İşte 3. Köprü'de son durum
İstanbul’un iki yakasını üçüncü kez birleştirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsünde çelik tabliye montaj işlemlerinin yarısı bitti.
Köprünün Anadolu yakasına konulacak 13'üncü tabliye ile birlikte 59 tabliyeden 29’unun montaj ve kaynak iÅŸlemi sona erdi. Tabliyenin deniz yoluyla geliÅŸi, kaldırılması ve yapılan çalışmalar kameralar tarafından görüntülendi.3. BoÄŸaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesinde çalışmalar devam ediyor. Köprüdeki en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 29'unun montaj ve kaynak iÅŸlemleri sona erdi. Böylece çelik tabliye montaj iÅŸlemlerinin yarısı tamamlanmış oldu. Öte yandan çelik tabliyelerin konulması iÅŸlemiyle birlikte köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan eÄŸik askı halatlarının da 108 tane eÄŸik askı halatın montajıyla köprüde yaklaşık 3 bin kilometre kablo çekilmiÅŸ oldu. Bu kapsamda kendi yollarının yapımının ardından baÅŸlanılan ana kablonun çekiminde, toplam 13 ton olan iki ana kablo için hem Avrupa hem de Asya yakasından çalışmalar eÅŸ zamanlı olarak devam ediyor. EÄŸik askı halatlarıyla birlikte köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan ana kablo çekimi yaklaşık iki ay sürecek.
Bu kapsamda üzerinden çift yönlü 8 ÅŸeritli otoyol ve iki ÅŸeritli demir yolu geçecek olan köprünün Asya yakası kısmına 13’üncü tabliyenin geliÅŸi kameralar tarafından görüntülendi. Güney Kore’de üretilen çelik parçalarının, Ä°stanbul Tuzla, Ä°zmit Gebze ve Yalova Altınova’daki tesislerde birleÅŸtirilerek gemiye yüklendikten sonra deniz yoluyla getirilen çelik tabliye, yüzer vinçle kaldırıldı. Tabliyenin kaldırma, montaj ve kaynak iÅŸlemleri Ä°HA kamerasına yansıdı.
Öte yandan kedi yolu üzerinde halat çekme çalışmaları sürerken tabliye kaldırma iÅŸlemlerinde ICA güvenlik ekibinin sıkı güvenlik önlemi aldığı görüldü.
TABLÄ°YELER ARTIK DÄ°REKT DENÄ°ZDEN ALINIYOR
Köprü seviyesine alınan çelik tabliyeler, firmanın yöntem deÄŸiÅŸtirmesiyle artık Derrick Crane adı verilen vinçle direkt denizden alınmaya baÅŸlandı. Bu sayede tabliye kaldırma iÅŸlemleri hızlı ilerlerken, bu ay içerisinde dalgalı hava ve rüzgarlı deniz olmasına raÄŸmen çelik tabliye 7 günde kaldırıldı.Ä°ki kıtayı birleÅŸtirecek olan tabliyelerin kaldırılması için inÅŸaat sahasına Derrick Crane adı verilen vinçlerin parçaları getirildi. Daha önceden montajları tamamlanan ve bin ton kaldırma kapasitesine sahip dev vinçler, köprünün çelik tabliyelerinin deniz ve karadan kaldırılıp yerleÅŸtirilmesi aÅŸamasında kullanılıyor. Çalışmalar kapsamında, 940 ton ağırlığını bulacak olan tabliyelerin montajı bu vinçler sayesinde saÄŸlanıyor. Tabliyelerin kaldırılmasını saÄŸlayan bu vinçler deniz ve karadan tabliyeyi alarak, köprü tabliyelerinin birleÅŸme noktalarından kaldırarak ekleme yapıyor. Bir önce konulan tabliyenin devamına konulan bu vinçlerin kaldırma kapasitesi bin ton, ağırlıkları 300 ton civarında. Toplam 59 tabliyenin 40 adedi bu dev vinçler yardımıyla kaldırılacak.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- FSM Köprüsü, Özbekistan Milli Bayrak Günü için ışıklandırıldı
- Türkiye Barolar Birliği ve vekillerden 'Yenidoğan çetesi' açıklaması
- Sözleşmeli erin öldüğü kavgada hapis ve beraat kararı
- Konya Emniyeti'nden asayiş uygulaması
- Bakan Kurum: Konya Mevlana Meydanı'nı özüne kavuşturduk
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.