İşte demir yollarında 2023 hedefi
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2023 yılına kadar 9 yıl içerisinde 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı ve 1.000 kilometre konvansiyonel yeni demiryolunun yapılarak işletmeye açılmasını hedeflediklerini söyledi.
Uluslararası Demiryolları BirliÄŸi'nin (UIC) "11. Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi (ERTMS) Dünya Konferansı", UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığı'nın himayesinde ve TCDD iÅŸbirliÄŸinde, Haliç Kongre Merkezi'nde baÅŸladı.Aynı zamanda UIC Orta DoÄŸu Bölgesel Kurul BaÅŸkanı da olan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, konferansın açılışında yaptığı konuÅŸmada, Türk demiryollarının UIC yönetiminde 10 yıldır bulunduÄŸunu ve etkin rol aldığını belirtti.UIC'in Türk demiryollarındaki her geliÅŸmeyi yakından takip ettiÄŸini, desteklediÄŸini ve uluslararası organizasyonlar ve alınan kararlarla Türkiye ile etkin iÅŸbirliÄŸi yoluna gittiÄŸini aktaran Karaman, bu konferansın Türkiye'de yapılmasının da bu anlamlı ve uyumlu iÅŸbirliÄŸinin bir meyvesi olduÄŸunu dile getirdi.
Türk demiryollarının UIC içerisindeki rolünün yönetimde bulunmakla sınırlı olmadığını belirten Karaman, "Demiryolu idaremiz aynı zamanda son 10 yıldır UIC'in bölge kurul baÅŸkanlığını da yapmakta ve bölgesel demiryolu ulaşım politikalarına azami derecede katkı vermektedir" dedi.Asya ile Avrupa arasındaki yıllık toplam taşımaların navlun bedelinin 75 milyar dolar olduÄŸunun bilgisini veren Karaman, Türkiye'nin Avrupa BirliÄŸi (AB) ve bölge ülkelerle demiryolu koridoru oluÅŸturmasının, demiryolu ağırlıklı yeni kombine taşımacılık koridorlarının açılmasının ve Orta DoÄŸu baÄŸlantılı yeni koridor baÄŸlantılarının planlanmasının Türkiye ile AB ülkeleri demiryolu idareleri arasında sıcak ve sürdürülebilir bir iÅŸbirliÄŸini zorunlu kıldığını söyledi.Karaman, bu potansiyel ve geliÅŸmelerin hem Türkiye hem de AB ülkeleri için sürdürülebilir demiryolu politikaları açısından önem arz ettiÄŸini vurgulayarak, dünya demiryollarının Türkiye'de saÄŸladığı bu anlamlı buluÅŸmanın hem Türk demiryollarındaki geliÅŸmenin hem de UIC ile kurulan iÅŸbirliÄŸinin güzel bir örneÄŸi olduÄŸunu ifade etti.- "Demiryolu, öncelikli olarak geliÅŸtirilmesi gereken bir sektör olarak ele alındı"TCDD Genel Müdürü Karaman, Türkiye'de Hükümet'in 2004 yılında hazırladığı UlaÅŸtırma Ana Plan Stratejisi'nde demiryollarını diÄŸer ulaşım modlarıyla entegre bir ÅŸekilde öncelikli olarak geliÅŸtirilmesi gereken bir sektör olarak ele almasının Türkiye'nin bölgesel ve kıtalar arası konumuyla da yakından ilgili olduÄŸunu ifade etti.DoÄŸal bir köprü konumunda bulunan Türkiye'nin bu iÅŸlevini güçlendirmek, Asya-Avrupa kesintisiz demiryolu koridorunu oluÅŸturmak ve modern Ä°pek demiryolunu hayata geçirmek için hedeflerini belirlediÄŸini aktaran Karaman, ÅŸunları kaydetti:"Türkiye, bu hedeflere uygun projelerini hazırlamış ve bu projeleri hayata geçirmeye baÅŸlamıştır. Türkiye hayata geçirdiÄŸi Marmaray, yapımı devam eden Bakü-Tiflis-Kars ve yine yapımı devam eden 3. köprü demiryolu geçiÅŸ projeleriyle makro anlamda kıtalar arası demiryolu entegrasyonunu saÄŸlamaktadır. Bu büyük projeler, oluÅŸturulmakta olan batı-doÄŸu yüksek hızlı tren, batı-güney hızlı ve yüksek hızlı tren koridorlarıyla Orta DoÄŸu'yu da Avrupa'ya baÄŸlamaktadır. Ankara-EskiÅŸehir, Ankara-Konya, Konya-EskiÅŸehir hatlarının iÅŸletmeye açılmasından sonra, Ä°stanbul-EskiÅŸehir yüksek hızlı tren hattının da yapımı tamamlanmış, test ve sertifikasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra yıl içerisinde iÅŸletmeye açılacaktır.DiÄŸer taraftan Bursa-Ankara, Ä°zmir-Ankara ve Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hatları ile Konya-Karaman hızlı tren hattının yapımı devam etmektedir. Bu hatların uzunluÄŸu 2 bin 160 kilometredir. Sivas-Erzincan hattının yapım ihalesi yapılmış, Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep-Åžanlıurfa-Mardin sınır güney hızlı tren hatlarının proje süreçleri ise devam etmektedir. 2023 yılına kadar önümüzdeki 9 yıl içerisinde 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı ve 1.000 kilometre konvansiyonel yeni demiryolu yapılarak iÅŸletmeye açılması hedeflerimiz arasındadır."- "Yerli demiryolu endüstrisi oluÅŸturuldu"Bu projelerle eÅŸ zamanlı ÅŸekilde ağırlıklı olarak kamu, özel sektör ve yabancı yatırımcı ortaklıklarla yerli demiryolu endüstrisi oluÅŸturulduÄŸunu belirten Karaman, bu baÄŸlamda Türkiye'nin Ä°stanbul Teknik Üniversitesi, TÜBÄ°TAK ve TCDD iÅŸbirliÄŸiyle kendi ulusal sinyal projesini gerçekleÅŸtirdiÄŸini ve uygulamaya aldığını söyledi.Ulusal sinyal sisteminin Avrupa sinyal ağı ile entegre olacak ÅŸekilde yaygınlaÅŸtıracağını vurgulayan Karaman, "DiÄŸer taraftan yaklaşık 8 bin kilometre sinyalsiz konvansiyonel demiryolunun önümüzdeki 9 yıl içinde sinyalli hale getirilmesi kararı alınmıştır. Aynı ÅŸekilde 2 bin 627 kilometrelik konvansiyonel demiryolunun sinyal inÅŸası, 2 bin 400 kilometrelik demiryolunda ise elektrifikasyon çalışması sürmektedir. Yeni yapılan hatlar ile sinyalli ve elektrikli hale getirilen hatlar ve ayrıca burada iÅŸletilen araçlar, AB standartlarındadır" diye konuÅŸtu.Karaman, tüm bunlar dikkate alındığında ERTMS Dünya Konferansı'nın Türkiye'de yapılmasının hem Türkiye hem de Avrupa ve bölge ülkeleri açısından büyük önem arzettiÄŸini de sözlerine ekledi.- "Türkiye demiryolu alanında etkin rol oynayan büyük bir oyuncu"UIC Genel Müdürü Jean-Pierre Loubinoux ise etkinliÄŸi Türkiye'de ilk kez gerçekleÅŸtirdiklerini belirterek, Türkiye'nin demiryolları konusunda ekonomik ve sosyal geliÅŸmelerin mevcut bulunduÄŸu ve geleceÄŸe yönelik vizyonla bu alanda etkin rol oynayan büyük bir oyuncu olduÄŸunu söyledi.Türkiye Hükümeti ve TCDD'nin demiryoluna önemli bir öncelik vererek ülkenin coÄŸrafyasından faydalandığını ve Avrupa, Asya, Orta DoÄŸu'yu birleÅŸtirmeye yönelik adımlar attığını anlatan Loubinoux, tüm bunların 21. yüzyılın yeni Ä°pek demiryolunu oluÅŸturduÄŸunu ifade etti.Açılışta ayrıca Avrupa Demiryolu Ajansı (ERA) Genel Müdürü Marcel Verslype, Avrupa Demiryolu Endüstricileri BirliÄŸi (UNIFE) Genel Müdürü Philippe Citroen, Avrupa Demiryolu ve Altyapı Åžirketleri TopluluÄŸu (CER) Genel Müdürü Libor Lochman, Belçika Altyapı Genel Müdürü ve Avrupa Altyapı Yöneticileri BirliÄŸi (EIM) BaÅŸkan Yardımcısı Luc Lallemand ve GSMR Endüstri Grubu Genel BaÅŸkanı Kari Kapsch de bir konuÅŸma yaptı.Açılış konuÅŸmalarının ardından 11. ERTMS Dünya Konferansı "sinyalizasyon yatırımlarının dünya çapında optimizasyonu" genel temasına odaklanan çeÅŸitli oturumlarla devam etti. ERTMS konusundaki Türk ve Avrupa tecrübesinin paylaşılacağı konferans yarın da devam edecek.ERTMS, sınır geçiÅŸlerinde karşılıklı iÅŸletilebilirliÄŸin saÄŸlanması ve Avrupa çapında tek bir standart tren kontrol ve kumanda sisteminin oluÅŸturulmasıyla sinyalizasyon ekipmanının geliÅŸtirilmesi için AB tarafından desteklenen bir trafik yönetim sistemidir.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.