Her frene basıldığında ABS devreye giriyorsa o lastiÄŸin deÄŸiÅŸme süresi gelmiÅŸtir. ABS yoksa fren mesafesi uzar. Yani araç daha önce 10 metrede duruyorsa belirli bir süratte, lastik sıkıntılıysa fren mesafesi uzar. Daha uzun mesafede durmaya baÅŸlar. Lastikte diÅŸ yoksa zaten deÄŸiÅŸmesi zorunludur. Yani araç 'ben yol tutmuyorum, kaymaya baÅŸladım. Benim deÄŸiÅŸmem gerekir' der."
Uzman, lastiÄŸin performans ömrünün de önemli olduÄŸunu dile getirerek, "Bir lastiÄŸin 10 yıl raf ömrü vardır. Sürekli kullanılan bir araç, lastiÄŸi bitirmediyse 3 yıl iyi performans ömrü olur. Ondan sonra azalmaya baÅŸlar. 4 veya 5'inci yıla girdiÄŸi zaman hala lastiÄŸin diÅŸleri duruyorsa bile deÄŸiÅŸmesi gerekir" dedi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.