Piliç döner, ihracatçının yüzünü güldürdü
Türkiye'de uygun fiyatıyla tercih sebebi olan piliç döner, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinden de yoğun talep görüyor
Dünyaca ünlü Türk lezzeti dönerin son yıllarda daha uygun fiyatlı olması nedeniyle tercih edilen piliç etiyle yapılmış türlerine OrtadoÄŸu ve Körfez ülkelerinden de yoÄŸun ilgi var.
Piliç eti üretiminde dünyanın 8'inci, ihracatında ise ilk 5'i içinde yer alan Türkiye'nin bütün ve parça piliçlerin yanı sıra iÅŸlenmiÅŸ ürünlerde de hızla büyüdüÄŸü belirtildi.
Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları BirliÄŸi DerneÄŸi (BESD-BÄ°R) Yönetim Kurulu Üyesi Ender AbalıoÄŸlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ÅŸehirleÅŸme ve kadın çalışan sayısının artmasıyla daha hızlı yapılan yemek türlerinin tercih edildiÄŸini, ileri iÅŸlenmiÅŸ piliç ürünlerinin de ilk tercihlerden biri olduÄŸunu söyledi.
Avrupa ve ABD'de piliç sektöründe en büyük payın ileri iÅŸlenmiÅŸ ürünlerde olduÄŸunu, artık market raflarında bütün piliç görülemediÄŸini kaydeden AbalıoÄŸlu, Türkiye'nin de bu süreci gelecek 10 yıl içinde yaÅŸayacağını tahmin ettiklerini dile getirdi.
Kısa sürede ısıtılarak yemeye hazır hale gelen nugget, ÅŸinitzel, köfte ve döner gibi ürünlere olan talebin bütün ve parça piliçlere göre 4 kat daha hızlı büyüdüÄŸüne iÅŸaret eden AbalıoÄŸlu, "Tüketim alışkanlıklarındaki deÄŸiÅŸimle birlikte özellikle son 2-3 yılda iÅŸlenmiÅŸ ürünlerin talebi hızla artıyor. Kadınların çalışma hayatında daha fazla yer alması, evde yemek hazırlama zamanını azaltıyor. Pratik ürünlere olan ihtiyaç artıyor. ABD ve Avrupa'daki market raflarında baktığımızda bütün piliç göremiyoruz. Genelde soslanmış, porsiyonu küçültülmüÅŸ ya da piÅŸirilmiÅŸ ürünler var. Türkiye'de de mevcut büyüme hızlarına bakarak 10-15 yıl içinde ileri iÅŸlenmiÅŸ pazarın yüzde 40-50 paya ulaÅŸabileceÄŸini söyleyebiliriz. Bu sene ilk 5 ayda piliç etindeki büyümemiz yüzde 5 iken iÅŸlenmiÅŸte yüzde 22 olarak gerçekleÅŸti. Son birkaç yıldır da büyüme oranları aÅŸağı yukarı bu seviyede." dedi.
Ä°hracatın yıldızı haline geldiTavuk dönerin iÅŸlenmiÅŸ ürünler içinde tüketimi en hızlı artan ürün grubu olduÄŸuna iÅŸaret eden AbalıoÄŸlu, 200 gramlık pakette sunulan hazır dönerin yaklaşık 4 liraya satıldığını, pratik, ucuz ve lezzetli bir seçenek olması nedeniyle tercih edildiÄŸini dile getirdi.
Son dönemde turistik tesisler, büfeler, okul kantinleri ve toplu yemek tesislerinde de tavuk dönere yüksek bir talebin bulunduÄŸuna dikkati çeken AbalıoÄŸlu, ürünün, ihracatın da yıldızı haline geldiÄŸini kaydetti.
Abalıoğlu, şu bilgileri verdi:
"Türkiye'de büfe, lokanta ve dönercilerde genelde piliç eti, satıldığı yerde soslanarak döner haline getiriliyor. Ancak güven ve hijyen sorunları nedeniyle fabrikalarda hazırlanan blok döner pazarı da hızla büyüyor. Yakın dönemde Avrupa'da olduÄŸu gibi sadece fabrikalarda üretilen dönerlerin satışa sunulmasıyla ilgili yasal düzenlemeler yapılmasını bekliyoruz.
Özellikle turistik tesisler, okul kantinleri ve yemek tesisleri, fabrikalarda üretilen blok dönerlere olan talebi artıyor. Blok döner pazarı, toplam döner pazarı içinde yüzde 15-20 paya sahip. Son dönemde ihracatta da artan bir talep var. Özellikle OrtadoÄŸu ve Körfez ülkelerinde piliç döner çok sevildi. Her pazar için ayrı baharatlarla soslayarak ürünü gönderiyoruz. ÖrneÄŸin Suudi Arabistan ve BirleÅŸik Arap Emirlikleri limonlu ve bol baharatlı ürün istiyor."
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.