Mücevher ihracatı ocak ayında yıllık bazda yüzde 40 artarak 3,2 milyar dolara ulaÅŸtı.Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi (TÄ°M) verilerinden derlediÄŸi bilgilere göre, Türkiye, ocak ayında 288,8 milyon tutarında mücevher ihracatı gerçekleÅŸtirdi. Mücevher ihracatı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 48,7 artış kaydetti. Geçen yıl ocak ayında 194,2 milyon dolarlık mücevher ihraç edilmiÅŸti. Son 12 aylık dönemde ise mücevher ihracatı yaklaşık yüzde 40 artarak 2,3 milyar dolardan 3,2 milyar dolara yükseldi. Böylece mücevherat sektörü, son 12 aylık dönemde ihracat artış hızı en yüksek sektör oldu. Türkiye'nin ocak ayında ihracatı 10,8 milyar dolar, son 12 aylık ihracatı ise toplam 156,1 milyar dolar düzeyinde gerçekleÅŸti. Mücevher sektörünün toplam ihracat içindeki payı ise yüzde 2,1 oldu. DeÄŸerlendirme yapan Mücevher Ä°hracatçıları BirliÄŸi BaÅŸkanı Ayhan Güner, elde edilen artışın ÅŸaşırtıcı olmadığını belirterek, yıl geneli için bu artışın çok umut verici olduÄŸunu dile getirdi. Söz konusu artışlarda, bu ay altın fiyatlarındaki yükseliÅŸin de kısmi etkisinin olduÄŸuna dikkati çeken Güner, "Çok dramatik geliÅŸmeler yaÅŸanmadığı sürece bu yıl mücevher ihracatı performansımız yüksek olacaktır. Özellikle elmas borsası üzerinden doÄŸacak iÅŸlem hacminin de tedricen yükselmesini bekliyoruz. 3 büyük elmas borsası olan Dubai, Ä°srail, Belçika'nın iÅŸlem hacminin 100 milyar doları geçtiÄŸini ve Türkiye olarak bu iÅŸlem hacmine talip olduÄŸumuzu belirtmiÅŸtik. Borsanın geliÅŸmesi de mücevher ihracatının artmasını destekleyecektir" diye konuÅŸtu. Gelecek dönemde ihraç ettikleri mücevherlerde elmas-pırlantalı ürün payı daha da artacağı için artışların ÅŸaşırtıcı olmayacağını vurgulayan Güner, mart ayındaki fuar için çok yoÄŸun çalıştıklarını, orada da büyük bir performans sergileyerek yılın 2. yarısında daha yüksek ihracat rakamları elde etmek ve 2015 yılını 5 milyar doların üzerinde bir ihracatla tamamlamak istediklerini açıkladı. Bu hedefin küresel koÅŸullardan etkilenmeye çok açık olduÄŸunu dolayısıyla ellerinden gelenin en iyisini yapacaklarını belirten Güner, en çok iÅŸlenmiÅŸ mücevher ihraç edildiÄŸine iÅŸaret etti. Türkiye'de altın ve elmas borsaları olduÄŸu için bu anlamda emtia ihracatının da söz konusu olduÄŸunu dile getiren Güner, ÅŸu anda ağırlıklı olarak altından mamul takı ihracatı yapıldığını aktardı. Sektörün elmas-pırlanta gibi deÄŸerli taÅŸların ithalatında da elmas borsası sayesinde dünyayla eÅŸit koÅŸullara geldiÄŸinin altını çizen Ayhan Güner, 2014 yılında en çok sırasıyla BirleÅŸik Arap Emirlikleri (BAE), Irak, Amerika BirleÅŸik Devletleri, Rusya Federasyonu, Libya'ya ihracat yapıldığını kaydetti. "Rusya bizim için çok önemli bir pazar" Ayhan Güner, pazarın daha çok OrtadoÄŸu'ya doÄŸru olduÄŸunu ancak ABD ve Rusya'da yakalanan pazar etkinliÄŸinin de önemli olduÄŸunu vurguladı. 160'a yakın ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Güner, yapmaları gerekenin bu ülkelerdeki pazar payını artırmak olduÄŸunu söyledi. Güner, sektörün en çok ihracat yaptığı ülkenin Dubai olduÄŸunu ancak buranın yaklaşık 93 milyar dolar mücevher ithalatı bulunduÄŸunu belirterek, "Bizim bu ithalatta payımız yüzde 1,5. Biz güçlü olduÄŸumuz pazarda daha güçlenmeli, yeni ülkelerle ihraç pazarlarımızı çeÅŸitlendirmeliyiz. Bu amaçla arkadaÅŸlarımız geçen yıl 24 ülkeye seyahat etti. Sürekli yeni pazarlar kazanmaya, eski pazarlarımızı da geliÅŸtirmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı. Özellikle Rusya'nın kendileri için çok önemli bir pazar olduÄŸuna iÅŸaret eden Güner, Rusya'daki pozisyonlarını yeniden kazanmaları gerektiÄŸini anlattı. Bu konuda gerekirse hükümet nezdinde giriÅŸimde bulunulmasında yarar olduÄŸuna deÄŸinen Güner, "Pek çok sektörün Rusya yüzünden sıkıntılı olduÄŸu ortada. OrtadoÄŸu pazarımızı da geliÅŸtirmek istiyoruz" dedi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.