Seydişehir Belediyesinde dijital arşiv dönemi
KonyaKonya’nın Seydişehir İlçe Belediyesi 1970 yılından bu güne kadar olan her bir imar dosyasını, evraklarını kayıplara ve yangın gibi felakete karşı Dijital Arşivleme ile koruyor.
Bünyesindeki evrakları dijital ortama taşıyan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, daha güvenli bir arşivleme sistemine geçti. Dijital arşivleme sisteminde amaç Seydişehirli vatandaşlara daha hızlı ve daha kaliteli hizmet vermek. Seydişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün, başlattığı bu sistem ile 25 bin belgeyi dijital ortama aktardığı belirtildi. Pratik ve zaman kaybını önleyecek olan arşivleme sistemine başladıklarını kaydeden Belediye Başkanı Mehmet Tutal, yaklaşık 25 bin evrak, 5 bin imar dosyası dijital ortama aktarılıyor. Bu sistem sayesinde kurum içindeki bütün dokümanlara, ihtiyaç duyulan her belgeye kolayca ulaşılabilecek. Sistem hem Belediyemiz açısından hem de vatandaş açısından önemli. Modern belediyecilik hizmetlerinde önemli bir atılım olan bu sistemle birlikte evrakta tahribat, değişme, kaybolma gibi durumlar ortadan kalkacak. İstenilen evraka zahmetsiz, hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşılabilecek" dedi. Dijital arşiv sisteminin, mimari projeler, ruhsat, tapu, yapı kullanma izinleri, imar dosyalarına kadar birçok bilgiye anında ulaşma imkanı sağlayacağını vurgulayan Başkan Tutal, “Vatandaş bir ruhsat örneği ve fotokopisini almaya geldiği zaman bu sistemle vatandaşımıza anında istediği belgeyi vereceğiz. Seydişehir Belediyesi olarak vatandaşımıza en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz'' şeklinde konuştu. Dosyaların tamamının 2 ay içinde dijital ortama aktarılması hedefleniyor.
İlginizi Çekebilir