© Konya Postası 2021

2024 F1 sezonuna genel bakış: Alpine

Sezona umutla başlayıp, genellikle umduğunu bulamayan bir taraf varsa bu da Alpine'dir. 2024 bu açıdan farklı bir yıl olmadı. Gelin 2024 sezonunda Alpine'de neler yaşanmış bir hatırlayalım

Renault / Alpine takımı, yıllardır karışıklıklar ve skandallarla anılıyor. Her sezon, “Artık daha kötü olamaz” diye düşünülüyor ama işler hep bir döngü gibi tekrarlanıyor.

Takımdan ayrılanların listesi neredeyse saymakla bitmiyor. Her yeni sezon, işten çıkarmalar ve yeni planlarla başlıyor. 2024 yılı da bu döngünün bir parçası oldu.

Gidenler, kötü sonuçlar

Son iki sezonda Fernando Alonso, Oscar Piastri, Otmar Szafnauer, Alan Permane ve Pat Fry gibi isimleri kaybeden Alpine, 2024’e Bruno Famin'in takım patronluğu ve Matt Harman'ın teknik direktörlüğünde başladı. Pilotlar ise yine Esteban Ocon ve Pierre Gasly olarak devam etti.

Ancak sezon ortasında Famin, Renault'nun projelerine yönlendirilmek üzere görev değişikliği yaşadı. Harman, Williams’a katıldı, aerodinami şefi Dirk de Beer görevden ayrıldı, Bob Bell ise Aston Martin’e geçti. Hatta pilot tarafında Esteban Ocon daha sezon bitmeden takımdan ayrıldı.

Bu kadar büyük değişimler, birçok takımı yok edebilirdi. Fakat Enstone merkezli Alpine bu durumlara artık alışkın.

Sezon başında Alpine A524, Sauber'in C44'üyle beraber gridin en kötü aracıydı. Fazla ağırlık, zayıf aerodinamik yapısı ve güçsüz motor, takımı geriye düşürdü. Araç, hiçbir alanda rekabetçi değildi.

İlk beş yarışta Alpine hiç puan alamadı. Miami Grand Prix’sinde mühendisler ağırlığı azaltacak bazı güncellemeler getirdi ve Ocon, sezonun ilk puanını aldı. Ancak aerodinamik sorunlar devam etti.

Şanghay ve Spa’daki büyük güncellemeler de beklenen etkiyi yaratmadı. Bazı yarışlarda araç çok iyi görünse de, kimse bunun neden olduğunu anlayamadı. Farklı pistlerde ve farklı şartlarda bu iniş çıkışlar yaşanmaya devam etti.

Flavio Briatore döndü, ekip yine yenilendi 

Haziran ayında Renault CEO'su Luca de Meo, Flavio Briatore’yi takımı yeniden düzenlemesi için danışman olarak görevlendirdi. Briatore, ekibi kökten değiştirdi ve yaklaşık 300 kişi işten çıkarıldı.

Spa yarışında takımın yeni patronu Oliver Oakes oldu. Teknik departmanın başına ise Ferrari ve McLaren'da görev yapmış David Sanchez getirildi. Ayrıca Red Bull’dan Michael Broadhurst ve Vin Dhanani de teknik ekibe katıldı.

Amerika Grand Prix’sinde Alpine, yepyeni bir araca geçti. İlk 18 yarışta sadece 13 puan toplayan takım, kalan 6 yarışta 52 puan kazanarak sezonu 6. sırada bitirdi.

Brezilya’daki çifte podyum ve büyük dönüş

Alpine’in en iyi yarışı Brezilya’da oldu. Yağmurlu yarışlar genellikle şans oyununa benzetilir ve São Paulo’da Alpine bu şansı iyi kullandı.

Zor hava şartlarında doğru stratejiyle Ocon ve Gasly podyuma çıktı. Bu sonuç, Enstone merkezli takımın Kore 2013’ten bu yana ilk kez iki araçla podyuma çıktığı anlamına geliyordu.

Alpine, bu yarışla üç sıra birden yükselerek takımlar şampiyonasında 6. sıraya çıktı. Katar ve Abu Dabi’de de puan alarak sezonu başarıyla tamamladılar.

Sürücülerin 2024 istatistikleri:

Sürücü Yarış Klasman Puan En iyi grid pozisyonu En iyi yarış sonucu Pierre Gasly 24 10 42 5 3 Esteban Ocon 23 14 23 4 2 Jack Doohan 1 24 0 17 15

Renault motoru rafa kalkıyor

Eylül ayında Renault, Flavio Briatore'nin kararıyla 2025 sonunda F1 motoru üretmeyi bırakacağını ve Alpine’in Mercedes motoruna geçeceğini duyurdu.

Fransız mühendisler bu karara karşı protesto gösterileri düzenlese de karar değişmedi. Renault motorları zaten gridin en zayıfıydı ve dondurulan kurallar nedeniyle güçlendirilmesi imkansızdı. 2026’daki yeni motor kuralları da pahalı ve riskliydi.

Alpine, bu yüzden müşteri motoruna geçmeyi mantıklı buldu. Ancak Fransız ekip, fabrika takımı statüsünü kaybedecek ve 2025, Renault’nun son sezonu olacak.

Pilot değişimi

Alpine, Esteban Ocon ile olan birlikteliğini bu yılın ardından sona erdirme kararı alırken, yerine genç sürücüsü Jack Doohan'ı getirme kararı aldı.

Fakat Ocon'un son yarışlarda yeterince motive olmadığı ve Fransız ekibin doğrudan rakibi Haas'e geçeceği düşünüldüğünde, Abu Dabi GP'de yarışmamasına karar verildi.

Ocon'a iki seçenek sunuldu; ya Abu Dabi testinde Haas ile çalışmasına izin verilecek ve bunun karşılığında Abu Dabi GP'de koltuğunu Doohan'a bırakacaktı, ya da Abu Dabi GP'de yarışıp Haas ile test yapamayacaktı.

Ocon, ilk seçeneği seçti ve özel bir kask tasarlamasına rağmen Abu Dabi GP'ye katılmadı.

Ocon’un yerine genç pilot Doohan piste çıktı ve Pierre Gasly’nin takım arkadaşı oldu.

Gelecek hedefleri

Alpine her zamanki gibi geleceğe umutla bakıyor. Flavio Briatore, takımın 2025'te ilk beşe girmesini, 2026'da podyuma çıkmasını bekliyor.

Ancak şu an için takım büyük bir değişim sürecinden geçiyor ve kimse gelecekte işlerin ne yönde gideceğini tahmin edemiyor.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER