SEDEP Teknoloji Çağı Neslinin Sevgiye İhtiyacı Var!
Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) kapsamında öğrenci ve öğretmenlerle buluşan Eğitimci-Yazar Sait Çamlıca değerler eğitimi konusunda çarpıcı tespitlerde bulundu.
SEDEP düzenlenen öÄŸretmen ve öÄŸrenci seminerleri ile devam ediyor. DeÄŸerler eÄŸitiminin farkındalığını arttırmak için gerçekleÅŸtirilen etkinlik kapsamında EÄŸitimci-Yazar Sait Çamlıca öÄŸretmen ve öÄŸrencilerle bir araya geldi. Dedeman Otel’de gerçekleÅŸtirilen ve katılımın yoÄŸun olduÄŸu programlarda Çamlıca ilk olarak lise öÄŸrencilerine hitap etti. Günün ikinci programında da öÄŸretmenlerle buluÅŸan EÄŸitimci-Yazar, deÄŸerler eÄŸitimi, aile ve okul hayatında deÄŸerlerin nasıl anlatılması gerektiÄŸi konularını gerçek hayat hikayeleri ile örneklendirdi. Çamlıca program boyunca katılımcıları zaman zaman güldürdü, zaman zaman da düÅŸündürdü.
SEDEP eÄŸitim seminerlerine Selçuklu Kaymakamı sabit Kaya, Selçuklu Belediye BaÅŸkanı uÄŸur Ä°brahim Altay, Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Önder Kutlu, Selçuklu Ä°lçe Milli EÄŸitim Müdürü Turan Kayacılar, Milli EÄŸitim Åžube Müdürleri, okul idarecileri, öÄŸretmenler ve öÄŸrenciler katıldı.“SELÇUKLU MEDENÄ°YETÄ°NÄ°N DEÄžERLERÄ°NE SAHÄ°P ÇIKIYORUZ”
EÄŸitim hayatında ders ve sınavlar kadar önemli iÅŸlerin de olduÄŸunu ve gerçekleÅŸen seminerler ile onların anlatılmaya çalışıldığını ifade eden Selçuklu Belediye BaÅŸkanı UÄŸur Ä°brahim Altay, “Özellikle ismini önemli bir medeniyetten alan bir ilçenin gençleri olarak Selçuklu Medeniyeti’ne ve Selçuklu DeÄŸerlerine sahip çıkmak hayatın en önemli davranışlarından birisi olur. Bugün burada sizlerle birlikte olmaktan dolayı duyduÄŸum mutluluÄŸu ifade ediyor, seminerin hayatınıza katkı saÄŸlamasını diliyorum” dedi.“HEDEFÄ°MÄ°Z DEÄžER MERKEZLÄ° BÄ°R EĞİTÄ°M”
SEDEP Necmettin Erbakan Üniversitesi’nin en fazla önem verdiÄŸi projesi olduÄŸunu ifade eden Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektör Yardımcısı Önder Kutlu, “Üniversite olarak altyapı ve araÅŸtırma ile alakalı birçok proje yürütüyoruz. Ama eÄŸitimle alakalı bu projemizin bizim için özel bir yeri var. Çünkü burada söz konusu olan insan ve bu insanlar hayatının baÅŸlangıç dönemindeki insanlar. Bu insanlara vereceÄŸimiz öÄŸretimin yanında mutlaka eÄŸitimde çok önemli bir yer tutuyor. EÄŸitim içinde deÄŸer merkezli bir eÄŸitimi hedef aldığımız için bu projeden beklentimiz çok büyük ve 4 yıldır paydaşı olmaktan mutluluk duyduk. Selçuklu Belediyesi’ne hem üniversitem adına, hem de bir veli olarak çocuklarım adına bu projeye öncülük ettikleri için teÅŸekkür ediyorum” dedi.
SEDEP kapsamında anlamlı ve güzel etkinliklerin gerçekleÅŸtirilmeye devam ettiÄŸini ifade eden Selçuklu Ä°lçe Milli EÄŸitim Müdürü Turan Kayacılar, “Bu proje medeniyetimizin ve kültürümüzün özünü oluÅŸturan deÄŸerlerimizin geleceÄŸimizin sahibi olan gençler tarafından benimsenmesi ve geleceÄŸe taşınmasını amaçlıyor. Bu projede yapılan bu tür etkinliklere bu yüzden son derece önem veriyoruz. Bizler doÄŸruları bilsek bile defalarca dinleme ihtiyacı duyan varlıklarız. Dolayısıyla hepimizin doÄŸruları defalarca dinlemeye ve iÅŸitmeye ihtiyacımız var. Bu nedenle bu tür seminer ve panellerin ayrıca önemli olduÄŸuna inanıyorum” diye konuÅŸtu.“ÇOCUKLARA DEÄžERLERÄ° ÖÄžRETMENÄ°N YÖNTEMLERÄ°NÄ° ÖÄžRENMELÄ°YÄ°Z”
Günlük hayatımızda çocuklara deÄŸerlerin öÄŸretilmesi konusunda birçok anne-babanın bilgi ve yöntem sahibi olmadığını ifade eden EÄŸitimci-Yazar Sait Çamlıca, “Biz (anne, baba ve öÄŸretmen) çocuklara okuyun, ders çalışın, yaprak test çözün demekten yalan söylememeyi öÄŸretmenin çok daha önemli olduÄŸu hakikatini unuttuÄŸumuzu fark ettim. Onun için bu deÄŸerler eÄŸitimi projesini çok önemsiyorum. Kendimizi bazen öyle bir kaptırıyoruz ki çocuklarımıza sabrı, merhameti ve dürüstlüÄŸü anlatmayı unutuyoruz ve birçoÄŸumuz çocuÄŸa sabır nasıl öÄŸretilir bilmiyoruz. Bir çocuÄŸa matematik öÄŸretmeyi biliyoruz ama merhamet nasıl öÄŸretilir, dürüst olmak nasıl öÄŸretilir bilmiyoruz ve birçoÄŸumuz tıkandık kaldık. Ama en azından böyle bir yola çıkıldı ve bu tür güzel projelere vesile oldu” ifadelerini kullandı.“AMACINDAN KOPUK BÄ°R EĞİTÄ°M Ä°NSANA BÄ°R ÅžEY KATMAZ”
Anne- babaların günlük hayatta sıkça,“Zamanın gençliÄŸinde iÅŸ yok, bizim zamanımızda böyle deÄŸildi” diye serzeniÅŸte bulunduklarını ifade eden Çamlıca, “Bu noktada öncelikle aileler zamanı iyi okumalı. Zamanın topluma, aileye çocuÄŸun psikolojisine ve zihin dünyasına yansımasını iyi okumalı diyen Çamlıca,“Çocukları okumayan, çocukları okutamaz, gençleri okumayan, gençleri okutamaz” diyerek sürdürdüÄŸü konuÅŸmasında , “Zamanın çocuÄŸun zihin haritasına yansımasını iyi okuyan bir aile ondan sonra bu ÅŸartlar altında çocukla saÄŸlıklı iletiÅŸim kurmanın yol ve yöntemlerini aramalıdır. Bugün insanlık tarihi boyunca yaÅŸanmamış bir dönem yaşıyoruz ve insanlık tarihinde teknolojinin insanları ve aileleri kuÅŸattığı baÅŸka bir dönem olmamıştır. Daha da önemlisi bilgi verene ihtiyaç duyan bir nesil yetiÅŸmemiÅŸtir. Bugünün çocuklarının ne bilgiyi veren öÄŸretmene ne de ansiklopediye ihtiyacı yok. Çünkü artık tüm soruların cevabına teknoloji ile ulaşıyorlar. Zaten eÄŸitim bilgi aktarmak deÄŸil, bilinç vermektir. Aslolan çocuklara tarih öÄŸretmek deÄŸil, tarih bilinci vermektir. Aslında soru da tam bu noktada geliyor. Çocuklara tarihi öÄŸretmek kolay ama tarih bilinci nasıl verilecek. Aslolan çocuklara felsefecilerin hayat hikayelerini deÄŸil düÅŸünmeyi öÄŸretebilmektir. Bir insana düÅŸünmek nasıl öÄŸretilir diye düÅŸünmek, bu soruların cevabına kafa yormak gerekir. Amacından kopuk bir eÄŸitim insana hiçbir ÅŸey katmaz” ifadelerini kullandı.“ÇOCUKLAR ANLAÅžILMAK Ä°STÄ°YOR”
ÖÄŸretmenlere çocuklar için hayata dair nasihatlerde bulunmaları tavsiyesinde bulunan Çamlıca, “Bazen o 5 dakikalık nasihat, bazen o bir hayat hikayesi çocuklarımıza çok ÅŸeyler katabilir. Çocuklarımız günümüzde yoÄŸun bir teknoloji kuÅŸatması altında yaşıyorlar. Çocukların yaÅŸadıkları bu hayat onlara sarılma duygusunu, birlikte zaman geçirme duygusunu unutturuyor. Teknoloji çağı çocuklarının sorunu bu. YaÅŸadığımız çağın çocukları sevgi ve muhabbete muhtaçlar. ÇocuÄŸun aile hayatında da annesi dizi ile babası da haber ile vakit geçiriyor ve çocuk kendi haline itiliyor. Anne- baba kendisi kalkmazken bu çocuklar niye dersi sevsin niye bilgisayar başından kalksın ki? Çocuklar ilgi istiyor, muhabbet istiyorlar. Çocuklar anlaşılmak istiyorlar. Anneyi babayı eÄŸitime dahil etmeyen bir bir öÄŸretmen, okul müdürü kendini daha çok yorar” dedi.
Toplum olarak zamanın dilini niye kaçırdık sorusunun iki temel cevabı olduÄŸunu ifade ederek konuÅŸmasını tamamlayan Çamlıca,“ Bunlardan birincisi bizim elimizde olmayan sebepten kaynaklanıyor. Son 15 yılda kendinden önceki 2000 yıldan daha fazla teknolojik deÄŸiÅŸim yaÅŸadık. Bu kadar hızlı deÄŸiÅŸime ayak uyduramadık. Bu bizim elimizde olan bir ÅŸey deÄŸildi. Ä°kinci ve bizden kaynaklanan hatamız ise millet olarak okumayı diploma almaktan ibaret görmemiz oldu. Biz oku emrini diploma al diye anlamanın bedelini çok ağır ödüyoruz. Maalesef bu memleketin okumamışları okumuyor. 22 yaşında öÄŸretmen olmuÅŸ 50 yaşına gelmiÅŸ 28 senedir okumayan bir öÄŸretmen, mühendis, doktor zamanın gençliÄŸinde iÅŸ yok bahanesine sığınmasın” ÅŸeklinde konuÅŸtu.Gecenin sonunda Selçuklu Ä°lçe Milli EÄŸitim Müdürü Turan Kayacılar, EÄŸitimci-Yazar Sait Çamlıca’ya günün anısına plaket takdim etti.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.