Deprem bölgesinin imdadına Konya yetişti
Konya2023 yılı değerlendirme toplantısı kapsamında Konya Büyükşehir Belediyesi Taş Bina Kültür ve Sanat Merkezi’nde basın mensuplarıyla bir araya gelen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, geçtiğimiz yıl şubat ayında yaşanan asrın felaketinde Konya Büyükşehir Belediyesi çalışmalarının anlattı.
Altay, "Geçtiğimiz yıl Şubat ayında maalesef ülkemiz adına yüzyılın en büyük felaketinden biriyle karşı karşıya kaldık. 11 ilimizde büyük bir yıkıma neden olan ve hepimizi derin bir yasa boğan depremlerle sarsıldık. Binlerce canımızı yitirdiğimiz bu büyük felaket, hafızalarımızdan hiçbir zaman silinmeyecek izler bıraktı. Bizler de tüm imkanımızı ve enerjimizi deprem bölgesindeki kardeşlerimizin yaralarını sarmak için harcadık. 6 Şubat sabahı saat 06:30’da Hatay’a hareket ederek, en hızlı şekilde çalışmalarımıza başladık. Depremin yaşandığı ilk andan itibaren ve sonraki süreçte; Konya Büyükşehir Belediyemizin ve ilçe belediyelerimizin toplamda 3bin 369 personeli ve binden fazla aracı Hatay’da görev aldı. Büyükşehir Belediyemizin Arama-Kurtarma Ekipleri, 168 vatandaşımızı enkazdan sağ olarak çıkarmayı başardı. Konya’da bir araya getirilen ve 622 tırdan oluşan yüzbinlerce yardım kolisi, Büyükşehir Belediyemizin ve ilçe belediyelerimizin koordinasyonunda bölgeye ulaştırıldı” dedi.
KONYA’DA BİRLİKTEN KUVVET DOĞDU
Altay, “Mobil Mutfaklarımız ile Mobil Ekmek Fırınımız bölgede hizmet verdi. Mobil Mutfaklarımız ile toplamda 735 bin öğün sıcak yemek imkânı sağladık.Konya Büyükşehir Belediyemize bağlı Beysu tesislerinin, 48 tırdan oluşan tüm paket su üretimini bölgeye yönlendirdik. Yine gıda ihtiyacını gidermek adına Hatay’a 50 tır, Kahramanmaraş’a 300 ton un ulaştırdık. Büyükşehir Belediyemiz, Meram, Karatay ve Selçuklu ilçe belediyelerimiz ile Konya Ticaret Odamız, Konya Sanayi Odamız ve Konya Ticaret Borsamız’la birlikte, 3 etaptan oluşan Konteyner Kentler kurduk. AFAD’a teslim ettiğimiz, 1000’e yakın konteynerden oluşan konteyner kentlerimizde; 4 binden fazla vatandaşımıza geçici barınma imkânı sağladık. Yine Konya Büyükşehir Belediyemiz, MÜSİAD Konya Şubemiz ve Konya Sanayi Odamızla birlikte; Narlıca’da 152 dükkândan oluşan Konya Bedesten’i inşa ettik” ifadelerini kullandı.
HER ALANDA YARDIM ELİ UZANDI
Başkan Altay, “Diş Hekimleri Odamızla birlikte hazırladığımız Ağız ve Diş Sağlığı Teşhis ve Tedavi Aracımız, 5150 vatandaşımızı tedavi etti. Optisyen ve Gözlükçüler Odamızla birlikte hazırladığımız Mobil Gözlük Aracımız ise 3000’den fazla kardeşimize gözlük verdi. Büyükşehir Belediyemize bağlı Su ve Kanalizasyon İdaremiz (KOSKİ), Hatay’ın temiz suya erişimini sağlamak ve altyapı sorunlarını gidermek amacıyla; 10.267 metre içme suyu hattı ve 8.500 metre kanalizasyon hattı döşedi. KOSKİ ekiplerimiz toplamda bin 540 noktada arıza bakım ve onarım işlemi gerçekleştirdi. Ayrıca 867 kabin ile tuvalet, 330 kabin ile duş hizmeti sağladık. İhtiyaç olan mahallelere tankerlerle 6 binden fazla sefer yaparak temiz su ulaştırdık ve 56 adet sokak çeşmesi montajı yaptık. Büyükşehir Belediyemiz bünyesindeki hayvan acil yardım aracı CANBULAN ve uzman veterinerlerimizle, köylerde hayvan sağlığı taramaları yaptık. Bunun yanında 10 tır besi ve süt yemi ile sokak hayvanları için 10 ton mama yardımında bulunduk. Depremden etkilenen çocuklarımız için; çadır kentlere oyun parkları yerleştirdik. Ayrıca Çocuk Tiyatrosu ekibimizi ve Bilim Tırımızı da bölgeye yönlendirdik.Depremin hemen ardından Hatay’dan tahliye işlemi başlatarak, 8 bine yakın depremzedeyi şehirden çıkardık” açıklamalarında bulundu.
KONYA MİSAFİRPERVERLİĞİNİ ORTAYA KOYDU
"Depremde evini kaybeden vatandaşlarımıza şehrimizin ve evlerimizin kapılarını açtık" diyen Altay, "Hatay-Konya kardeşliğini taçlandırmak adına, Konya Büyükşehir Belediyesi olarak Habib-i Neccar Cami’sinin restorasyonunu da üstlendik. Burada özellikle ifade etmek istediğim ayrı bir husus daha var. Büyükşehir Belediyemizin Akıllı Şehir uygulamalarının Hatay’da büyük faydasını gördük. Bu uygulamalarımız birçok alanda kritik roller üstlendi. Şehrin tüm altyapısının çöktüğü, veriye erişimin mümkün olmadığı, haberleşmenin sağlanamadığı ve GSM şebekelerinin kullanılamadığı ilk anlarda Uydu İnterneti ve Sayısal Telsiz Haberleşme Sistemi’yle iletişim sağladık. Hatay’daki tüm ekiplerimizin koordinasyonunu ve yönetimini, bu sistem sayesinde gerçekleştirdik. Depremzede vatandaşlarımızın ve sahadaki personelimizin, o süreçte hayati önem taşıyan cep telefonlarını şarj edebilmesi için Solar Mobil Şarj İstasyonu kurduk. Tüm bu uygulamalar sayesinde, hamdolsun deprem sürecindeki çalışmalarımızı büyük bir verimlilikle yürütmeyi başardık. Kaybettiğimiz vatandaşlarımızın aziz hatıralarını, daima kalbimizin başköşesinde taşıyacağız. Mekânları cennet, makamları âli olsun” dedi.
İlginizi Çekebilir