Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan: Marmaraydan günde ortalama 365 bin yolcu faydalanıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, Cumhuriyetimizin 90ıncı yılında hizmete aldığımız Marmaray günde ortalama 365 bin yolcu bu hizmetten faydalanıyor. dedi.
Ä°STANBUL (AA) UlaÅŸtırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nin Haliç YerleÅŸkesi Konferans Salonunda düzenlediÄŸi Åžehir ve Hukuk KonuÅŸmaları konferans serisinin ilkine katıldı.
Turhan, burada yaptığı Ulaşım Politikaları Açısından Ä°stanbul konulu sunumunda, insanlarda ulaşım ihtiyacının çok eski zamanlara dayandığını dile getirdi.
Son yıllarda özellikle Cumhuriyet tarihinden sonra Ä°stanbulda hızlı bir nüfus artışı, düzensiz bir ÅŸehirleÅŸme ve yapılaÅŸma ortaya çıktığını aktaran Turhan, bununla birlikte alt yapı hizmetlerinin plansız olmasının da insanların günlük yaÅŸantısına sorunlar getirdiÄŸini ifade etti.
Ä°stanbulda nüfus 12 katın üstünde arttıGünümüzde modern dünyanın en önemli sorunlarının başında ulaşımda yaÅŸanan aksaklıkların geldiÄŸini belirten Turhan, Dolayısıyla ülkeler bu konulara özel önem veriyorlar. Ulaşım politikalarıyla sorunun üstesinden gelmeye çalışıyorlar. Metropoller ise ulaşım sorunlarının can yakıcı boyutlara ulaÅŸtığı yerlerde ön sıralarda geliyor. Ä°stanbul 15 milyonu aÅŸan nüfusuyla dünyanın sayılı metropolleri arasında yer aldığından, öteden beri ulaşım politikalarının öncelikli gündem maddelerinden birini oluÅŸturmuÅŸtur. ifadelerini kullandı.
Ä°stanbul ulaşımındaki temel meselenin ülke nüfusunun son 70 yılda 34 kat civarında artmasına raÄŸmen ÅŸehrin nüfusun 12 katın üstünde artması olduÄŸuna iÅŸaret eden Turhan, Tabii yetersiz alt yapı ve çarpık kentleÅŸme de eklendiÄŸinde sorunun boyutları daha da yükseliyor. Ayrıca bölgede Ä°stanbul odaklı sanayi ve ticaret platformlarının artan hızını da buna eklediÄŸimizde durum daha da vahimleÅŸiyor. Aslında vizyoner bakışla gidiÅŸatın vaktinde farkına varılıp gerekli alt yapı hazırlığı yapılsaydı, köprü ulaşım politikaları devreye sokulsaydı bugün sorun bu denli seviyede yaÅŸanmıyor olacaktı. ÅŸeklinde konuÅŸtu.
15 Temmuz Åžehitler Köprüsünden bir günde geçen araç sayısı 156 binTurhan, Ä°stanbulun trafik sorununun bundan 45 sene önce de haberlere konu olduÄŸunu anımsatarak, ÅŸöyle devam etti:
Åžehrin nüfusu 4 milyondu. O zamanki adıyla BoÄŸaziçi Köprüsünden 26 bin taşıt geçiriyordu. Ve vatandaÅŸlar bir yerden bir yere giderken de trafikte 1 saati aÅŸkın süre geçirmekten ÅŸikayet ediyorlardı. Biliyorsunuz o dönemlerde bu köprünün bile yapılıp yapılmaması gerektiÄŸi konusunda farklı görüÅŸlere sahip yetkili, sorumlu insanlarımız vardı. Bunları da ÅŸunun için söylüyorum 4050 yıl önce Ä°stanbulun trafik sorunu haberlere konu olmakla bir anlamda alarm zilinin çaldığını da gösteriyordu. Ama buna raÄŸmen bu konuda önlemler alınmamıştı. Bugün ÅŸehrin nüfusu 16 milyona yakın. TrafiÄŸe kayıtlı araç sayısı 4 milyon 200 bin civarında ve bu hala doyum noktasına ulaÅŸmış deÄŸil. Bugünkü adıyla 15 Temmuz Åžehitler Köprüsünden bir günde geçen araç sayısı 156 bin. Açıldığı zaman 26 bin civarında araç geçiyordu bugün günde 156 bin araç geçiyor. Köprünün gerçek kapasitesini soracak olursanız bunu hizmet sınıfına göre derecelendirdiÄŸimizde aslında A hizmet sınıfında, yani durmadan beklemeden sıradan ÅŸehirler arası bir yolculuktaki köprülerden geçer gibi geçseniz 90 bin araç geçmesi lazım. Trafikte akıcı yoÄŸunluk kapasitesi 120 bin. Ama ÅŸu anda bu köprüden günde ortalama 156 bin araç geçiyor.
Son dönemde yaptığımız gibi trafik sorununun önüne geçmek ve etkisini azaltmak mümkünBu durumun da ulaşımı olumsuz etkilediÄŸine dikkati çeken Turhan, ÅŸunları kaydetti:
DiÄŸer köprülerimizden geçen ve son yıllarda Ä°stanbulda ulaşım sorununa yönelik geçmiÅŸ dönemdeki yerel yönetimlerle merkezi yönetimlerin beraber planlayıp devreye soktukları, Ä°stanbul BoÄŸazı üzerindeki her iki yaka arasındaki trafiÄŸi rahatlatmak için yapılmış olan alt yapı tesislerini görüyorsunuz. Kara yolu olarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsünü hizmete aldık.
Son dönemde Ä°stanbulda hayata geçirilen mega projelerin önemine vurgu yapan Bakan Turhan, Bugün için sorunu hepten çözmek belki mümkün deÄŸil ama son dönemde yaptığımız gibi sorunun katlanarak artmasının önüne geçmek ve etkisini azaltmak mümkün. Bunun içinde sosyoloji var, ekonomi var, teknoloji, kültürel alt yapı ve hukuki durumlar var. Dolayısıyla böylesine çetrefilli ve çok yönlü sorunlarla karşı karşıyayız. Ä°stanbul ulaşım politikalarını konuÅŸurken tüm bu hususları göz önünde bulundurmalıyız. Özellikle ÅŸovdan, popülist yaklaşımlardan uzak durmak lazım. Bu yaklaşımlar ulaÅŸtırma politikalarının doÄŸasına da ruhuna da aykırıdır. Ä°ÅŸ yapacaksınız, proje yapacaksınız, proje yöneteceksiniz, hizmete sunacaksınız. diye konuÅŸtu.
Zamanla araç sahiplilik oranının artacağını, yollarda daha fazla araç ve yol ihtiyacı olacağını anlatan Turan, bu sebeple Ä°stanbulda yeni ulaşım alt yapısı sistemlerinin gerekli olduÄŸunu ve bunların özellikle ÅŸehrin mevcut yapısının, dokusunun düÅŸünülerek planlanması gerektiÄŸini dile getirdi.
Marmaraydan günde ortalama 365 bin yolcu faydalanıyorBakan Turhan, Ä°stanbul için önemli projelerin devam ettiÄŸini ifade ederek, sözlerini ÅŸöyle tamamladı:
Yapımı tamamlanan, devam eden ve hedeflediÄŸimiz projelerle Ä°stanbulun ulaşım alt yapısını ÅŸanına, büyüklüÄŸüne ve potansiyeline yakışır bir konuma taşımak için azimle, gayretle çalışıyoruz. Ve Cumhuriyetimizin kuruluÅŸunun 90ıncı yılında hizmete aldığımız Marmaray bunların en önemli halkalarından biriydi. Bu sistemde aradan geçen 5,5 yıl boyunca Marmaray ulaşım sistemi 5 durakla hizmet verirken bugün 43 durakla hizmet vermeye baÅŸladı ve günde ortalama 365 bin yolcu bu hizmetten faydalanıyor.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.