Okullarda devamsızlık sorunu çözülecek
Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin okullara devamsızlığını ortadan kaldırmak amacıyla tedbirler alıyor, çeşitli proje ve faaliyetler gerçekleştiriyor
Bu kapsamda il milli eÄŸitim müdürleri, okul müdürleri ve öÄŸretmenlerle gerekli toplantıları yaparak soruna ve çözüm yollarına iliÅŸkin çalışmalar yürüttüklerini belirten Milli EÄŸitim Bakanı Ä°smet Yılmaz, Roman vatandaÅŸların yoÄŸun yaÅŸadığı bölgelerde sosyal içermenin artırılması amacıyla okullarda eÄŸitici eÄŸitimleri, ev ziyaretleri ve farkındalık eÄŸitimleri yürüttüklerini belirterek öÄŸrencilerin ders dışı etkinliklere katılarak sosyal geliÅŸimlerini saÄŸlamak için “Ders Dışı EÄŸitim Materyalleri” hazırladıklarını ifade etti.
Yılmaz, ayrıca, dezavantajlı gruplar baÅŸta olmak üzere eÄŸitimin her tür ve kademesinde katılım ve tamamlama oranlarını artırmak, dolayısıyla ortaöÄŸretimde devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terkini azaltmak amacıyla Bakanlık ve UNÄ°CEF iÅŸbirliÄŸiyle hazırlanan program çerçevesinde ortaöÄŸretim kurumlarında eÄŸitime baÅŸlayan hazırlık ve 9’uncu sınıf öÄŸrencilerine yönelik eÄŸitim ve öÄŸretim yılı baÅŸlamadan önce okul hakkında bilgilendirme ve okul ortamına kısa sürede uyum saÄŸlamalarına katkıda bulunacak beceriler kazandırma faaliyetlerini yürüttüklerini vurguladı. Bu becerilerin kazandırılması yoluyla öÄŸrencilerde aidiyet duygusunun geliÅŸtirilmesi, okulun anlamlı ve deÄŸerli bir parçası olduklarına dair inançlarının geliÅŸtirilmesi ve böylelikle akademik baÅŸarılarının artırılması gibi hedeflerin gözetildiÄŸini kaydeden Bakan Yılmaz, “DiÄŸer taraftan bakanlığımız ve UNÄ°CEF iÅŸbirliÄŸinde hazırlanan ‘Müdahale Modeli AraÅŸtırması’ ile ortaöÄŸretimde devamsızlık, sınıf tekrarı ve örgün eÄŸimin dışına çıkma riski taşıyan öÄŸrencilere yönelik olarak farklı ülkelerde gerçekleÅŸtirilen önleyici, müdahale edici ve telafi edici çalışma örneklerini ve uluslar arası politika, model ve uygulamaları içeren bir araÅŸtırma raporu hazırlanması planlanmaktadır. Bu araÅŸtırma ile ortaöÄŸretimde öÄŸrencilerin baÅŸarısızlık, sınıf tekrarı ve örgün eÄŸitim dışına çıkma riskinin azaltılmasına yönelik diÄŸer ülkelerdeki uygulamaları da dikkate alan önleyici, müdahale ve telafi edici uygulama örnmeklerinin belirlenmesi ve örgün eÄŸitimi tamamlama oranlarının yükseltilmesine dönük kanıt temelli stratejilerin belirlenmesi hedeflenmektedir” ifadelerini kullandı. (Murat GÜZEL)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.