Öğrenciler mutsuz
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), ‘Öğrenci Refahı’ raporunu yayınladı. Rapora göre Türkiye’de yaklaşık olarak her 3 öğrenciden biri mutsuz
Her 3 öÄŸrenciden birinin mutsuz olmasında en büyük etkenlerden birinin sınav kaygısı ve okula kendisini ait hissedememesi raporun baÅŸ göstergeleri arasında. Türkiye’de öÄŸrenciler arasında yapılan ankette kendilerini okullarına ait hissedemeyen öÄŸrenciler yüzde 61 gibi bir rakama sahip. Türkiye için önem arz eden bir diÄŸer konu ise sınav kaygısı. Sınav kaygısı üzerinden yapılan ankette ise yüzde öÄŸrencilerin 58.8’i sınavlardan büyük kaygılar taşıdıklarını gösteriyor.
“TÜRKÄ°YE SON SIRALARDA YER ALIYOR”
PISA raporunda 15 yaÅŸ üzerinde ki öÄŸrencilerin refah durumunu inceledi. Yapılan anketler sonuçlarına göre 28 OECD ülkesi içinde yaÅŸam memnuniyeti sıralamasında 10 üzerinden 6.12 puanla Türkiye son sıralarda yer aldı. En mutlu öÄŸrencilere sahip ülke 8.27 puanla Meksika oldu. YaÅŸam memnuniyeti sıralamasında PISA 2015’te çok iyi performans göstermesine raÄŸmen Japonya 6.80 puanla sondan üçüncü ve Güney Kore 6.36 puanla sondan ikinci oldu. Fransa yüzde 41 ile öÄŸrencilerin kendini okula en az ait hissettiÄŸi ülke olurken, Ä°spanya yüzde 87.2 ile ilk sırada yer aldı.Türkiye’de 15 yaÅŸ düzeyindeki öÄŸrencilerin 28.6’sı hayatından hiç memnun olmadığını belirtti. Türkiye bu oranla OECD’nin yüzde 11.8’lik ortalamasını neredeyse üçe katladı. Hayatından çok memnun olduÄŸunu söyleyen öÄŸrenci oranıysa OECD’nin yüzde 34,1’lik ortalamasının gerisinde kalarak, yüzde 26.3 oldu.
“DERS ÇALIÅžIRKEN KAYGI DUYAN 2. ÜLKE”
Türkiye’de yaÅŸanılan sınav kaygıları raporda ele alınan baÅŸlıklar arasında. Türkiye’de ‘sınava iyi hazırlanmasına raÄŸmen çok kaygı duyduÄŸunu’ söyleyen öÄŸrenci oranı 58.8 olurken, yüzde 56 ise ‘ders çalışırken stres yaÅŸadığını’ belirtti. Türkiye, Ä°talya’nın ardından OECD ülkeleri arasında öÄŸrencilerin ders çalışırken en fazla kaygı duyduÄŸu ikinci ülke oldu. Raporda dikkat çeken bir diÄŸer nokta da Türkiye'de kendini okula ait hisseden öÄŸrencilerin ortalamasının OECD ülkelerinin gerisinde kalması oldu. OECD ortalaması yüzde 73 iken Türkiye'de kendini okula ait hisseden öÄŸrencilerin ortalaması yüzde 61'de kaldı.(Aysun KARABAYIR)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.