Ölümlü kazalarda dördüncü sıradayız
KonyaKonya, 2015 yılında meydana gelen toplam trafik kazası sayısında en fazla kaza yapan 7. il olurken, trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin sayısında ise 4. sırada yer aldı
Türkiye İstatistik Kurumu, 2015 Karayolları Trafik Kaza İstatistiklerini açıkladı. Buna göre, Türkiye’de trafik kaza sayısı bir önceki yıla göre yüzde 9,5’lik artışla 1 milyon 313 bin 359’a ulaşırken, bu kazalarda 7 bin 530 kişi öldü, 304 bin 421 kişi yaralandı. Konya’da ise 2015 yılında 34 bin 515 kaza meydana gelirken, bu kazalarda 307 kişi öldü, 12 bin 23 kişi yaralandı.
Toplam kaza sayısına bakıldığında, Konya en çok kaza yapan iller sıralamasında 7. sırada yer aldı. Ölümlü, yaralanmalı kaza sayısında 5. sıraya yerleşen Konya, kazalardaki toplam ölü sayısında ise 4. sırada yer aldı.
ÖLENLERİN %40’I SÜRÜCÜ
Türkiye’de, 2015 yılında gerçekleşen trafik kazalarında ölen kişilerin yüzde 40,7’si sürücü, yüzde 35,3'ü yolcu, yüzde 24'ü ise yaya oldu. Trafik kazalarında ölenler ve yaralananlar cinsiyetlerine göre incelendiğinde ise ölenlerin yüzde 76,4'ünün erkek, yüzde 23,6’sının kadın, yaralananların ise yüzde 69,8'inin erkek, yüzde 30,2'sinin kadın olduğu görüldü.
KAZALARDA SÜRÜCÜ KUSURU İLK SIRADA
Bu kazalarda, ölümlü yaralanmalı trafik kazasına neden olan toplam 210 bin 498 kusura bakıldığında, kusurların yüzde 89,3'ünün sürücü, yüzde 8,8'inin yaya, yüzde 0,9'unun yol, yüzde 0,6'sının taşıt ve yüzde 0,4'ünün yolcu kaynaklı olduğu görüldü.
Konya’nın toplam trafik kazasında 7., trafik kazasında hayatını kaybedenlerin sayısında ise 4. olmasını değerlendiren Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Osman Nuri Çelik, Konya’nın düz bir ova olduğunu ve otoyollarının aşırı hıza müsait olduğunu söyledi. Konya’daki şehirlerarası yollarda aşırı hız yapıldığına vurgu yapan Çelik, “Aşırı hız yapan sürücüler, yolda aniden bir sıkıntı olduğunda, kavşak düzenlemelerinde sıkıntı yaşandığında duramıyorlar. Yüksek hızlarla gerçekleşen kazalarla da ölüm kaçınılmaz oluyor. Kaza az olmasına karşılık, hız yüksek olduğu için ölümlü kaza sayısı artıyor” diye konuştu.
Trafik kazalarının yüzde 60’ından fazlasının kavşaklarda meydana geldiğini belirten Çelik şöyle konuştu;
“Kavşak düzenlemeleri de maalesef döner kavşak şeklinde yapılmış. Şehirlerarasında trafik yoğunluğunun artması durumunda döner kavşaklarda, yoldan ayrılmalarda, oraların sıkıntı yaratacağı kanaatindeyim. Oralarda da ileride bir düzenleme yapılması gerekiyor. Çünkü kazaların yüzde 60’ından fazlası kavşaklarda meydana geliyor. Dolayısıyla kavşaklar düzgün olursa trafik kazalarında önemli bir düşüş yaşanacaktır. Kavşaklardaki uyarılarda en kural tanımaz şoförlere göre yapılmalı. Uyarı yok demiyoruz ama en kurala uymayana göre yapmak lazım. 300 metre önceden kavşak uyarılarının başlaması lazım. O yüzden karayollarında böyle bir düzenlemeye ihtiyacımız var. Yoğun kavşaklarda düzenlemenin tekrar ele alınması gerekiyor.” (Mehmet ÇALIŞKAN)
İlginizi Çekebilir