Kargo iade ücreti tüketicinin sorumluluğunda olacak
1 Ocak itibariyle yürürlüğe girecek olan yeni düzenleme ile birlikte, internet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicinin cayma hakkı kullanması durumunda, ürünün ayıplı mal olarak değerlendirilmediği durumda kargo iade ücreti tüketiciye ait olacak. Yapılan düzenleme ile alışverişten vazgeçme veya kargoyu teslim almama durumlarında, tüketicilerin kargo iade ücretini kendilerinin karşılaması gerekecek.
Bu değişikliğin amacı, tüketicilerin alışveriş sonrasında yaşadıkları cayma durumlarında ortaya çıkan kargo iade maliyetinin tüketiciden talep edilmesi olarak öne çıkıyor. Buna göre, ürünlerin ayıplı olmaması durumunda, tüketicilerin cayma hakkını kullanmaları halinde kargo iade ücretini ödemeleri gerekecek. Söz konusu düzenleme ile tüketicilere sağlanan cayma hakkının kullanımında mali yükün artması bekleniyor.
Tüketicilerin, 1 Ocak tarihi itibariyle yürürlüğe girecek olan bu yeni düzenlemeyi dikkate alarak internet üzerinden yapacakları alışverişlerde, cayma hakkı ve kargo iade ücreti konularında daha dikkatli olmaları önerildi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.