‘Sorgulayan nesiller yetiştirilmeli’
Okullarda müfredat değişikliklerin sıklığına dikkati çeken Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, Türkiye’de milli bir eğitim politikasının oluşturularak sorgulayan nesillerin yetiştirilmesi gerektiğini söyledi
GeçtiÄŸimiz günlerde Milli EÄŸitim Bakanı Ä°smet Yılmaz, okullardaki müfredat deÄŸiÅŸikliÄŸine iliÅŸkin açıklama yapmış ve toplamda 51 müfredatın yenileneceÄŸini söylemiÅŸti. Açıklamanın ardından Konya Postası Gazetesi deÄŸiÅŸim gösteren müfredat deÄŸiÅŸiklikleri ve Türk EÄŸitim sistemini Türk EÄŸitim-Sen Konya 1 Nolu Åžube BaÅŸkanı Tanfer Ata’ya sordu.
Milli EÄŸitim Bakanlığı’ndaki müfredat deÄŸiÅŸikliÄŸinin yaklaşık iki yıldır sürdüÄŸünü kaydeden Türk EÄŸitim Sen Konya 1 Nolu Åžube BaÅŸkanı Tanfer Ata, çalışmaların taÅŸralardan bilgi alarak baÅŸlatıldığını söyledi. Ä°lkokul ve ortaokul düzeyinde 17, lise düzeyinde 24, imam hatip ortaokulu ve imam hatip lisesi düzeyinde 10 olmak üzere toplam 51, sınıflar esas alındığında ise 176 müfredat yenilendiÄŸini kaydeden Ata, 2017-2018 eÄŸitim yılında 1,5 ve 9. sınıflarda kademeli olarak programların uygulanacağını belirtti.
SORGULAYAN NESÄ°LLER YETÄ°ÅžMELÄ°
Türkiye’de milli eÄŸitim politikası oluÅŸturulması ve Milli EÄŸitim Bakanlarının sık deÄŸiÅŸmesinin eleÅŸtiri konusu olduÄŸuna dikkati çeken Türk EÄŸitim-Sen Konya 1 Nolu Åžube BaÅŸkanı Tanfer Ata, sorgulayan nesillerin yetiÅŸmesinin önemine iÅŸaret etti. Milli EÄŸitim Bakanı Ä°smet Yılmaz’ın açıklamalarına deÄŸinen Ata, yaklaşık 1 yılda 176 programın yenileceÄŸini ve eÄŸitim alanında müfredatın yenilenmesinin doÄŸal olduÄŸunu ifade etti. Yenilenen müfredatın sorgulayan ve araÅŸtıran nesil yetiÅŸtirmesi gerektiÄŸini söyleyen Ata, “Bilgi ve teknoloji üreten nesillerin yetiÅŸtirilmesi çok önemli. Tarım ekonomisine dayalı bir ülkeyiz ve teknolojiyi dışarıdan alıyoruz. Biz bilgiyi veya teknolojiyi dışarıdan alıyorsak müfredatı neden deÄŸiÅŸtiriyoruz? DüÅŸünen, çalışan ve sanayileÅŸen nesli yetiÅŸtiremiyorsak müfredat deÄŸiÅŸikliÄŸinin çok önemli olduÄŸunu düÅŸünmüyorum. Aslına bakarsanız bizi tek başına yöneten bir iktidar var ve ÅŸuana kadar 6 bakan deÄŸiÅŸtirdik. DeÄŸiÅŸiklikler siyasi iktidarın kararıdır ve saygı duyarız ama sonradan gelen bakan bir önceki bakanın uygulamalarını devam ettirdi mi veya yeni bir ÅŸey mi getirdi? Algılarla uÄŸraÅŸmak istemiyoruz, gerçekler ve sonuçları görmek istiyoruz” dedi.
MİLLİ EĞİTİM POLİTİKASI GELİŞTİRİLMELİ
Türkiye’nin eÄŸitim konusunda devlet politikası oluÅŸturmasının büyük önem arz ettiÄŸini söyleyen BaÅŸkan Ata, “GeliÅŸmiÅŸ ülkelerin politikalarına baktığınız zaman gelen bakanın politikaları deÄŸiÅŸtirmediÄŸini, kaldıkları yerden devam ettiÄŸini görüyoruz. Amerika BirleÅŸik Devletleri, Finlandiya veya Japonya yönetici deÄŸiÅŸtirdiÄŸinde politikalarını deÄŸiÅŸtirmiyorsa, bir bildikleri varsa biz neden yönetici deÄŸiÅŸtikçe politika deÄŸiÅŸtiriyoruz? Çağın gereklerine göre güncelleme tabii ki ÅŸart ama devamlılık olması gerekiyor. Devamlılık olmadığı zaman her gelen kendi istediÄŸi politikaları uygulamaya çalışır ve o zaman milli bir politikadan bahsedemeyiz. Sadece kiÅŸinin kendi bakış açısına göre politika oluÅŸturmak doÄŸru deÄŸil, ortak akıl ve paydaÅŸlardan yararlanılması lazım. ÖÄŸretmenler, öÄŸrenci temsilcileri, akademisyenler, yöneticiler, bilim adamları ve bürokrasiden ortak akıl alarak milli eÄŸitim politikası oluÅŸturabilmemiz gerekiyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu. Ata, toplumun bazı algılarla yönetildiÄŸini kaydetti.
Üreten, düÅŸünen, sorgulayan nesil yetiÅŸtirilmesinin önemine vurgu yapan Tanfer Ata, saÄŸlıklı nesiller yetiÅŸtirilecek programların devlet politikası haline getirilmesi gerektiÄŸini söyledi. Ata, eÄŸitim politikasının sadece bir iktidara baÄŸlı kalmaması gerektiÄŸini, iktidar deÄŸiÅŸirse yerine gelen yöneticilerin de mevcut politikayı devam ettirmesi gerektiÄŸini belirtti.
‘Ä°LGÄ° VE KABÄ°LÄ°YETE GÖRE YÖNLENDÄ°RÄ°LMELÄ°’
ÖÄŸrencilerin ilgi ve kabiliyetine göre yönlendirilmesinin çok önemli olduÄŸunu ve bu konuda ailelere büyük sorumluluÄŸun düÅŸtüÄŸünü anlatan Ata, “Ä°lkokuldan baÅŸlayarak öÄŸrencilerimiz yönlendiriliyor ancak yeterince üzerinde durulmadığı kanaatindeyiz. Velilerimiz ‘ÇocuÄŸumuz okusun, en iyi okullara gitsin’ ÅŸeklinde düÅŸünüyor ve kapasitesini bilmiyorsa çocuk bir yerlerde takılıyor. Çünkü ilgi ve kabiliyeti dışında çalışıyor. Ailelerimiz bu konuda bilinçli yönlendirme yaptığını söyleyemem. Okullarımızın yönlendirmesine de izin vermiyorlar. Çocuklarımız bilinçsiz yönlendirilirse baÅŸarı yakalanamaz” dedi. BaÅŸkan Ata, ilkokuldan itibaren ailelerle okulların ortak hareket etmesi gerektiÄŸini, öÄŸretmen-öÄŸrenci-veli üçlüsünün rehber öÄŸretmen desteÄŸiyle hareket etmesinin ve öÄŸrencinin ilgi ile kabiliyetine göre alt yapısının oluÅŸturulması gerektiÄŸini kaydetti.
ÖÄŸrencilerin yönlendirilmesi konusunda Türkiye ve dünya ÅŸartları ile ihtiyaçlarının da göz önünde tutulması gerektiÄŸine dikkati çeken Ata, milli eÄŸitim politikasında da bunun göz ardı edilmemesi gerektiÄŸini söyledi. ÖÄŸretmen atamaları, öÄŸrenci eÄŸitimi ve okullaÅŸmaların da bu doÄŸrultuda deÄŸerlendirilmesinin doÄŸru olacağını ifade eden Ata, milli eÄŸitimin bütün olduÄŸunu, uyumsuzlukların baÅŸarıyı etkilediÄŸini anlattı. Milli eÄŸitim konusunda devletin hakem görevi icra etmesinin doÄŸru olacağını dile getiren Ata, devletin eÄŸitimi siyasi boyuta çekmemesinin önemli olduÄŸunu söyledi.
EĞİTİM DEVLET ELİYLE YAPILMALI
Müfredat deÄŸiÅŸikliÄŸinde yer alacak olan DeÄŸerler EÄŸitimi’ne iliÅŸkin Ata ÅŸunları söyledi: “DeÄŸerler eÄŸitimi, milli ve manevi deÄŸerlerimizi yani bizi ayakta tutan deÄŸerlerin öÄŸretilmesi ve gelecek kuÅŸaklara aktarılmasıdır. Dürüst olmak, çalışkan olmak, memleketin hayrına çalışmak ve iÅŸini en iyi ÅŸekilde yapmak deÄŸerler eÄŸitimi olarak görülebilir. Biz bugüne kadar bu eÄŸitimleri veremedik mi? Bu konuda eÄŸitimin bir bütün olduÄŸunu, içerik ve kapsamla öÄŸrencilerin aynı yönde yetiÅŸtirilmesinin doÄŸru olacağını düÅŸünüyoruz. Okul, kiÅŸi, kurumlar arasında ayrım olmamalı, eÄŸitim devlet eliyle tek elden yapılmalı. Türkiye’de belediyeler, dernekler veya vakıflar aracılığıyla farklı eÄŸitim ÅŸekliyle uygulamalar görünüyorsa bunların tek elde toplanması lazım.” Ata, devletin ülkesine hizmet eden nesiller yetiÅŸtirmesi gerektiÄŸinin altını çizdi.
ÖÄŸrencilerin eÄŸitim hayatı boyunca milli ruh, tarihi ve dini deÄŸerini bilen konularda dersler alması gerektiÄŸine dikkati çeken Ata, Türkiye’de her bireyin vazgeçilmez eleman olduÄŸunu, uygulanacak müfredatların siyasete kurban edilmemesi gerektiÄŸini söyledi.(Mustafa KARAKAYA)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.