Her 3 kişiden ikisi internetten alışverişi tercih ediyor
GFK'nın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye'de ihtiyaçlarının önemli kısmı için internetten alışveriş yapabileceğini belirtenlerin oranı yüzde 65'i buldu
Türkiye'de ihtiyaçlarının önemli bir kısmı için internetten alışveriÅŸ yapabileceÄŸini belirtenlerin oranı yüzde 65'i bulurken, online alışveriÅŸ tercihlerinde ilk sırayı "giyim" aldı.
AraÅŸtırma kuruluÅŸu GfK tarafından Türkiye'de 18 yaÅŸ ve üstü, orta ile üzeri sosyo ekonomik statüye sahip bin kiÅŸiyle yapılan çalışmada, tüketicilerin online alışveriÅŸ davranışları, satın almada tercih edilen kanallar, ödeme sistemleri, fiyat karşılaÅŸtırmaları ve aktiviteleri sorgulandı.
Buna göre son 6 ayda online olarak en fazla satın alma iÅŸlemi yapılan kategorilerin başında yüzde 49 ile giyim geldi. Bunu yüzde 48 ile finansal hizmetler, yüzde 44 ile tüketici elektroniÄŸi ve küçük ev eÅŸyaları izledi.
Sadece internet üzerinden son 6 ayda en az satın alınan kategori ise yüzde 16 ile paketlenmiÅŸ yiyecek ve içecek grubu oldu.
Geçen yıl ihtiyaçları olan ürün ve hizmetlerin neredeyse tamamı için internetten alışveriÅŸ yapabileceÄŸini belirtenlerin oranı yüzde 65 olarak belirlendi. Söz konusu oran 2015 yılında yüzde 55 düzeyindeydi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.