Konya
16 Kasım, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

MMO’dan Araç Lastiği Uyarısı

MMO’dan Araç Lastiği Uyarısı
Makina Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şube Başkanı Ö. Erdoğan Duransoy, araçlarda lastiklerin öneminin göz ardı edilemeyecek kadar büyük olduğunu söyleyerek, sürücüleri lastikler konusunda uyardı.

MMO Konya Åžube BaÅŸkanı Ö. ErdoÄŸan Duransoy, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Araçta hızlanma, tork ve fren güçlerinin doÄŸrudan uygulandığı parçalar lastiklerdir ve araçların yolla temasını saÄŸlayan tek unsurdur. Bu sebeple lastiklerin önemi göz ardı edilmeyecek kadar büyüktür ve sürüÅŸ güvenliÄŸi açısından lastikler hayati önem taşır. Maalesef bu önemine karşılık vatandaÅŸların araçlarda en az önem verdiÄŸi parçalardan birisi de lastiklerdir. Ä°yi bir lastiÄŸin düz yolda iyi bir stabilite, iyi bir yön tutturma, ÅŸok uygulamalarında iyi bir dayanıklılık, yüksek hızlarda iyi bir uyum ve aynı zamanda uzun ömürlü olma özelliklerini barındırması gerekmektedir. Yanlış basınç uygulanmış bir lastik kötü yol tutuÅŸa ve fren mesafesinin uzamasına neden olacağı gibi, balans bozukluÄŸu bulunan bir lastik de yolla teması azaltıp hayati tehlikeye neden olabilir. Lastiklerin bilinçsiz kullanımı ekonomik ömürlerini çok kısaltır” dedi.LastiÄŸin ömrünü uzatmak için uygun servis koÅŸullarında kullanılması gerektiÄŸine dikkat çeken Duransoy, bu konuda dikkat edilmesi gereken hususları ÅŸu ÅŸekilde açıkladı:“Lastik ÅŸiÅŸirme basınçları en az 15 günde bir kontrol edilmeli, basınç düÅŸmüÅŸse uygun seviyeye getirilmelidir. Isınan lastiÄŸin hava basıncı yükselebileceÄŸinden lastiklerin hava basıncı, lastik soÄŸukken ölçülmeli ve ayarlanmalıdır. Isınma sonucu yükselen hava basıncını azaltmak için lastiÄŸin havasını boÅŸaltma yoluna kesinlikle gidilmemelidir. Ayrıca stepne lastiÄŸin basıncı da düzenli olarak kontrol edilmelidir. Araçların rot-balans ayarı her 10 bin kilometre ’de bir yaptırılmalıdır (yanlış ve hatalı kullanımdan dolayı bozulmadı ise). Lastiklerin her 10 bin kilometrede bir rotasyonunu (yer deÄŸiÅŸtirme) yaptırılmalıdır. Radyal lastiklerde dönüÅŸ yönünü deÄŸiÅŸtirmeden öndeki lastikler arkaya arkadakiler öne takılmalıdır. Lastiklerin diÅŸ derinliÄŸini her 5 bin kilometrede bir kontrol edilmelidir. DiÅŸ derinliÄŸi 1.6 milimetreden az (kışın ise diÅŸ derinliÄŸinin 3 milimetreden az olması çekiÅŸi olumsuz etkiler) olan lastikler kullanılmamalıdır. Özellikle ıslak zeminde lastiÄŸin suyu boÅŸaltması ve yere tutunması güçleÅŸeceÄŸinden diÅŸ derinliÄŸi bu seviyenin altına düÅŸmüÅŸ lastiklerin deÄŸiÅŸtirilmesi emniyet açısından çok önemlidir. Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncı 2 PSI arttırılmalıdır (karlı ve buzlu havalarda daha iyi çekiÅŸ saÄŸlayacağı düÅŸüncesiyle lastik havası kesinlikle azaltılmamalıdır. Tersine bu gibi durumlarda hava basıncını yaklaşık 3 PSI artırmak zemindeki karlı buzlu tabakayı yarmaya yardımcı olup çekiÅŸi artıracaktır). Lastikler mümkünse her kullanımdan önce gözle kontrol edilmelidir. LastiÄŸe çivi taÅŸ cam gibi yabancı maddeler batmış ise bunlar çıkarılmalıdır. Hasar gören lastik vakit geçirmeden tamir ettirilmelidir. Hasar görmüÅŸ veya herhangi bir nedenle hava basıncı çok azalmış lastikle yola devam edilmemelidir. LastiÄŸi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanılmamalıdır. Bozuk ve taÅŸlı yollarda yüksek hız yapılmamalıdır. Ani ve sert fren yapılmamalı, aracı hızlı kaldırıp patinaj yapmaktan kaçınılmalıdır. Aksi halde lastiklerde düzensiz ve erken aşınmalar meydana gelebilir. LastiÄŸi keskin kaldırım kenarlarına sürtmekten kaçınılmalıdır. LastiÄŸin gövdesini oluÅŸturan kordların çok hafif hasar görmesi bile üzerinde yüründüÄŸünde lastikte tehlikeli olabilecek büyük arızalara sebep olabilir. Otomobil kullanırken yoldaki çukurlara ve tümseklere dikkat edilmeli kaldırıma park etmekten kaçınılmalıdır. Sıcak havada ve ağır yükle yüksek sürat yapılmamalıdır. Havanın sıcak olması ağır yük ve yüksek süratten ötürü fazla ısınan lastiÄŸin soÄŸumasını zorlaÅŸtırır. Araçta uygun olmayan yüklemeden kaçınılmalıdır. Dengesiz yük dağılımı bazı lastiklerin üzerine fazla yük binmesine ve buna baÄŸlı olarak hızlı aşınmaya sebep olabilir. Araç ve lastikle ilgili ayarsızlıklar (balans bozukluÄŸu, rot ayarsızlığı vs.) giderilmelidir. Söz konusu mekanik ayarsızlıklar sürüÅŸ konforu ve direksiyon hakimiyetinin azalmasının yanı sıra lastiklerde düzensiz ve erken aşınmaya neden olabilir. Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantlar kullanılmalıdır. Lastik ve Jant ebadının birbirine uygun olmasına dikkat edilmelidir. Otomobilin dört tekerleÄŸine aynı ebat yapı ve desende lastik takılmalıdır. Farklı lastik kullanımı özellikle de farklı ebat ve yapıda lastik kullanımı araç ve lastik performansını çok olumsuz etkileyecektir. ÜretildiÄŸi tarih üzerinden 5 yıl geçen dış ve iç lastiklerin dikkatle kontrol edilip kullanılması gerekir. EÄŸer üzerinde çatlaklar oluÅŸmuÅŸsa söz konusu lastik kullanılmamalıdır. Tüm lastik supapları iyi durumda, temiz ve kapaklı olmalıdır. Supap kapakları lastiÄŸin içine toz ve benzeri maddelerin girmesini önler. Ä°ç lastiksiz (tubeless) lastik mutlaka tubeless janta takılmalıdır. Ä°ç lastikli (tubetype) lastik ise kesinlikle iç lastiksiz kullanılmamalıdır. Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bijon somunlarının gevÅŸek olması durumunda sürüÅŸ emniyetinin azalmasının yanı sıra lastikte düzensiz aşınma meydana gelecektir. LastiÄŸin üzerinde belirtilen hız ve yük limitleri hiçbir ÅŸekilde geçilmemelidir. Aksi takdirde çok tehlikeli sonuçlar doÄŸurabilecek lastik arızaları söz konusu olabilir. Her dış lastik deÄŸiÅŸiminde jant supabı veya iç lastik deÄŸiÅŸtirilmelidir. Ä°ki haftayı aÅŸan park etmelerde lastik havası 7.5 PSI artırılmalı ve otomobil takoza alınmalıdır. Ä°nsan hayatının, saÄŸlığının ve güvenliÄŸinin her ÅŸeyden önemli olduÄŸu gerçeÄŸinden hareketle bütün vatandaÅŸlarımıza kazasız belasız günler diler, önerilerimize kulak vermelerini saÄŸlık veririz.”

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-