Konya
15 Kasım, 2024, Cuma
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Ä°nÅŸatta markalaÅŸma

Ä°nÅŸatta markalaÅŸma
Markalansman Genel Müdürü Hasan Özgür Yetiştirici, inşaat mühendislerine İMO konferans salonunda ‘İnşaat Sektöründe Markalaşma’ konulu sunum yaptı

Ä°nÅŸaat sektöründe marka oluÅŸturmanın önemine ve nasıl yapılması gerektiÄŸine dair Konyalı inÅŸaat mühendislerine ‘Ä°nÅŸaat Sektöründe MarkalaÅŸma’ konulu sunum ve bilgilendirme yapan Markalansman Genel Müdürü Hasan Özgür YetiÅŸtirici, “Bir markalı ÅŸirketin, demirbaÅŸlarını sattığınızda 3 TL iken markayı sattığınızda 33 TL’dir” dedi. Bilgilendirme sonunda Konya Ä°nÅŸaat Mühendisleri Odası BaÅŸkanı Ä°brahim Hakkı Erkan, Hasan Özgür YetiÅŸtirici’ye hediye taktiminde bulundu.

MARKA DEMÄ°RBAÅžTAN PAHALIDIR

MarkalaÅŸmanın sürdürülebilir bir süreç olduÄŸunu bunun yanında bilgi, teknoloji ve araÅŸtırma-geliÅŸtirmeye dayandığını belirten Markalansman Genel Müdürü Hasan Özgür YetiÅŸtirici, iÅŸ geliÅŸtirme markalaÅŸma ve yöneticilik üzerine çalışmalar yaptıklarını anlattı. MarkalaÅŸma üzerinde üç ana unsura dikkati çeken YetiÅŸtirici, bunların okumak, araÅŸtırmak ve toplanan bilginin uygulanabilir bir zemine oturtulması olduÄŸunu söyledi. Marka geliÅŸtirme iÅŸini ilk mesleÄŸi olan inÅŸaat mühendisliÄŸi bilgisinin üzerine inÅŸa ettiÄŸini ifade eden YetiÅŸtirici, “Mühendislik bilgisi gerçekçidir ve elinizdekilerle nereye nasıl ulaÅŸacağınızı bilmenizi öÄŸretir. Mühendislikte sürekli yenilikler ortaya çıkıyor yeni sistemler üretiliyor. Mühendislik eskisi gibi babadan oÄŸula yöntemlerle gitmiyor. Artık kendinizi yetiÅŸtirmenin geliÅŸtirmenin olmazsa olmaz olduÄŸu bir dönemde yaşıyoruz. Ä°nÅŸaat sektöründe bulunan kiÅŸilerin geliÅŸime açık olması gerekiyor. Bu sayede mesleki anlamda kendinizi sürekli besleyen bir moda oturacaksınız. Ä°nÅŸaat sektörü alanında ki kanunları bilmeniz gerekiyor. Kurumsal bir kimlik olmak için çalışma yapmanız gerekiyor” dedi. Ä°nÅŸaat mühendisliÄŸi alanında çalışanların mesleÄŸin etik kurallarını bilmesi gerektiÄŸine dikkati çeken YetiÅŸtirici, topluma ve ileriye dönük yapılan iÅŸlerde yapılacak küçük bir hatanın zaman içinde çok büyük zararlara yol açabileceÄŸini vurguladı. YetiÅŸtirici ayrıca iÅŸ planlama alanında çalışanların alanla ilgili bilgisayar programlarına hâkim olmaları gerektiÄŸini kaydetti. MarkalaÅŸma üzerine deÄŸerlendirmelerde bulunan YetiÅŸtirici, “Hemen hemen her markanın bir algısı vardır. Dünya genelinde ki markalar bu iÅŸe ciddi manada bütçe ayırmış, yoÄŸun bir ekip çalışmasını içinde bulundurmuÅŸ, çeÅŸitli iletiÅŸim kanallarını iyi ÅŸekilde kullanmış markalardır. Bunların her birinin marka deÄŸeri vardır. Bir markalı ÅŸirketin, demirbaÅŸlarını sattığınızda 3 TL iken markayı sattığınızda 33 TL’dir. Marka bir günde çıkmıyor aslında, markanın bir yol haritası var. THY, Akbank birer markadır. Ülker, MNG, TÜSÄ°AD birer markadır. Konya’da bir markadır. Åžehri anlatırken Konya’ya karşı bir bakış var. Aslında marka duygusal anlamda akılda oluÅŸturabildiÄŸimiz bir ÅŸeydir” ifadelerini kullandı.

MARKALAÅžMADA STRATEJÄ° ÅžART

Markanın karşı tarafa bir yansıma olduÄŸunu ve markalaÅŸmanın yol haritasına sahip olması gerektiÄŸini kaydeden YetiÅŸtirici, aynı zamanda markanın belirli imaj oluÅŸturması gerektiÄŸine de dikkati çekti. MarkalaÅŸmada önemli olan ÅŸeyin markanın kendini nerede addettiÄŸi ve kendisine nasıl bir konumlandırma yaptığının önemli olduÄŸunu söyleyen YetiÅŸtirici, konumlandırmayı markanın yaptığını ama imajı hedef kitlenin oluÅŸturduÄŸunu kaydetti. Yapılan çalışmalarda geri bildirimin önemini vurgulayan YetiÅŸtirici, “EÄŸer marka ile ilgili bir çalışma yapılıyorsa geri bildirimin olması gerekiyor. Ä°ÅŸin öncesi ve sonrasında onların beklentileriyle bir geri bildirim almak lazımdır. Strateji belirleme çok önemli her markanın aynı zamanda bir stratejisi vardır. Ä°ÅŸte bu marka oluÅŸturma ve korumada inÅŸaat sektöründe özellikle de üst yöneticilerin bu stratejiyi oluÅŸturması lazım. Marka bilinci daha çok çalışanlara yönelik bir olay, yönetici olarak bünyenizdeki çalışanlarınızın içinde bir ekip ruhu ve marka bilinci oluÅŸturmak sizin yapmanız gerekenlerin başında geliyor” ÅŸeklinde konuÅŸuyor. Markaların bir vaadinin olması gerektiÄŸini ifade eden YetiÅŸtirici, “Mesela ‘SaÄŸlam Projeler SaÄŸlam Yapılar’ bir vaattir. Tesadüfen bir markalaÅŸmanın olmadığına inanıyoruz. Her baÅŸarılı iÅŸin arkasında mutlaka bir emek disiplinli bir çalışma vardır. Ä°nsani iliÅŸkilerin yüzde 90’ını duygusallığımız oluÅŸturuyor o yüzden markalaÅŸmada duygusallığı atlamamak gerekiyor” dedi.

“RAKÄ°P ANALÄ°ZÄ° VE KURUMSAL KÄ°MLÄ°K OLUÅžTURUN”

Her markanın mutlaka bir hedef kitlesinin olması gerektiÄŸine dikkati çeken YetiÅŸtirici, belirlenen hedef kitleye hangi iletiÅŸim araçlarıyla ulaşılacağına iyi karar verilmesi gerektiÄŸini söyledi. YetiÅŸtirici, hedef kitleye ulaşırken samimi ve etik kurallara uyularak hareket edilmesi gerektiÄŸini, burada da Türk toplumunun ortaya koymuÅŸ olduÄŸu ahilik teÅŸkilatına benzer bir yapının ortaya çıkması gerektiÄŸini ve ahiliÄŸi burada gördüÄŸünü kaydetti. Ä°nÅŸaat sektöründe iÅŸ yapan kiÅŸilerin nerede ne yapıldığını, nelerin talep görüp görmediÄŸi bilmesi gerektiÄŸini vurgulayan YetiÅŸtirici, markalaÅŸmada rakip analizi ve kurumsal kimlik oluÅŸturmanın da olmazsa olmazlardan olduÄŸunu belirtti. Aynı zamanda her markanın bir sloganının ve yol haritasının olması gerektiÄŸini vurgulayan YetiÅŸtirici, “Sosyal medya hesaplarınız artık olmazsa olmazdır. Ajandanızda temas ettiÄŸiniz iÅŸ aldığınız müÅŸterilerinize dair veri bankası olmazsa olmazdır. Medya planlaması, geleneksel ve dijital medya, kurumsal yayın organı dediÄŸimiz bir markanın dergisinin olması gerekliliÄŸi veya iÅŸte yerel ulusal yazılı görsel dediÄŸim daha çok geleneksel medya alanında çalışmalar. Bir yerlerde haber olmanız gerekiyor. Lansman organizasyonları veya fuarlar oluyorsa fuarlara katılmanız gerekiyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu.  (Sultan TÜRKMEN) 

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-onwin-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-