Mahalli idarelere memur alımında yeni düzenleme
GüncelMahalli idarelere ilk defa atanacaklar ile belediyelerin itfaiye ve zabıta teşkilatlarına personel alınmasına ilişkin şartlar, üç ayrı yönetmelikle düzenlendi
Mahalli İdarelere İlk Defa Atanacaklara Dair Sınav ve Atama Yönetmeliği, Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ve Belediye Zabıta Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna göre, belediyelere zabıta memuru ve itfaiye eri, il özel idareleri, belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile mahalli idare birlikleri ve döner sermayeli kuruluşlara memur personel alımları yeni düzenleme kapsamında yapılacak.
Alımlar İçişleri Bakanlığı izni ile olacak
Yeni yönetmeliğe göre mahalli idareler, atama yapmak istedikleri kadro unvanı ve sayıları için İçişleri Bakanlığından izin alacak. Personel alımı için idare bünyesinde 5 kişilik sınav komisyonu oluşturulacak. Sınav ile ilgili bütün işlemler bu komisyon tarafından yürütülecek.
Adaylara başvurular en az 15 gün önce duyurulacak.
Atama yapılacak memur kadroları ve aranacak nitelikler ülke genelinde yayın yapan bir gazetede, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü internet sitesinde, ilgili mahalli idarenin internet sitesinde ve Devlet Personel Başkanlığı internet sitesinde başvuru tarihinden en az 15 gün önce duyurulacak.
İdare, başvuru yapan adayları KPSS başarı puanına göre en yüksek puanlı adaydan başlayarak sıralayacak. Atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında aday, sınava çağrılacak.
Aritmetik ortalama alınacak
Atamaya esas başarı puanı, idare tarafından yapılan yazılı ve sözlü giriş sınavı puanı ile KPSS puanının aritmetik ortalaması alınarak belirlenecek.
Belediye, itfaiye ve zabıta alımlarıyla ilgili önceki yönetmeliklerle 25 olarak belirlenen yaş sınırı, "Sınavın yapıldığı tarihte 30 yaşını doldurmamış olmak" şeklinde düzenlendi.
İlginizi Çekebilir