Kanal İstanbul, Marmaray, İstanbul'a 3. havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi ile Türkiye'nin çehresi değişiyor.
Kanal Ä°stanbul, Marmaray, Ä°stanbul'a 3. havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 3 Katlı Büyük Ä°stanbul Tüneli Projesi'nin aralarında bulunduÄŸu mega projelerle Türkiye'nin çehresi deÄŸiÅŸiyor.Alınan bilgiye göre, UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığı, son 13 yılda gerçekleÅŸtirdiÄŸi 260 milyar liranın üzerinde yatırımla aralarında Marmaray, Ankara-Ä°stanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) gibi büyük projeleri hayata geçirdi, Ä°stanbul'a 3. havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Köprü), Ä°stanbul-Ä°zmir Otoyolu, Kars-Bakü-Tiflis demiryolu hattı, 3 Katlı Büyük Ä°stanbul Tüneli Projesi'nin de yapımına baÅŸladı. Ä°stanbul-Ä°zmir Otoyolu Projesi, Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu Hattı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Köprü), Ä°stanbul-Ä°zmir Otoyolu projelerinin bu yıl sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor. Gelecek yıl ise Avrasya Tüneli tamamlanacak. Kanal Ä°stanbul Projesine yönelik ise ilgili tarafların katılımıyla çalışmalara baÅŸlandı. Åžartname yazım aÅŸamasına geldi. 3 Katlı Büyük Ä°stanbul Tüneli Projesi Ä°stanbul'un trafiÄŸini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük Ä°stanbul Tüneli Projesi'nde çalışmalar ihale aÅŸamasına geldi. 2 karayolu ve 1 metro yolunun boÄŸazın altından geçeceÄŸi projenin uzunluÄŸu 6,5 kilometre olacak. Projeyle Ä°stanbul'daki 9 raylı sistem birbiriyle irtibatlandırılacak. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, BoÄŸaziçi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü birbirine bir ring halinde baÄŸlanacak. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne ihtiyacı olan karayolu geçiÅŸi ve BoÄŸaziçi Köprüsü'nü tamamlayacak olan metro geçiÅŸi tek bir hat ile 3 katlı mega projeyle bir bütünlük haline gelecek. Projenin tamamlanmasıyla Hasdal-Ümraniye-Çamlık arası seyahat süresi 14 dakikaya inecek. Ä°ncirli-SöÄŸütlüçeÅŸme arası 6 bin 500 metrelik tünelden 40 dakikada geçilecek. 3. havalimanı, köprü ve köprüleri birbirine baÄŸlayan akslar ile tam bir entegre proje halinde zaman tasarrufu maksimum düzeye çıkacak. Önümüzdeki aylarda ihale iÅŸlemi tamamlanacak tünelin, 5 yıl içinde hazır hale gelmesi hedefleniyor. Karayolunda bu yıl 72 büyük proje hizmete alınacak Karayollarında bu yıl, aralarında Gebze-Orhangazi-Ä°zmir (Ä°zmit Körfez GeçiÅŸi ve BaÄŸlantı Yolları Dahil) Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Köprü) gibi projelerin de yer aldığı 9,5 milyar lira yatırım bedelli 72 büyük proje tamamlanarak hizmete alınacak. 4,1 milyar lira yatırım bedelli 23 büyük projenin ise temeli atılacak. Ä°kizdere-Ä°spir yolu üzerindeki Ovit Tüneli tamamlandığında, Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın da ikinci en uzun çift tüp tüneli olacak. Ovit Tüneli'nde her biri 14,7 kilometre olmak üzere 2 tüpten oluÅŸan yaklaşık 30 kilometrelik tünel inÅŸa edilecek. Tünelin 2016'nın ilk çeyreÄŸinde trafiÄŸe açılması hedefleniyor. Çanakkale BoÄŸazı'na köprü yapılacak Lapseki-Gelibolu arasında yapılması planlanan Çanakkale BoÄŸaz Köprüsünün ihalesine de bu yıl çıkılması öngörülüyor. Ä°stanbul üzerindeki yükü alıp, Çanakkale üzerinden Avrupa'ya taşıyacak yeni bir proje üzerinde de çalışmalar sürüyor. Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklık, toplam 3 bin 623 metre uzunluÄŸuyla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Demiryolu hattının da geçeceÄŸi projenin çalışmaları devam ediyor. Çanakkale Köprüsü üzerinden geçirilmesi planlanan demiryolu hattının taşımacılık maliyetlerini de düÅŸürmesi bekleniyor. Söz konusu proje yap-iÅŸlet-devret modeli ile hayata geçirilecek. Demiryollarının bu yılki yatırım tutarı 9 milyar lira Geçen yıl 5,1 milyar lira yatırımın yapıldığı demiryollarında, bu yıl yatırım tutarı 9 milyar lirayı bulacak. Demiryolunda, özellikle yüksek hızlı trende 2014'te dünyada adından sıkça söz edilen ülkelerden biri olan Türkiye'de, Ankara-Ä°stanbul ve Konya-Ä°stanbul yüksek hızlı trenle birbirine baÄŸlandı. Türkiye ile Gürcistan, Azerbaycan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki kesintisiz demiryolu baÄŸlantısını saÄŸlayarak tarihi Ä°pek Yolu'nun canlandırılması, ülkeler arası ekonomik ve kültürel iÅŸbirliÄŸinin geliÅŸtirilmesi amaçlarıyla yapılacak Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu Hattı'nın ise bu yıl sonunda tamamlanması hedefleniyor. Gebze-HaydarpaÅŸa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının iyileÅŸtirilmesi ve Demiryolu BoÄŸaz Tüp GeçiÅŸi Ä°nÅŸaatının tamamlanmasıyla, trenler saatte 30 kilometre yerine saatte 140 kilometre hızla gidecek. 2014 yılında 1,1 milyar lira yatırımın yapıldığı havayolu sektöründe, Türkiye'nin ilk deniz üzerine yapılan havalimanı olan Ordu-Giresun ile Hakkari havalimanlarının bu yıl açılışının gerçekleÅŸtirilmesi planlanıyor. 2023 yılına ait en önemli hedeflerden birisi olan bölgesel uçak imalatı için de çalışmalar sürüyor. Yerli uydu 2019'da uzayda Geçen yıl fırlatılanTürksat 4A uydusu televizyon kanallarında hem görüntü hem de kanal sayısı açısından önemli rahatlama saÄŸladı. Bu yıl haziran ayında uzaya fırlatılacak Türksat 4B uydusu ise internet eriÅŸimi için kullanılacak. Böylece hem internet kapasitesi artacak hem de fiyatları ucuzlayacak. Türk mühendislerinin de yapımında görev alacağı Türkiye'nin ilk yerli uydusu Türksat 6A ile ilgili çalışmalar da baÅŸladı. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik AraÅŸtırma Kurumu (TÜBÄ°TAK), Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AÅž (TUSAÅž), ASELSAN tarafından, Kazan'da kurulan Uydu Entegrasyon ve Test Merkezi'nde üretimi gerçekleÅŸtirilecek uydunun, 2019'da fırlatması hedefleniyor. Yüzde 25'i yerli olmak kaydıyla da Türksat 5A uydusunun üretimi için çalışmalar devam ediyor. 4G ihalesi bu yıl Daha hızlı veri trafiÄŸi ve çözünürlüÄŸü biraz daha yükseltmek amacıyla yıl sonuna kadar 4G'ye geçilmesi hedefleniyor. Bu kapsamda 4G'ye geçiÅŸ öncesinde yerli teknolojinin geliÅŸtirilmesi çalışmalarına baÅŸlandı. Söz konusu yerli teknolojinin geliÅŸtirilmesi için aralarında ASELSAN, Savunma Sanayii MüsteÅŸarlığı, NetaÅŸ gibi kurum ve kuruluÅŸlara görev verildi. 3G’den 4-5 kat daha hızlı olan 4G teknolojisine geçiÅŸ için ihalenin bu yıl yapılması amaçlanıyor.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.