Karadaki eğitimle, havada hayat kurtarıyorlar
THY, acil durum, ilk yardım, kural dışı yolcu ile müdahale eğitimi verdiği kabin memurlarıyla havada yolcularına güven veriyor
Türk Hava Yolları (THY), acil durum, ilk yardım, kural dışı yolcu ile müdahale eÄŸitimi verdiÄŸi kabin memurlarıyla havada yolcularına güven veriyor.
THY UçuÅŸ EÄŸitim BaÅŸkanlığı Kabin EÄŸitim MüdürlüÄŸünce uçuÅŸ eÄŸitim binasında verilen eÄŸitimle, kabin memurları, havada karşılaÅŸacakları olumsuz koÅŸullara karşı hazırlanıyor.
Alev, duman, basınç boÅŸalması, yangın, türbülans, hastalanan veya kural dışı yolcu gibi tüm zorlu ÅŸartlara karşı tüm uçuÅŸ ekibine eÄŸitim veriliyor ve bu eÄŸitimler her yıl tekrarlanıyor.
Kabin memurları, THY UçuÅŸ EÄŸitim Merkezinde yolcu emniyetini ve ilk yardımını saÄŸlamak için gerekli bilgileri simülatör kabinlerinde, kurallar ve prosedürler doÄŸrultusunda tek tek uygulayarak öÄŸreniyor.
Uçaklarda bulunan acil durum malzemeleriyle donatılan uluslararası standartlara sahip bu özel eÄŸitim merkezinde, bir uçuÅŸun tüm safhalarını canlandırmak üzere hareketli, sesli ve görsel donanım bulunuyor. Personelin, acil durumla baÅŸa çıkması amaçlanan eÄŸitimlerde, bebek, yetiÅŸkin maketi, elektroÅŸok aleti, oksijen tüpleri, yangın söndürücüler, kaydıraklar, megafon, telsiz, yer belirleyici, tente, bot gibi araçlar kullanarak tatbikat yapıyor.
BaÅŸarılı olamayanlar uçamıyorUluslararası geçerliliÄŸe sahip olan ve eÄŸitimler sonucunda baÅŸarılı olan kursiyerlere verilen sertifikayı alamayan THY personeli, uçuÅŸ ekibine katılamıyor.
THY UçuÅŸ EÄŸitim BaÅŸkan Sedat Åžekerli, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bünyelerinde bulunan eÄŸitim merkezinde temel ve tazeleme eÄŸitimlerinin verildiÄŸini belirterek, "Merkezdeki eÄŸitim cihazlarıyla, hem yurtiçi hem de yurtdışı uçuÅŸlara katılan kabin memurları eÄŸitim alıyor. EÄŸitim merkezimiz teknolojik cihazlarla donatılmıştır. Acil durum, servis ve ilk yardım eÄŸitimleri gerçekleÅŸtirilmektedir." diye konuÅŸtu.
Åžekerli, eÄŸitim merkezlerinin kalite olarak dünya standartlarında olduÄŸunu dile getirerek, geniÅŸ kapasiteleri nedeniyle baÅŸka havayolu ÅŸirketi personeline de eÄŸitim verdiklerini anlattı.
THY UçuÅŸ EÄŸitim Merkezi eÄŸitmenlerinden Ä°lknur Aktunç, daha önce THY'de kabin memuru olarak çalıştığını anlatarak, ÅŸu anda da kabin memurlarına eÄŸitim verdiÄŸini aktardı.
Aktunç, eÄŸitim alanında acil durum ekipmanlarının kullanılması ve acil durumda yolcuya müdahalenin nasıl yapılacağına iliÅŸkin eÄŸitimler verdiklerini belirterek, "Acil durumlarda bu ekipmanları nasıl kullanacaklarını ve yolcularımızı nasıl yönlendireceklerini öÄŸretiyoruz. Yaklaşık iki ay sürüyor eÄŸitimlerimiz. EÄŸitimlerini tamamlayan memurlarımıza sertifika veriyoruz. Yalnız, eÄŸitimlerini tamamlamış olan memurlarımıza da yine her yıl eÄŸitimlerini tazeliyoruz." ifadelerini kullandı.
THY UçuÅŸ EÄŸitim Merkezi Ä°lk Yardım Uygulama Åžefi Nilay HayrioÄŸlu da uçakta gerçekleÅŸebilecek bir olay karşısında, personelin nasıl davranması konusunda eÄŸitim verdiklerini belirterek, tüm personelin hem ulusal hem de uluslararası geçerliliÄŸi olan sertifika aldığını dile getirdi.
Personelin aldığı eÄŸitimlerle hayat kurtardığını anlatan HayrioÄŸlu, "ArkadaÅŸlarımız uçak içinde de dışında da bu uygulamalarla hayat kurtarıyor. Yakın zamanda bir arkadaşımız uçakta gerçekleÅŸen bir doÄŸuma yardımcı oldu. Bunun örnekleri çok fazla." dedi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.