Otomotiv endüstrisindeki dönüşüm şirketleri birleşmeye zorluyor
Otomotiv sektöründe dönüşüm yeni teknoloji ve yeni yatırımlarla yüksek maliyet oluştururken, üreticilerin de son zamanlarda güçlerini birleştirme kararı almalarına neden oluyor.
BERLÄ°N(AA) Küresel otomotiv endüstrisi zayıflayan talep ve Ä°klimin korunması için düÅŸük emisyonlu araçların geliÅŸtirilmesinde artan maliyetler konusunda zorlanırken, üreticilerin de maliyetleri düÅŸürmek ve daha rekabetçi olmak için son zamanlarda güçlerini birleÅŸtirme kararı almaları dikkati çekiyor.
MüÅŸteriler temiz, güvenli, sürdürülebilir ve uygun fiyatlı hareketlilik ararken, otomotiv endüstrisi bunu karşılamak için elektrikli araçlara ve otonom sürüÅŸ sistemlerine milyarlarca dolarlık yatırım yapıyor. Sektörde dönüÅŸüm yeni teknoloji ve yeni yatırımlarla yüksek maliyetle yaÅŸanırken, aynı zamanda küresel ekonomide büyüme hızı yavaÅŸlıyor.
Bütün bunlar yaÅŸanırken, Ä°talyanAmerikan ortaklığı Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ile Peugeot ve Citroen markalarının baÄŸlı bulunduÄŸu Fransız PSA Grubu, otomotiv sanayisinde yaÅŸanan dönüÅŸümde maliyetleri düÅŸürmek ve daha rekabetçi olmak için güçlerini birleÅŸtirme kararı aldıklarını açıkladı. Otomotiv üreticileri bir yıl boyunca durum tespiti ve deÄŸerlendirme yapacak, birleÅŸmenin tamamlanması gerekli ÅŸartların yerine getirilmesini saÄŸlayacak. BirleÅŸmenin 1215 ay içinde gerçekleÅŸmesi bekleniyor.
PSA ve FCA arasında gerçekleÅŸen ortaklıkta küresel ölçekte her iki ÅŸirket yüzde 50 paya sahip olacak. Yeni oluÅŸturulacak ÅŸirketin liderliÄŸini PSA Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Tavares’in yapması planlanıyor.
Uygun fiyatlı bir hareketlilik müÅŸterilerimizin beklediÄŸi ÅŸeyTavares, telekonferans sistemiyle finansal analistlerin sorularını yanıtladı. Tavares, FCA ve PSA Grubu birleÅŸmesini, “iki saÄŸlıklı ÅŸirket arasında bir birleÅŸme” olarak deÄŸerlendirdi.
Tavares, fabrikaların kapanmayacağını ve iÅŸte çıkarma olmayacağını vurgulayarak, hareketlilik seçenekleri, özellikle elektrikli ve otonom araçlar, yeni ÅŸirketin temel hedefleri arasında yer alacağına iÅŸaret etti.
MüÅŸterilerin temiz, güvenli, ve uygun fiyatlı hareketlilik arayışında olduÄŸunu anlatan Tavares, “Temiz hareketlilik bir zorunluluk, ancak uygun fiyatlı bir hareketlilik müÅŸterilerimizin beklediÄŸi ÅŸey.” diye konuÅŸtu.
Tavares, iki ÅŸirketin birleÅŸerek daha rekabetçi olacağını belirterek, birleÅŸmede bir tekelleÅŸme sorunu görmediÄŸini vurguladı. Tavares, “Sürdürülebilir hareketlilikte yeni dönemde yeni bir lider olacak olan bu yeni ÅŸirketi oluÅŸturduÄŸumuz için sadece gurur duymuyoruz aynı zamanda çok heyecanlıyız.” ifadesini kullandı.
Ä°ki ÅŸirketin evliliÄŸi rekabeti artıracakSöz konusu geleneksel iki ÅŸirketin yeni ÅŸirket için ortak bir isimde anlaÅŸmaları ve Avrupa BirliÄŸi Komisyonu’nun söz konusu birleÅŸmeyi onaylaması gerekiyor.Hem Fransa ve hem Ä°talyanın maliye bakanları birleÅŸmeyi memnuniyetle karşılarken, ülkelerindeki istihdam üzerindeki etkisini yakından takip edeceklerini vurguladılar.
Otomotiv endüstrisine yönelik araÅŸtırmalar yapan LMC Automotive göre, FCA ve PSA Group’un toplamda yıllık 14 milyon araç üretim kapasiteleri var. Fakat ÅŸirketler bunun sadece yüzde 60’ını kullanıyor. Uzmanlar, ÅŸirketlerin Ä°talya’da ve Fransa’da güçlü sendikaların tepkisini çekmemek için fabrikalar kapanmayacağını açıklasalar da ÅŸirketlerin iÅŸçi çıkarma dahil büyük tasarruf tedbirlerinden kaçamayacaklarını vurguluyor.
Ä°ki ÅŸirketin evliliÄŸinin otomotiv üreticileri arasındaki rekabeti artıracağını belirten uzmanlar, özellikle Avrupa’da bu rekabetin daha güçlü olacağına iÅŸaret ediyor.
Yeni grup dünyanın en büyük 4. otomobil üreticisi konumuna gelecekBirleÅŸme kararı alan ÅŸirketlerin küresel olarak toplamda 120 fabrikası bulunurken,istihdamları da 410 bin civarında. FCA’nın Avrupa’daki 11 fabrikasından yedisi Ä°talya’da bulunması ve ülkede iÅŸçi sendikalarının güçlü olması dikkati çekiyor. PSA ve FCA arasındaki birleÅŸme gerçekleÅŸtiÄŸinde yeni grup Volkswagen, RenaultNisan ve Toyota’dan sonra toplamda yıllık 8,72 milyon araç üretimi ile dünyanın en büyük 4. otomobil üreticisi konumuna gelecek.
2018’de Wolkswagen Group 10,83 milyon, RenaultNisan 10,76 milyon, Toyota 10,59 milyon, General Motors 8,38, PSA 3,88 milyon ve Fiat Chrysler 4,84 milyon, HyundaiKia 7,40 milyon, Ford 5,98 milyon, Honda 5,27 milyon, Suzuki 2,49 milyon BMW 2,49 milyon otomotiv üretimi gerçekleÅŸtirmiÅŸti.
PSA’nın geçen yıl satışları 74 milyar avroda kalırken, FCA satışları 110,4 milyar avro olarak açıklandı. FCA’nın geçen yıl faiz ve vergi öncesi kazancı (EBIT) 4,4 milyar avro olarak gerçekleÅŸirken, Fransız PSA’nın 4,4 milyar avroda kaldı. Söz konusu iki ÅŸirketin birleÅŸmesiyle 8,7 milyon araç üretimi ve yıllık yaklaşık 170 milyar dolarlık ciro ile (2018 rakamları) dünyanın dördüncü büyük otomobil üreticisi olacak.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.