Toyota Türkiye'den tehlikeli 'kampanya'
Bugün dünyada 6.39 milyon aracı geri çağıran Toyota, Türkiye'de 11 bin 813 aracın etkileneceği bu olayını duyurusunu 'kampanya' olarak yaptı.
Toyota'nın ABD'de yaptığı açıklamaya bakıldığında ÅŸirket oradaki tüketicileri için yaptığı duyuruda araçların geri çaÄŸrıldığını, bunun da 2 farklı riskten kaynaklandığını ifade etti.
Åžirket ABD'de yaptığı bir diÄŸer basın açıklamasında da bazı modellerde kablo baÄŸlantılarında sorun olduÄŸu, bu nedenle direksiyon çevrilmesi sırasında kablonun zarar görebileceÄŸini, sürücü hava yastığının çalışmayabileceÄŸi belirtti.
Toyota'nın açıklaması üzerine olay tüm dünyada Toyota'nın geri çağırma yaptığı ÅŸeklinde haber oldu. The Wall Street Journal da haberi Toyota dünya genelinde 6.4 milyon otomobili geri çağırıyor diye duyurdu. Ancak Türkiye'den yapılan açıklamada konu "Dünya'da ve Türkiye'de bugüne kadar herhangi bir kaza raporu bulunmamasına raÄŸmen, Toyota tarafından tedbir amaçlı düzenlenecek bu kampanya için müÅŸteriler en kısa zamanda yetkili servislere davet edilecek" ÅŸeklinde anlatıldı.
Türkiye ve dünyaya yapılan bu açıklamalar arasındaki farkı konuÅŸmak üzere görüÅŸtüÄŸümüz Toyota Türkiye'nin Yöneticilerinden Selim Okutur, Türkiye ve diÄŸer ülkelere yapılan açıklamalar arasındaki farkın Türklerin 'geri çağırma'yı kelime anlamı bakımından yanlış anlamasına baÄŸladı. Okutur "Geri çağırma deyince alıp otomobilleri çöpe atacağız, yerine yeni vereceÄŸiz sanılabiliyor. Bu nedenle duyuruyu böyle yayınladık" dedi.Toyota'nın Türkiye'de de geri çağırdığı araçlarda tüm dünya gibi 3 sorundan söz edildiÄŸini belirten Okutur "Bunlardan ikisinin güvenlikle ilgili bir sorun yaratma riski yok. Biri spiral kablo ile ilgili. Bu sorun yaratabilir. ama hemen yaratmaz. Yıllar içinde" diyekonuÅŸtu.
Türkiye'de de araçları aynı sorundan çağıracaklarını ifade eden Okutur "10 yıllık aracı bile çağırıyoruz. Ama kampanya kelimesi belki de bir 'servis kampanyası' hissi yaratabilir. Haklısınız. Belki kelimeyi farklı seçebilirdik" dedi. Toyota Avrupa The Wall Street Journal Türkiye'nin geri çağırma anonslarının dünya ve Türkiye'deki farkına yönelik sorularını henüz cevaplamadı.
The Wall Street Journal Türkiye'nin ulaÅŸtığı Toyota Avrupa yetkilileri dün aldıkları aksiyon kapsamında sorunun çözümü için tüm ülkelerde aynı prosedürlerin uygulanacağına dikkat çekti ve "Türkiye'deki Türkçe dış iletiÅŸimimizde "servis kampanyası" yanlış aktarım ise bu konuyu Türkiye'deki distrübütörümüzle incelemekten mutluluk duyarız" dedi.
THD: MÜÅžTERÄ° SORUNU ANLAYAMAZ
Toyota'nın dünyaya "geri toplatma" adıyla geçtiÄŸi bir olayın Türkiye'de 'kampanya' adı almasının sorun olduÄŸuna dikkat çeken THD BaÅŸkanı Turhan Çakar ise "Geri çağırmaysa geri çağırma denmesi lazım. Elinde bulunduran Toyota sahibi, 'kampanya' lafını duyunca görtürrmesinin gerekliliÄŸini, sorunun ne olduÄŸunu anlamaz.Türklerin de konuyu net anlamaları önemli. Bu çarpıtma Tüketici hakları yasalarına da aykırı" diye konuÅŸtu. (WSJ)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.