Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Osman Yıldırım, katsayı uygulamasının 2009'da kaldırılmasıyla, mesleki ve teknik eğitime devam eden öğrenci oranının yüzde 27'den yüzde 54'e çıktığını bildirdi.
Milli EÄŸitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik EÄŸitim Genel Müdürü Osman Yıldırım, üniversiteye giriÅŸte (28 Åžubat süreciyle birlikte) getirilen katsayı uygulamasının 2009'da kaldırılmasıyla, mesleki ve teknik eÄŸitime devam eden öÄŸrenci oranının yüzde 27'den yüzde 54'e çıktığını bildirdi. MEB Basın ve Halkla Ä°liÅŸkiler MüÅŸavirliÄŸi'nce Sakıp Sabancı Basın Merkezi'nde düzenlenen toplantıya katılan Yıldırım, gazetecilere çalışmaları hakkında bilgiler verdi. Mesleki ve teknik eÄŸitim okullarında 2014-2015 eÄŸitim öÄŸretim yılında 3 bin 296 okul ve 1 milyon 875 bin 599 öÄŸrencinin bulunduÄŸunu belirten Yıldırım, mezunların iÅŸgücüne katılım oranının yüzde 65 düzeyinde olduÄŸunu dile getirdi. Yıldırım, mesleki ve teknik lise mezunlarının yüzde 25-30'unun üniversiteye devam ettiÄŸini söyledi. Mesleki ve teknik eÄŸitimde geçen yıl yapılan düzenlemeyle 22 okul çeÅŸidinin "mesleki ve teknik anadolu lisesi" altında birleÅŸtirildiÄŸini dile getiren Yıldırım, hazırlanan Mesleki ve Teknik EÄŸitim Strateji Belgesi ve eylem planının uygulanmaya baÅŸladığını vurguladı. Eylem planına göre, mesleki ve teknik eÄŸitimde kalite güvence sisteminin kurulacağını ifade eden Yıldırım, böylece okulların belli standardın üzerinde kalması ve bu standardı taahhüt etmelerine iliÅŸkin çalışma yapılacağını ve okulların dış denetçilere açılacağını belirterek, "akredite"ye dayalı bir sistemin kurma çalışmalarını da sürdürdüklerini bildirdi. Yıldırım, (28 Åžubat süreciyle getirilen) üniversiteye giriÅŸte katsayı uygulamasının 2009'da kaldırılmasının ardından mesleki ve teknik eÄŸitimi tercih eden öÄŸrenci sayısında büyük artış yaÅŸandığına dikkati çekerek, "2009'dan itibaren yüzde 27'lere düÅŸen mesleki ve teknik eÄŸitim öÄŸrenci oranı, katsayının kaldırılmasının ardından kademeli olarak artarak, geçen eÄŸitim-öÄŸretim yılında yüzde 54'e ulaÅŸtı. Böylece Türkiye, mesleki ve teknik eÄŸitimde okullaÅŸma oranında, yüzde 46 olan OECD ortalamasının üzerine çıktı" dedi. TEOG sonuçlarına göre mesleki ve teknik eÄŸitimi tercih eden öÄŸrenci sayısının 2014-2015 döneminde 638 bine ulaÅŸtığını bildiren Yıldırım, mesleki ve teknik liselerin, kısa vadede meslek edinmek isteyenler için deÄŸil, aynı zamanda üniversiteye devam etmek isteyenler için de fırsatlar içerdiÄŸini ifade etti. Meslek lisesi 9. ve 10. sınıf öÄŸrencilerinin fizik, kimya, matematik ve biyoloji derslerini zorunlu olarak, 11. ve 12. sınıf öÄŸrencilerinin de seçmeli olarak alabildiÄŸini; teknik lisesi öÄŸrencilerinin de bu dersleri 4 yıl boyunca zorunlu olarak aldıklarını bildiren Yıldırım, böylece lise eÄŸitiminin ardından üniversiteye gitmek isteyen öÄŸrencilerin akademik eÄŸitimine de destek verildiÄŸini kaydetti. Yıldırım, yapılan araÅŸtırmalara göre, mesleki ve teknik eÄŸitim mezunu ve sektörde çalışan öÄŸrencilerin okulda edindikleri becerilerden memnuniyet oranının yüzde 80 düzeyinde, sektörün öÄŸrencilerden memnuniyetinin ise yüzde 70'in üzerine çıktığını bildirdi. Almanya'daki Türklere sertifika müjdesi Avrupa BirliÄŸi ülkelerinde özellikle "usta" istihdamı için sadece meslek lisesi diplomasının yetmediÄŸini, bunun yanında ayrıca belgeler gerektiÄŸini aktaran Yıldırım, bu sebeple Ulusal Referans Noktası (URN) ile çalışmaların tamamlandığını ve URN sitesinde mesleki ve teknik eÄŸitim alan ve dallarına iliÅŸkin EUROPASS sertifika eklerinin yayımlandığını bildirdi. Yıldırım, bu uygulamanın Avrupa ülkelerinde iÅŸe girme ya da ücret artışı için gerekli olduÄŸuna iÅŸaret ederek, özellikle Almanya'daki Türk vatandaÅŸlarının mesleklerinde ilerlemeleri için büyük önem taşıdığını kaydetti. Enerji Meslek Lisesi'nin temeli atılacak Osman Yıldırım, mesleki ve teknik eÄŸitimde Türkiye'de bir ilki hayata geçireceklerini bildirerek, Ankara'da "yeÅŸil teknoloji" konusunda uluslararası eÄŸitim merkezi olarak faaliyet gösterecek bir okul yapmayı planladıklarını bildirdi. Bu okulun iÅŸ ve iÅŸlemleriyle ilgili ihale aÅŸamasının Ankara ValiliÄŸi tarafından yürütüldüÄŸünü belirten Yıldırım, "Burada yenilenebilir enerji ile ilgili 3 yıl önce bir alan açtık. ÖÄŸrenciler, bu okulda rüzgar ve güneÅŸ enerjisi gibi dallarda eÄŸitim alacaklar, bina ise kullandığı enerjiyi tamamen kendi üretecek. Yani okul tamamen akıllı bir okul olacak" bilgisini verdi. 3. havaalanına personel yetiÅŸtirilecek Mesleki ve teknik eÄŸitimde ilk defa uygulamaya konulacak "sivil havacılık" alanı yer hizmetleri öÄŸretim programının geliÅŸtirileceÄŸini ve uygulamaya konulacağını kaydeden Yıldırım, "Ülkemizde dünyanın en büyük 3. havaalanı yapılacak. Bununla birlikte yer hizmetleri alanında çok fazla elemana ihtiyaç olacak. Bu ihtiyacı karşılayabilmek için sivil havacılık yer hizmetleri öÄŸretim programını taslak olarak hazırladık. Önümüzdeki yıl, bunu uygulamaya koyacağız" ifadesini kullandı. EÄŸitime 3. boyut geliyor Osman Yıldırım, Milli EÄŸitim Bakanı Nabi Avcı'nın 1. eÄŸitim öÄŸretim dönemi karnelerini dağıttığı Kızılcahamam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde aynı anda 3D Laboratuvarının açılışını da yaptığını anımsatarak, "Burada mesleki ve teknik eÄŸitimde 3 boyutlu materyal hazırlama projesini tüm alanlar için yaygınlaÅŸtırıp video olarak tüm okullara yaygınlaÅŸtıracağız. Bundan sonra tüm meslek liselerinde 3 boyutlu eÄŸitim materyalleri kullanılacak. Bu eÄŸitimler bir perde üzerinde üç boyutlu görüntülerle verildiÄŸinden gerçekten de sinema keyfi veriyor ve öÄŸrencilerin motivasyonunu da arttırıyor" dedi. Genel Müdür Yıldırım, proje kapsamında bir ekip kurulacağını ve öÄŸretmenlere eÄŸitimler verileceÄŸini sözlerine ekledi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.