Tanıtıma önem verilmeliydi
Konya Hayvancılık-Tohum- Sulama Teknolojileri ve Bitki Besleme Fuarı’na ilişkin Konya Postası’na değerlendiren Karatay Süt Üreticileri Birliği Başkanı Ali Kalaycı, fuarı daha önceden tanıtımının yapılmasının önemine dikkati çekti
Konya Hayvancılık-Tohum- Sulama Teknolojileri ve Bitki Besleme Fuarı sona erdi. 4 gün süren fuar katılımcıların tüm çabalarına raÄŸmen beklenen ilgiyi görmedi. Fuar açılmadan önce reklam ve tanıtımının daha fazla gerektiÄŸini, fuarın 4 gün ve haftasonu ve haftasonu olmasına raÄŸmen sönük geçtiÄŸini ifade eden Karatay Süt Üreticileri BirliÄŸi BaÅŸkanı Ali Kalaycı, “Tanıtıma, reklama önem verirsek daha iyi olurdu” dedi. Kalaycı, ayrıca süt sektöründe yaÅŸanan geliÅŸmeleri deÄŸerlendirerek, süt fiyatlarının istikrarlı olması halinde üretimin sürdürülebilir, tarım ve hayvancılığında pozitif etkilenebileceÄŸini aktardı.
TANITIMA ÖNEM VERÄ°LMELÄ°YDÄ°
Karatay Süt Üreticileri BirliÄŸi BaÅŸkanı Ali Kalaycı, düzenlenen Konya Hayvancılık-Tohum- Sulama Teknolojileri ve Bitki Besleme Fuarı’nın sektör adına olumlu bir adım olduÄŸunu sektör paydaÅŸlarının bir araya gelerek kaynaÅŸtığını aktardı. Bu tür organizasyonların üretici ve fuarı takip eden kiÅŸiler için daha profesyonel yapılması gerektiÄŸine vurgu yapan Kalaycı, “Tanıtıma ve reklama önem verirsek daha iyi olur. Konya Hayvancılık-Tohum- Sulama Teknolojileri ve Bitki Besleme Fuarı’nda tarım, tohum ve hayvancılık alanlarını bir arada görme imkanı elde ediyoruz. Bu sektörde hizmet veren üretici, birlik ve kuruluÅŸlar bir araya geliyor. Bu birliktelik hem kaynaÅŸma hem de ürün çeÅŸitliliÄŸinin görülmesi ve tanınması açısından çok faydalı” diye konuÅŸtu. Fuarın Konya’nın tarım ve birçok alanda geliÅŸtiÄŸine dikkati çeken Kalaycı, bu geliÅŸmenin reklam ve tanıtımının da ulusal çapta yapılması gerektiÄŸini söyledi. Konya Hayvancılık-Tohum- Sulama Teknolojileri ve Bitki Besleme Fuarı’na ulusal çapta destek verilerek Dünya’ya açılması gerektiÄŸini kaydeden Kalaycı, Konya’nın tarım alanında 10-20 yıl öncesine göre büyük mesafeler kat ettiÄŸini ve artık yurt dışına açılmanın fayda getireceÄŸini aktardı.
“SÜTTE FÄ°YAT Ä°STÄ°KRARI OLMALI”
Dönem dönem süt sektöründe krizler yaÅŸandığını ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın devreye girdiÄŸini belirten BaÅŸkan Kalaycı, yakın zamanda süt üreticisinin maÄŸdur olmaması için süt regülasyonu adı altında bir projenin geliÅŸtiÄŸini ifade etti. Projenin meyvelerini 2017 yılında verdiÄŸini ve süt fiyatlarının 2017 yılının ÅŸubat ayında arttığını söyledi. GeçtiÄŸimiz aÄŸustos ayında ikinci bir artışla sütteki krizin aşıldığını belirten Kalaycı, “ Bu fiyat istikrarının devam edeceÄŸini düÅŸünüyorum devam etmesi de gerekir. Bu ülkemizin süt üretimi açısından çok önemli bir ÅŸey. Fiyat istikrarı oluÅŸtuÄŸu müddetçe de sütteki üretimimiz hem sürdürebilir olacak hem tarım ve hayvancılık alanını da etkileyecek” diye konuÅŸtu. Tarımsal üretimin birbirine baÄŸlı sektörler olduÄŸu aktaran Kalaycı bir sektörde oluÅŸan problemin diÄŸer sektörleri de etkilediÄŸini anlattı. Konya çiftçisinin üretmeye aÅŸina ve üretimden kaçınmayan bir çitçi olduÄŸu belirten BaÅŸkan Kalaycı, “Çok kriz dönemleri atlattık ama hiç bir zaman uÄŸraÅŸtığımız iÅŸi bırakmayı düÅŸünmedik. Çiftçinin köyde arazisi vardır, tarlası vardır ben bu iÅŸten zarar ediyorum deyip çekip gidemez. O yüzden gelecek açısından umutluyum” ÅŸeklinde konuÅŸtu. (Mustafa KARAKAYA)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.