© Konya Postası 2021

1. NEW YORK 2. KONYA   

Şehirlerde trafik sorunu artarken, bisiklete olan talep çoğaldı. Şehir hayatının kalabalığı ve araba sayısının her geçen gün artması kişileri alternatif araçlara yönlendirmeye başladı. Dünyanın birçok yerinde şehirler, hem otomobil trafiğini hem de çevresel kirliliği azaltmak için bisiklet dostu olma yolunda hızla ilerliyor. Konya ise diğer şehirlere göre bisiklet kullanımında adından sıkça söz ettiriyor

Bisikletin günlük hayatta ulaşım aracı olarak sık sık tercih edildiği Konya, 600 kilometrenin üstünde bisiklet yoluyla Amerika Birleşik Devletleri’nin 10 milyona yaklaşan nüfusuyla en kalabalık şehirlerinden biri olan New York’tan sonra en fazla bisiklet yoluna sahip şehir oldu.Peki bisiklet şehri Konya’da bu kültürün daha da artması için neler yapılmalı? Konuya ilişkin gazetemize özel açıklamalarda bulunan Türkiye Bisiklet Federasyonu eski Başkanı, milli bisikletçi, iş insanı ayı zamanda Türk Anadolu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Erol Küçükbakırcı, Konya’da bisiklet kullanımın artması için bazı ülkelerin model alınması gerektiğini söyledi.

SİNYALİZASYONLAR KURULMALI

Küçükbakırcı, “Konya’daki bölünmüş bisiklet yolu dünyada ikinci sırada. Biri de New York’ta. Şu anda son yapılan açıklamalara göre 665 km yol var. Dünyada bisiklet kullanımı incelendiğinde 30 yıl önce Konya üçüncü sıradaydı. Şu anda ise kullanım o kadar yaygın değil. Bu kadar bisiklet yoluna rağmen en büyük sıkıntı bisiklet yollarının sinyalizasyonlarının olmayışı, bisiklet yollarının silindir yapılırken düz olarak yapılmamasıdır” dedi.

BİSİKLET ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALAR HIZLANDIRILMALI

Erol Küçükbakırcı, “Biz federasyon başkanlığındayken Çatalhöyük’e bir bisiklet otobanı yapalım diye fikir sunmuştuk. Yalnızca emniyet şeridini belirli plastiklerle bölerek oraya araçların girmesine engel olarak 2 metre kadar olsa bisiklet otobanı tamamlanmış olur. Konya’da bisiklet müzesi çalışması başlamıştı, şu anda ne durumda bilmiyoruz. Konya bizim dönemde bir velodrom kazandı, en üst teknolojiyle donatılmış bir merkez. Bu tarz çalışmaların sayısı artarsa bisikletin gelişmesi ve kullanımının artması sağlanabilir” ifadelerini kullandı.

HAREKETLİ BİR TOPLUM OLURSAK BİSİKLET KULLANIMI ARTAR

Dünyadaki bazı fabrika sahiplerinin bisiklet kullanımının artması için çalışanlarına evi ve iş yerindeki mesafeyi sorduklarını ifade eden Küçükbakırcı, “Bisiklet kullanıyorsun enerji tasarrufunda bulunuyorsun, bisiklet kullanıyorsun hava kirliliğini önlüyorsun ve sağlık açısından da faydalı oluyor. bu sistemler Konya’da da yaygın hale gelse, yaşayan hareketli bir toplum olsak bisiklet kullanımı da artar.

Belediye ekipleri bisiklet yollarını daha güvenli ve konforlu haline getirirse, halkın da destek vermesi için üst düzey yöneticilerin haftanın belirli günlerinde halkın içinde görüntü vermeleri lazım. Vatandaş da bu şekilde bisiklet kültürüne aşılanmalı” dedi.

KONYA’DA BİSİKLET KULLANIMI ARTACAK

Konya Büyükşehir Belediyesi de Konya’nın bisiklet şehri unvanını korumak için önemli çalışmalara imza atıyor. Geçtiğimiz günlerde kullanılmaya başlayan Bisbulans sistemi ile bisiklet tamirinin kolaylaştırılması sağlanıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, "Bisiklet yolları, bisiklet tramvayı, bisiklet tamir istasyonlarından sonra yeni uygulamamız, bisiklet şehri Konya'mız ve bisikletine bakım yapılan çocuklarımız için çok değerli. Konya'mızda bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak ve farkındalığı artırmak için çaba sarf ediyoruz. Bisiklet kullanımını ne kadar çok artırabilirsek hem şehrimize hem de ülkemize ekonomi, çevre ve sağlık gibi başlıklarda o kadar katkı sağlamış oluruz" dedi.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER