Konya
17 Kasım, 2024, Pazar
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

'Türkiye'de e-ticaretin yüzde 30'u kaçak'

'Türkiye'de e-ticaretin yüzde 30'u kaçak'
ETİD Başkanı Ekmekçi, "Şu anda e-ticaretin yüzde 20'si yurt dışından kaçak. Buna yüzde 10'luk sosyal medya kaçağını da koyarsak Türkiye'deki e-ticaretin yüzde 30'u kaçak." dedi.

Elektronik Ticaret Ä°ÅŸletmecileri DerneÄŸi (ETÄ°D) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Emre Ekmekçi, ÅŸu anda e-ticaretin yüzde 20'sinin yurt dışından kaçak olduÄŸunu belirterek, "Buna yüzde 10'luk sosyal medya kaçağını da koyarsak Türkiye'deki e-ticaretin yüzde 30'u kaçak. Ä°leride bu, yüzde 40 kaçaÄŸa kadar gidecek. Bu durumun devlete vergi kaybı yıllık 1 milyar liradan aÅŸağı deÄŸil, ekonomik kaybı ise yaklaşık 3 milyar lira." dedi.

Ekmekçi,e-ticaretin Türkiye'de çok hızlı büyüdüÄŸünü, hemen hemen her sektörün artık e-ticarete girdiÄŸini ifade ederek, tüketicinin perakendede alması gereken her ürünün e-ticarette olmaması için bir sebep bulunmadığını söyledi.

Online alışveriÅŸin tüketiciye ciddi anlamda hız ve zaman kazandırdığını belirten Ekmekçi, Türkiye'deki nüfusun genç olduÄŸunu ve bu nüfusun farklı bir tüketim kültürü ile geldiÄŸini kaydetti. Ekmekçi, devamla ÅŸu görüÅŸleri dile getirdi:

"Bu nüfus 'Ben istediÄŸimi istediÄŸim zaman okurum, dinlerim, istediÄŸim zaman da yerim' kültürü ile geliyor. Bu kültüre adapte olabilmek ve sektörün daha da büyümesi için hız ve doÄŸru teslimat çok önemli. Yapılan teslimatların müÅŸterinin ihtiyacına göre ÅŸekillendirilmesi çok önemli. Dolayısıyla hızın yanında doÄŸru zamanlama çok önemli. Tüketici trendi deÄŸiÅŸti. Tüketicilerimiz artık çok bilinçli ve organize... Biz daha da bilinçli, daha da organize olmasını istiyoruz ki iyiler ve kötüler ayrışsın. Tüketiciler bizi daha da ileri itiyor.

2017'de e-ticarette yüzde 30-35 bandında bir büyüme bekliyoruz ama bu yeterli deÄŸil. Dünyada e-ticaretin perakendeye oranı yüzde 30'larda, bizde ise yüzde 2-3 arasında gidip geliyor. Geleneksel perakendeciler ve markalar, artık e-ticareti kendilerine bir tehlike olarak deÄŸil, fırsat olarak görmeye baÅŸlarsa ileri gidebiliriz. Türkiye'de bugün 'Benim markamı internette satmayın' diyen markalar var. Markaların mümkün olduÄŸunca çok kanalda, doÄŸru ÅŸekilde bulunması gerekiyor."

"Türk tüketicisi mobilden alışveriÅŸi öÄŸrendi ve seviyor"

Emre Ekmekçi, 10 yıl içinde Türkiye'deki ürün ve marka sıralamasında e-ticareti sahiplenenler ile sahiplenmeyenler arasında çok büyük baÅŸarı farkı olacağını belirterek, büyümenin maÄŸazadan gelmediÄŸini, internet satışlarının, kanalın doÄŸru kullanılması halinde büyümeye pozitif katkı saÄŸladığını kaydetti.

Türk tüketicisinin mobilden alışveriÅŸi öÄŸrendiÄŸini ve sevdiÄŸini ifade eden Ekmekçi, "Bu alanda dünyanın gerisinde deÄŸiliz. Mobilden alışveriÅŸ toplam alışveriÅŸin yüzde 50'sini geçti ve artarak devam ediyor. Mobil çok ciddi bir büyüme alanı." diye konuÅŸtu.

"Sosyal medyadan yapılan satışlar, yasal e-ticaretten daha fazla büyüyor"

ETÄ°D BaÅŸkanı Ekmekçi, sektördeki en büyük sorunlarından birinin sosyal medya satışları olduÄŸuna iÅŸaret ederek, sosyal medya aracılığıyla bireyler tarafından ve bireyden bireye yapılan satışların tüketici açısından risk taşıdığını vurguladı.

Ekmekçi, "Bu satışlar regüle deÄŸil. Tüketiciler internetten yeni yeni alışveriÅŸ yapmaya baÅŸlıyor. Ä°lk alışveriÅŸ deneyiminde bir olumsuzluk yaÅŸarsa sonrasında internet alışveriÅŸine olumsuz bakabiliyor. Tüketicilerin alışveriÅŸ yaparken karşısında bir tüzel kiÅŸilik olup olmadığına dikkat etmesi gerekiyor." diye konuÅŸtu.

Sosyal medya satışları ve bireyden bireye yapılan satışlarda artış yaÅŸandığını kaydeden Ekmekçi, ÅŸöyle devam etti:

"Sosyal medyadan yapılan satışlar, bizim yasal e-ticaretten daha fazla büyüyor. Bu yüzden önlem alınması lazım. Orada korumasız bir büyüme var ve oraya dikkat edilmeli. Bazı tüketiciler, karşısında tüzel kiÅŸilik bulunmadan yapılan alışveriÅŸlerde ürün sıkıntılı çıktığında bunu iletecek muhatap bulamıyor. Bir de ödemesini yapıp ürünü gelmeyen tüketiciler oluyor. Bizim sosyal medya ünlülerimiz ve fenomenlerimiz de bazen buna alet oluyor. Orada ayrı bir ekonomi dönüyor, sosyal medya fenomenleri ve ünlülerinin hangi ürünün reklamını yaptıklarına dikkat etmesi gerekir. Tıbbi ürünler baÅŸta olmak üzere internette yasal satışının yasak olduÄŸu birçok ürün, sosyal medyadan çok daha rahat satılabiliyor. Ä°nternet eÅŸittir korsan iÅŸ yapılan yer deÄŸildir, olmaması gerekir."

"AliExpress, Türkiye'nin korsan en büyük e-ticaret sitelerinden biri"

Emre Ekmekçi, Türkiye'de e-ticaret sektörünün ikinci büyük sorununun da yurt dışından yapılan satışlar olduÄŸuna dikkati çekerek, burada da, tüketicilerin sorunlu alışveriÅŸlerinde iade ya da deÄŸiÅŸim gibi haklarını kullanamadığını söyledi.

Yurt dışından Türkiye'ye satış yapan firmaların satış politikasına da deÄŸinen Ekmekçi, ÅŸunları kaydetti:

"Çin'den Alibaba.com, AliExpress, ürünleri direkt posta yoluyla gönderiyor. Türkiye'deki gümrük mevzuatını da bildikleri için 30 avroluk bir ÅŸey aldığınızda gönderirken 30 avro yazmıyorlar, 'hediye' yazıyorlar. Gümrükten de bu ÅŸekilde geçiyor. Gümrükleri aldatıcı bir politika izliyorlar. Üzerine yazdığı meblağın, sizin ödediÄŸiniz meblaÄŸla hiçbir iliÅŸkisi olmak zorunda deÄŸil. Burada çok ciddi bir ekonomik kayıp söz konusu. AliExpress'den bugün bir ürün alalım, haftaya gelir. Peki ya gelmezse tüketici nereye baÅŸvuracak? Booking.com'da da durum aynı... Türkiye'de birçok turizm acentası TÜRSAB'a tabiyken Booking deÄŸil. Booking'den otel aldınız ve otel yerinde çıkmadı, kime ÅŸikayet edeceksiniz? Yabancı ÅŸirketlerin Türkiye'de iÅŸ yapmasına karşı deÄŸiliz ancak gelsinler ofis açsınlar, burada iÅŸ yapsınlar, korsan iÅŸ yapılmasın. AliExpress, Türkiye'nin korsan en büyük e-ticaret sitelerinden biri, burada korsan kelimesini rahatlıkla kullanabiliyoruz."

Ekmekçi, 2020 yılında Türkiye'deki e-ticaret sektörünün yüzde 30'unun sınır ötesi korsan ticaretten gelmesini beklediklerini ifade ederek, "Yüzde 30 kayıp var ve bu yüzde 30 kaybın cari açığa etkisi tahmini 8 milyar lira. Åžu anda e-ticaretin yüzde 20'si yurt dışından kaçak. Buna yüzde 10'luk sosyal medya kaçağını da koyarsak Türkiye'deki e-ticaretin yüzde 30'u kaçak. Ä°leride bu, yüzde 40 kaçaÄŸa kadar gidecek. Bu durumun devlete vergi kaybı yıllık 1 milyar liradan aÅŸağı deÄŸil, ekonomik kaybı ise yaklaşık 3 milyar lira." ÅŸeklinde konuÅŸtu.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-ip stresser-Nerobet-onwin giri?-goldenautumncare.com-yemekmasasi.net-?i?li escort-bak?rk�y escort-anadolu yakas? escort-sirinevlerpartner.com-doomland.net-vcil.net-nerobet-Nerobet-deneme bonusu veren siteler-sirinevlerpartner.com-be?ikta? escort-goldenautumncare.com-archanavijaya.com-manikaranestates.com-neetasherbaluk.com-istanbul escorts-discounttobaccocorner.com-fps-group.net-7solutionsusa.com-Nerobet-muirdata.com-Tokyobet-