Konya
16 Kasım, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

HAKKINIZI BÄ°LÄ°YOR MUSUNUZ?

HAKKINIZI BÄ°LÄ°YOR MUSUNUZ?
İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci, hasta hakları konusunda soruları cevaplandırdı. 2016 yılı ve 2017 yılının ilk 6 aylık döneminde Hasta Hakları Kurulu’na başvuran kişi sayılarını açıklayan Küçükkendirci, Konya’yı değerlendirdi

Hasta haklarının insan hakları ile eÅŸdeÄŸer olduÄŸunu ifade eden Ä°l SaÄŸlık Müdürü Hasan Küçükkendirci, “Hasta hakları, insan odaklı hizmet anlayışının en güzel örneklerindendir. Arz talep dengesi saÄŸlık hizmetlerinde de geçerli ve hizmet içeriÄŸi de anlayışı da bu dengeden etkilenmektedir. SaÄŸlık sektöründe, hizmet kalitesiyle birlikte hizmete ulaşılabilme oranını artırmakta önemlidir.  Ä°nsanımızın, hem saÄŸlık hizmetleri hem de medikal konulara ulaÅŸabilmesini kolaylaÅŸtırmak için çalışıyoruz” dedi. Hasta haklarının sınırsız olmadığını belirten Küçükkendirci, bu konuda vatandaÅŸlar arasındaki dengeyi saÄŸlamanın önemli olduÄŸunu söyledi.

Hasta memnuniyeti kapsamında hastane hizmetleri, aile hekimliÄŸi ve 112 hizmetleri alanlarında Türkiye’de hasta memnuniyetinin yüzde 73-74’lerde olduÄŸunu söyleyen Küçükkendirci, Konya’daki hasta memnuniyetinin ise yüzde 85’lerde olduÄŸunu kaydetti. Memnun edilmesi gereken yüzde 15’lik bir kesim olduÄŸunu anlatan Küçükkendirci, amaçlarının memnuniyet seviyesini yükseltmek ve yüzde 90’ların üzerine çıkartmak olduÄŸunu belirtti.

VATANDAÅžLAR BÄ°LÄ°NÇLÄ° MÄ°?

Hasta hakları konusunda Konyalı vatandaÅŸların gün geçtikçe bilinçlendiÄŸini dile getiren Hasan Küçükkendirci, “GeçtiÄŸimiz yıllarda daha çok sorun yaÅŸanıyordu ama sorunlar yapılan iyileÅŸme çalışmalarıyla azalmaya baÅŸladı. Hastanelerin fiziki ÅŸartları, hekimlere kolay ulaÅŸabilme, aile hekimliÄŸi uygulamaları ve 112 sistemi gibi konularda kiÅŸilerin saÄŸlıkla buluÅŸabilmesini ne kadar kolaylaÅŸtırırsanız sorun o kadar azalıyor. ÖrneÄŸin engelli vatandaÅŸlarımızı saÄŸlık hizmeti alırken öncelikli kabul ediyoruz. Bu ÅŸekilde engelli vatadaÅŸlarımızın kliniklerde veya tetkiklerde beklemelerinin önüne geçildi ve rahatlama oldu. Merkezi Hastane Randevu Sistemi var ve vatandaÅŸlarımız öÄŸleden sonra doktora gidecekse internet veya telefonla randevusunu belli saatlerde sınırlandırabiliyor ve randevusuna gidiyor. Bunun gibi diÄŸer uygulamalarımız vatandaÅŸlarımızın bir süre sonra bizlere büyük sorunlarla gelmemesini saÄŸladı. Åžuanda sadece bekleme süreleriyle ilgili küçük birkaç sorun kaldı” sözlerini kullandı. Hastane ÅŸartlarındaki iyileÅŸmelerin vatandaÅŸlar tarafından büyük teveccüh gördüÄŸünü dile getiren Küçükkendirci, hizmet aksamasına iliÅŸkin sorunların bulunmadığını ve sadece iletiÅŸimle ilgili sorunların geldiÄŸini aktardı.

Hasta haklarının bilinmesi ve uygulanması konusunda vatandaÅŸların bilgisinin eksik olmadığını kaydeden Küçükkendirci, hasta hakları konusunda vatandaşın hakkını öÄŸrenmesinin zor olmadığını kaydetti. BiliÅŸim ve internetin günümüzde yaygın bir ÅŸekilde kullanıldığını söyleyen Küçükkendirci, “Ä°nsanlarımız doktora gittiÄŸi zaman tedavi sonrasında konulan teÅŸhislere internet vasıtasıyla bakıyor. Hasta olmuÅŸsa hastalığıyla ilgili, yapılacak baÅŸka ÅŸeyler varsa onlarla ilgili veya  neyi talep ediyorsa onunla ilgili araÅŸtırmalar yapıyor. SaÄŸlık sektörü çok geniÅŸ bir alan ve herkesin saÄŸlık alanında karşılaÅŸtığı sorunlar farklı. Ä°nsanlarımız zaten yaÅŸadıkları ÅŸeyler konusunda gerekli araÅŸtırmaları yapıyor. Hasta hakları konusunda da gerekli araÅŸtırmaları internet aracılığıyla SaÄŸlık Bakanlığı’na baÄŸlı yerlerden öÄŸrenebilirler” dedi. VatandaÅŸların kulaktan dolma veya kendi aralarında konuÅŸtukları konularla sorunların çözümü için çabalamaması gerektiÄŸine vurgu yapan Hasan Küçükkendirci, hasta hakları konusunda hem SaÄŸlık Bakanlığı’nın hem de saÄŸlık çalışanlarının hassasiyet gösterdiklerini söyledi.

HASTA HAKLARI KOORDÄ°NATÖRLÜĞܒNE BAÅžVURU SAYILARI

2016 yılında Hasta Hakları Ä°l KoordinatörlüÄŸü’ne toplamda bin 359 kiÅŸinin baÅŸvuru da bulunduÄŸunu aktaran Küçükkendirci, 49 kiÅŸinin çeÅŸitli görüÅŸleri dile getirdiÄŸini, 280 kiÅŸinin teÅŸekkür ettiÄŸini, 16 ihlalin tespit edildiÄŸini ve gerekenin yapıldığını kaydetti. 2017 yılının ilk 6 ayında Hasta Hakları’na baÅŸvuran kiÅŸi sayılarını açıklayan Küçükkendirci, toplamda 611 baÅŸvurunun gerçekleÅŸtiÄŸini, 5 baÅŸvuruda ihlal tespit edildiÄŸini ve gereÄŸinin yapıldığını, 98 teÅŸekkürün geldiÄŸini ve 413 baÅŸvurunun da yerinde çözüm uygulaması ile çözüldüÄŸünü aktardı. Küçükkendirci, 13 baÅŸvuruda da vatandaÅŸların çeÅŸitli görüÅŸlerini kurullara ilettiÄŸini söyledi.

Ä°l SaÄŸlık MüdürlüÄŸü’nde Hasta Hakları Ä°l KoordinatörlüÄŸü ve diÄŸer kuruluÅŸlarda da hasta hakları birimlerinin bulunduÄŸunu dile getiren Küçükkendirci, hasta hakları birimlerine baÅŸvuruların olduÄŸunu ancak bunların yerinde çözüm uygulamaları ile çözüldüÄŸünü vurguladı. 2016 yılı ve 2017 yılının ilk yarısında Hasta Hakları Kurulu’na baÅŸvuru sayılarına iliÅŸkin bir deÄŸerlendirmede bulunan Ä°l SaÄŸlık Müdürü Hasan Küçükkendirci, “Hasta Hakları Ä°l KoordinatörlüÄŸü’ne 2016 yılında toplam bin 359 baÅŸvuru olmuÅŸ. Bu çok yüksek bir oran deÄŸil çünkü biz yılda yaklaşık 19 milyon muayene gerçekleÅŸtiriyoruz. 19 milyon muayenede bin 359 kiÅŸinin Hasta Hakları Ä°l KoordinatörlüÄŸü’ne baÅŸvurusu var. 2017’nin ilk 6 ayında da 611 baÅŸvuru olmuÅŸ. Görünen o ki geçen yıla nazaran sayılarda düÅŸme var ve bu bizim için bir baÅŸarıdır. Çözüme kavuÅŸmamış sorunlar var ama her zaman sorunla karşılaÅŸmıyoruz ki bizlere gelen teÅŸekkürler de var. Bin 359 sayısının içerisinde 274 tanesi saÄŸlık personeline teÅŸekkürü içeriyor. Memnuniyet var yani, hasta haklarına bunları da ekliyor vatandaÅŸlarımız. Bu teÅŸekkürler geliyor ve bizlerde saÄŸlık personelimize bunu iletiyoruz” dedi. Hasta Hakları Birimleri’ndeki yerinde çözüm uygulamalarının baÅŸarılı olduÄŸunu ancak ihlallerin de meydana geldiÄŸini belirten Küçükkendirci, 2016 yılında 19 milyon muayene de saÄŸlık personeli tarafından 16 ihlalin tespit edildiÄŸini ve bu konuda gereken iÅŸlemlerin ivedilikle yerine getirildiÄŸini açıkladı.

Hasta haklarına doktor veya diÄŸer saÄŸlık çalışanlarının bakış açısına deÄŸinen Küçükkendirci, saÄŸlık personellerinin bu konuda daha bilinçli olduÄŸunu dile getirdi. Sektörünün hem hizmet veren hem de hizmet alan kesim olduÄŸuna dikkati çeken Küçükkendirci, “Hizmet alan kesim hastalarımız ve hizmet veren kesimde bizim arkadaÅŸlarımız. Aslında ‘SaÄŸlık çalışanlarının hakları savunulmuyor’ diye zaman zaman eleÅŸtiriler geliyordu ama hasta haklarıyla birlikte saÄŸlık çalışanlarının hakları da savunuluyor. Ä°letiÅŸim kazası yaÅŸamış saÄŸlık çalışanlarımız da hasta haklarına baÅŸvuruda bulunuyor. Haklar konusunda zaten diÄŸer kamu personelleri de baÄŸlı bulunduÄŸu kurumda haklarını arayabiliyor ama bunu ilk baÅŸlatan kurumlardan bir tanesinin de SaÄŸlık Bakanlığı ve saÄŸlık kuruluÅŸları olduÄŸunu söyleyebiliriz” dedi.

ÖZEL HASTANELERÄ°N DURUMU

Özel hastanelerin hasta hakları konusundaki durumuna deÄŸinen Hasan Küçükkendirci, özel hastanelerde de haklara dikkat edildiÄŸini kaydetti. Özel hastanelerde hasta hakları konusunda çözüme kavuÅŸturulamamış konuların vatandaÅŸlar tarafından SaÄŸlık Bakanlığı Ä°letiÅŸim Merkezi(SABÄ°M) ve BaÅŸbakanlık Ä°letiÅŸim Merkezi(BÄ°MER) aracılığıyla baÅŸvurduklarını anlatan Küçükkendirci, “Özel hastanelerde sorunların başında parasal konular geliyor. Ä°ÅŸin özüne bakıldığı zaman parasal konularda SaÄŸlık MüdürlüÄŸü ya da SaÄŸlık Bakanlığı’nın birebir konusu deÄŸil, Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili konular. Ancak biz burada iÅŸin çözüme kavuÅŸması konusunda taraf olmaya çalışıyoruz ve adımlar atılıyor” dedi. SaÄŸlık sektöründe hiçbir çalışanın kasti olarak vatandaÅŸa zarar verecek uygulamada bulunmayacağını anlatan Küçükkendirci, özel saÄŸlık kuruluÅŸlarında da ölümlü konularda baÅŸvuru alındığında soruÅŸturma açıldığını belirtti.

Özel hastanelerden tedavi alan ve 2016 yılında Hasta Hakları Kurulu’na baÅŸvuran kiÅŸi sayıları hakkında bilgi veren Küçükkendirci, toplamda 53 kiÅŸinin baÅŸvuruda bulunduÄŸunu, bu sayıdan 31 kiÅŸinin teÅŸekkür ettiÄŸini, 20 ÅŸikayetin bulunduÄŸunu, ÅŸikayetlerin çözüme kavuÅŸturulduÄŸunu ve 2 kiÅŸinin de sorununun çözüldüÄŸünü söyledi. 2016 yılında özel hastanelerde 1 tane ihlal tespit edildiÄŸini kaydeden Küçükkendirci, ihlal tespit edildikten sonra gerekli çalışmaların yapıldığını belirtti. 2017 yılı ilk yarısında özel hastanelerden hizmet alan vatandaÅŸlardan 34 kiÅŸinin Hasta Hakları Kurulu’na baÅŸvurduÄŸunu ifade eden hasan Küçükkendirci, bu sayıdan 24 kiÅŸinin teÅŸekkür ettiÄŸini, 1 kiÅŸinin tedavisinde ihlal bulunduÄŸunu, bu konuda gerekenin yapıldığını ve 2 vatandaşında sorununun yerinde çözüm uygulaması ile çözüldüÄŸünü söyledi.

Hasta haklarında en çok iletiÅŸim kazalarının yaÅŸandığını anlatan Küçükkendirci, saÄŸlık kurumlarında hizmet içi eÄŸitimler verdiklerini söyledi. Küçükkendirci, “Güvenlik personelinden hekimimize kadar çalışanlarımıza hizmet içi eÄŸitimler veriyoruz. Çalışanlarımız diyalog, empati, mahremiyet ve rol-model eÄŸitimleri gibi birçok eÄŸitimden geçiyor. Bunlar ilk etapta fuzuli gibi gözüküyor ama insanların bilinçaltında yer oluÅŸturuyor ve zamanla faydasını görüyoruz. Çalışanlarımızın bu eÄŸitimler sonrası davranışlarında deÄŸiÅŸiklik görünüyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu. Ä°letiÅŸim kazalarının önüne geçilmesi için vatandaÅŸların da hassas olması gerektiÄŸini anlatan Küçükkendirci, vatandaÅŸlardan kibar dil ve üslup beklediklerini söyledi. SaÄŸlık sektöründe hem çalışanların hem de vatandaÅŸların davranışlarının çok önemli olduÄŸunu kaydeden Küçükkendirci, her iki tarafın da anlayışlı olmasının yarar saÄŸlayacağını söyledi.   

HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI NELER?

Hasta hakları konusunda bilgiler veren Küçükkendirci, insanların ırk, dil, mezhep ve cinsiyet gibi fark gözetilmeden hizmet alma hakkı bulunduÄŸuna vurgu yaptı. VatandaÅŸların her türlü saÄŸlık hizmetinin ve imkanının neler olduÄŸunu öÄŸrenmeye hakkı olduÄŸunu dile getiren Küçükkendirci, “VatandaÅŸlarımızın saÄŸlık kuruluÅŸu seçme, deÄŸiÅŸtirme ve seçtiÄŸi saÄŸlık tesisinde verilen saÄŸlık hizmetlerinden faydalanma ve kurumdaki çalışanları unvanları öÄŸrenme ile seçme hakkına sahiptir. GizliliÄŸe uygun bir ortamda her türlü saÄŸlık hizmeti almaya hakkı bulunan vatandaÅŸlarımız aynı zamanda tedaviyi reddetme ve durdurulmasını isteme gibi hakları da bulunuyor. Güvenlik, dini vecibelerin yerine getirilmesi, insani deÄŸerlere saygı gösterilmesi gibi hakları bulunan vatandaÅŸlarımız ayrıca ziyaretçi, refakatçi bulundurma ve ÅŸikayet ile haklarının ihlali halinde mevzuat çerçevesinde her türlü baÅŸvuru hakkına da sahiptir” ifadelerini kullandı.

Hastaların haklarının yanı sıra sorumluluklarının da bulunduÄŸunu kaydeden Küçükkendirci, “VatandaÅŸlarımız kendi saÄŸlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve saÄŸlıklı bir yaÅŸam için verilen tavsiyelere uymalıdır. Ayrıca hastalarımız saÄŸlık, sosyal güvenlik ve kiÅŸisel bilgilerindeki deÄŸiÅŸiklikleri zamanında bildirmek durumundadır. Yine muayene olurken daha önce geçirdiÄŸi hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediÄŸi ve kullandığı ilaç varsa onları da eksiksiz söylemesi gerekiyor. VatandaÅŸlarımızın sorumlulukları arasında baÅŸvurduÄŸu saÄŸlık kuruluÅŸunun kural ve uygulamalarına uyması da bulunuyor ve tedavi, bakım ile rehabilitasyon süresinde saÄŸlık çalışanları ile iÅŸbirliÄŸini sürdürmesi gerekiyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu.

Randevulu hizmet veren saÄŸlık kuruluÅŸundan yararlanan hastaların randevu saatine uymasının önemli olduÄŸunu anlatan Küçükkendirci, hastaların, hastane personeli ve diÄŸer hastaların haklarına saygı göstermesi gerektiÄŸini aktardı. Hasta tarafından hastane malzemelerine verilen zararın karşılanmak zorunda olduÄŸunu dile getiren Küçükkendirci, “VatandaÅŸlarımız tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlamadığı yerleri sormalıdır. Tedavisiyle ilgili önerilere uyum saÄŸlamama durumu söz konusu ise bunu saÄŸlık  çalışanına bildirmesi gerekiyor. Hastalar saÄŸlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiÄŸi gibi doÄŸru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekiyor. Uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doÄŸacak sonuçlardan kendisi sorumlu olur” diye konuÅŸarak sözlerine son verdi.(Mustafa KARAKAYA)

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-