Konya
14 Kasım, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Ä°NDÄ°RÄ°M OYUNU

Ä°NDÄ°RÄ°M OYUNU
Günlük ihtiyaçlar için satın alınan gıda ürünlerinde son kullanma tarihine dikkat edilmemesinden dolayı bir takım sorunlar yaşanıyor. Uzmanlar, vatandaşları son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerin indirim adıyla satıldığına dikkat çekerek uyarılarda bulundu

Gıda ürünlerinin satışında tüketicinin dikkat etmesi gereken son kullanma tarihi, çoÄŸu zaman dikkatlerden kaçıyor. Özellikle indirim ve promosyon kampanyaları yapıldığı zaman vatandaÅŸlar son kullanma tarihine dikkat etmeden ürünleri satın alıyor. Konya Tüketiciler BirliÄŸi BaÅŸkan Yardımcısı Ayhan Tekin, son kullanma tarihi yaklaÅŸan ürünlerin kampanya ile satılması ya da herhangi dayanıklı tüketim mallarının yanına konulan promosyon ürünlerinin son kullanma tarihine dikkat edilmesi konusunda uyarıda bulundu.

SON KULLANMA TARÄ°HLERÄ°NE DÄ°KKAT EDÄ°LMELÄ°

Marketlerde ve birçok yerden temin edilen gıda ürünlerinin son kullanma tarihlerine dikkat edilmesi konusunda uyarılarda bulunan Konya Tüketiciler BirliÄŸi BaÅŸkan Yardımcısı Ayhan Tekin, özellikle sanayi mamulü gıda maddelerine dikkati çekti. Ürünlerin üretiminden ziyade pazarlaması sırasında uzun bir sürenin geçmesinden dolayı ürünlerin korunması gerektiÄŸini aktaran Tekin, “GeçmiÅŸ yıllarda ürünler genellikle mamul hale getirilmeden ya da mamul hale getirilip kısa dönem içerisinde tüketilirdi. Ä°nsanlar mevsiminde hangi gıda maddesi varsa onu yerlerdi. Ancak öyle bir tüketim alışkanlığı ortaya çıktı ki dünyanın farklı iklimlerine de gidilse her istenilen ürün her istenilen zamanda artık bulunabiliyor. Bu aslında avantaj gibi gözükebilir ama ürünün ne kadar saÄŸlıklı olduÄŸu daha önemlidir. VatandaÅŸlarımız ihtiyacı olmadığı müddetçe sanayi üretimi tarzı gıda maddelerini tercih etmemeli ama maalesef yaÅŸamış olduÄŸumuz çaÄŸda bunun çokta mümkün olmadığını biliyoruz” ifadelerini kullandı. Tekin, üretilen ürünlerin paketlenmesi ve gıda teknolojisinin geliÅŸme hızına vurgu yaptı.

NEDEN İNDİRİME GİRDİĞİNİ BİLDİRMESİ GEREKİYOR

Üretilen gıda ürünlerinde son kullanma tarihinin önemli olduÄŸu ancak ürün muhafazasına da dikkat edilmesi gerektiÄŸini söyleyen Ayhan Tekin, “Satın alınacak pakete bakıldığı zaman son kullanma tarihi geçmemiÅŸtir ama ürün düzgün saklanmadığı için üründe sıkıntılı olabilir. Her son kullanma tarihi geçmemiÅŸ ürün güvenli ÅŸekilde saklandığı anlamına gelmez. Tüketici olarak bizler sadece ürünü, rafa gelene kadar nerede muhafaza edildiÄŸini veya nasıl süreçten geçtiÄŸini bilmiyoruz. Asıl meseleye dönecek olursak son kullanma tarihine yaklaÅŸmış ürünlerin indirim adı altında satılması firmaların pazarlama stratejileriyle alakalıdır. Aslında firma son kullanma tarihi geçen ürünleri toplayıp mecburen imha etmesi gerekiyor. EÄŸer böyle birÅŸey yaparsa da kar marjı için dezavantaj olacak. Ä°ÅŸletmeler son kullanma  tarihi yaklaÅŸan ürünlerin satılması için veya en azından maliyeti kurtaracak ÅŸekilde satılmasının saÄŸlanması için kampanyalar yapması gerekiyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu. Son kullanma tarihi yaklaÅŸan ürünlerin satılması için yapılan kampanyalara vurgu yapan Tekin,  Tüketici Mevzuatı’na göre fırsat ya da indirim ürünlerinin neden indirime girdiÄŸine dair satış yapan yerin bilgilendirme yapmak zorunda olduÄŸunu söyledi. Tekin, tüketicinin de ihtiyacına göre alışveriÅŸ yapması ve son kullanma tarihi yaklaÅŸan ürün aldı ise planlama içerisinde davranması gerektiÄŸinin altını çizdi. 

PROMOSYON ÜRÜNLERÄ°N DE TARÄ°HÄ°NE BAKILMALI

Aynı ürünlerin farklı raflarda farklı fiyatlarda görüldüÄŸü zaman tüketicinin bu durumu sorguladığını aktaran Tekin, son kullanma tarihi yaklaÅŸan üründen kısa sürede tüketici fayda saÄŸlayacaksa ürünü alması gerektiÄŸini, her ucuz ürünün alınmaması gerektiÄŸini ve ihtiyaç deÄŸilse satın alınarak boÅŸuna depolama yapılmaması gerektiÄŸini anlattı. Sadece son kullanma tarihi yaklaÅŸan ürünlerde deÄŸil dayanıklı tüketim mallarının yanında promosyon adı altında satılan ürünlerinde son kullanma tarihine dikkat edilmesi gerektiÄŸini belirten Ayhan Tekin, “Örnek olarak çayın yanına son kullanma tarihi yaklaÅŸmış bir paket makarna bantlanıyor. Siz hem o ürünü hem de promosyon ürününün son kullanma tarihine dikkat etmeniz gerekiyor. Esas promosyon ürünlerindeki son kullanma tarihlerine dikkat etmek gerekiyor. Vatandaşın ihtiyacı var bir ürüne ama o ürünün yanına bedava baÅŸka bir ürün konulunca alıyor ve bir kenara koyuyor. Promosyon olarak aldığı ürünün son kullanma tarihine kullanacağı zaman bakıyor ya da fark etmeden kullanıyor” diye konuÅŸtu. Pazarlama da tüketici davranışını etkileyen stratejilerin bulunduÄŸunu ve bu stratejilerden bir tanesinin de indirim, promosyon ve mevsim sonu alışveriÅŸleri gibi sözcükler olduÄŸunu vurgulayan Tekin, bu tür sözcüklerle tüketicinin algısının yönetildiÄŸini kaydetti. Tüketicilerin bu stratejilerden etkilenmeden, kendi ihtiyacına göre hareket etmesi gerektiÄŸini belirten Tekin, bazı zamanlarda ucuz ürünlerin geri dönüÅŸünün daha fazla maliyet getirdiÄŸini söyledi.

TÜKETÄ°CÄ°NÄ°N HAKLARI NELER?

Son kullanma tarihi geçmiÅŸ ürünün tüketici mevzuatına göre ayıplı bir ürün olduÄŸunu ve tüketicinin  . ayıplı üründen doÄŸan bütün haklarını kullanabileceÄŸini kaydeden Tekin, bu hakları ÅŸöyle sıraladı: “Bir ürün aldınız ve ürünün son kullanma tarihinin geçtiÄŸini fark ettiniz, tüketici olarak ürün ve satış fiÅŸini satın aldığınız yere getirin. Siz tüketici olarak belirleyici kiÅŸi olmanız gerekiyor. Vatandaşımız tabii hakkı olarak yenisi ile deÄŸiÅŸimi talep edebilir. Onun haricinde bedel iadesi dediÄŸimiz ürünü geri iade edip ürün bedelinin alınması yine tüketicinin hakkıdır. Satıcılar genellikle yenisi ile deÄŸiÅŸtirelim teklifi sunuyor ama belirleyici olan tüketici olmalı. Tüketici hangisini tercih ederse o yerine getirilmeli.” Tekin, vatandaşın satış fiÅŸi ve ürünle beraber firmaya ibraz edilip talep yerine getirilmediÄŸi takdirde Kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetleri’ne, Gıda Tarım ve Hayvancılık Ä°l Müdürlüklerinde bulunan Gıda ve Kontrol Åžube Müdürlüklerine ve 174 Alo Gıda Hattı’na baÅŸvuru yapabileceklerini söyledi. Sorumlu vatandaÅŸlık örneÄŸinin gösterilmesi gerektiÄŸini söyleyen Tekin, tüketicinin gıda ürünleriyle ilgili gönüllü kontrolörlük yapmasının ve sivil toplum refleksinin fayda saÄŸlayacağını söyledi. Tekin, mevsiminde taze olan ürünün en kısa sürede tüketilmesinin önemli olduÄŸunu, paketli ürünlerde en az katkı madde olan ürünün seçilmesi gerektiÄŸini ve son kullanma tarihine dikkat edilmesi gerektiÄŸinin altını çizdi.(Mustafa KARAKAYA)

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-onwin-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-