Tarih belli oldu
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının yapımının tamamlandığını, test sürüşlerini gerçekleştirdiklerini belirterek, "Testler bittikten sonra yolcu taşımaya başlayacağız, 29 Mayıs olabilir" dedi.
Karaman, gazetecilerle yapımı tamamlanan Ankara-Ä°stanbul Yüksek Hızlı Tren hattında test sürüÅŸüne katıldı.
Dünyada 5-6 adet bulunan test trenlerinden biri olan Piri Reis hakkında bilgi veren Karaman, Piri Reis'in ilk etapta saatte 40 kilometre hızdan baÅŸlayarak hattın ölçümlerini gerçekleÅŸtirdiÄŸini ifade etti. Testlerin 10'ar kilometre hız artışlarıyla saatte 275 kilometreye kadar devam ettiÄŸini anlatan Karaman, test treninin 250 kilometre hızla ilerlerken dahi 247 ayrı ölçüm gerçekleÅŸtirdiÄŸini belirtti. Karaman, testlerin amacının istenilen standartta yol yapımının, seyahat konforunun ve güvenliÄŸin saÄŸlanması olduÄŸunu kaydetti."Türkler çok fazla seyahat etmiyor"
Avrupa'da seyahat katsayısı 200 iken, Türkiye'de bu rakamın 20 olduÄŸunu ifade eden Karaman, Türk insanının çok fazla seyahat etmediÄŸini söyledi. Karaman, hızlı tren sefere baÅŸladıktan sonra seyahat oranlarının arttığını vurguladı.
Demiryollarının geleceÄŸini tartışmak üzere bir ÅŸura gerçekleÅŸtirdiklerini anlatan Karaman, bu ÅŸura kapsamında akademisyenlerin, bürokratların ve konunun uzmanlarının katıldığı 100'e yakın toplantı gerçekleÅŸtirdiklerini dile getirdi. Bu toplantılar sonucunda dünya ile entegre, ekonomik, AB mevzuatına uygun, güvenli, diÄŸer ulaşım modlarıyla entegre bir demiryolu ağı oluÅŸturulmasının kararlaÅŸtırıldığını belirten Karaman, bu anlamda 2023'e kadar 25 bin kilometre ilave demiryolu yapılacağını ifade etti. Bunun yanı sıra yol yenileme çalışmalarının devam ettiÄŸini belirten Karaman, 2014 sonuna kadar mevcut tüm yolların yenileme çalışmalarının tamamlanacağını bildirdi.
TCDD'nin yeniden yapılanması ve demiryollarının özel sektöre açılmasına iliÅŸkin kanunun yürürlüÄŸe girdiÄŸini anımsatan Karaman, "Demiryolarından iÅŸletmeciliÄŸi, alt yapıdan ayıracağız. Karayollarında her isteyen arabasını alıp karayoluna çıkabiliyor. Demiryollarında aynı karayollarında olduÄŸu gibi isteyen trenini alsın ve iÅŸletmecilik yapsın istedik" dedi. Karaman, 1 yıl içerisinde uygulamaya baÅŸlanabileceÄŸini ifade etti.
Demiryollarına yönelik çalışmalarda güvenliÄŸi ön plana aldıklarını belirten Karaman, Türkiye'nin 2023'te çok daha yaygın ve modern bir demiryolu ağına sahip olacağını söyledi.
Karaman, tüm bu çalışmaların sonucunda yolcuda demiryollarının payını yüzde 10'a çıkarmayı hedeflediklerini ifade ederek, ÅŸu anda bu oranın yüzde 2 düzeyinde olduÄŸunu kaydetti.
- Ankara-Ä°stanbul YHT hattındaki çalışmalar
Karaman, Ankara-Ä°stanbul YHT hattındaki çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Hattın yapımı sırasında en zorlandıkları bölümlerden birinin EskiÅŸehir geçiÅŸi olduÄŸunu ifade eden Karaman, "Ä°lk defa demiryolu hattı bir ÅŸehrin altından geçti. Dünyada da bir Cordoba'da böyle. Bundan sonra bir daha böyle bir geçiÅŸ olsun istemiyoruz" diye konuÅŸtu.
EskiÅŸehir Gar'ı konusunda belediye ile anlaÅŸmazlık yaÅŸadıklarını anlatan Karaman, gara iliÅŸkin planların tamamlandığını kısa bir süre içerisinde ihalesine çıkılacağını bildirdi.
Ankara-Ä°stanbul hattında 755 sanat yapısı yaptıklarını belirten Karaman, Köseköy-Gebze arasındaki bölümün 150 milyon avroluk AB hibesi ile yapıldığını ifade etti. Hattın 2015'te Marmaray'a baÄŸlanacağını ve Halkalı'ya kadar ulaÅŸacağını kaydeden Karaman, ÅŸöyle konuÅŸtu:
"Hat açıldıktan sonra Ankara-Ä°stansul arası seyahat süresi 3,5 saat olacak. Ä°lk etapta günlük 16 sefer düzenlenecek. Marmaray'a baÄŸlandıktan sonra her 15 dakika ya da yarım saatte bir sefer gerçekleÅŸecek. Bilet ücretleriyle ilgili de bir anket çalışması yaptık. VatandaÅŸa, 'Kaç lira olursa YHT'yi tercih edersin' diye sorduk. 50 lira olursa hepsi 'bineriz' diyor. 80 lira olursa yüzde 80'i YHT'yi tercih edeceÄŸini belirtiyor. Bunları deÄŸerlendirip bilet fiyatını belirleyeceÄŸiz.
Hattın yapımı tamamlandı. Åžimdi testlerini gerçekleÅŸtiriyoruz. Testler bittikten sonra yolcu taşımaya baÅŸlayacağız, 29 Mayıs olabilir. 'Martta açarız' dedik ama olmadı. Önemli olan tam anlamıyla güvenli bir ÅŸekilde hizmete girmesi."
- "EskiÅŸehir geçiÅŸi Marmaray'dan zor oldu"
Karaman, hattın hizmete girmesinin gecikmesinde, yapım sırasında hırsızlar ve kötü niyetli kiÅŸilerce 25 kez tellerin kesilmesi, tünellerin bir kez daha kontrol edilmesi, sinyal sisteminde çıkan birtakım sorunlar gibi nedenlerin etkili olduÄŸunu söyledi. Karaman, özellikle EskiÅŸehir geçiÅŸinin Marmaray'dan daha zor olduÄŸunu ifade etti.
Hattın 4 milyar dolara mal olacağını belirten Karaman, bunun 2 milyar dolarını kredi olduğunu vurguladı.
Karaman, Ankara-Ä°zmir YHT hattında ise Ankara-Afyonkarahisar arasında yapım çalışmalarının devam ettiÄŸini söyledi.
Hatların geçtiÄŸi yerlerde alt ve üst geçitlerin de kendileri tarafından yapıldığını anlatan Karaman, söz konusu iÅŸ için bu yıl bütçeden 50 milyon lira kaynak ayrıldığını kaydetti.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.