Sigorta sektöründe kırmızı alarm!
KonyaTürkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı artmaya devam ederken, araç sigortası yaptırma oranında dikkat çeken bir düşüş yaşanıyor. Zorunlu trafik sigortasını yaptırmayan araç sahipleri hem kendi güvenliklerini hem de trafik düzenini riske atıyor
Sigorta kaybının günden güne yaşanmasının yanı sıra sigorta şirketleri dolandırıcılarla da ayrı bir savaş veriyor.
SİGORTA MAĞDURLARI ARTIYOR
Konuyla ilgili önemli detayları gazetemizle paylaşan Akınbey Sigorta Ltd. Şti. Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Avni Akıncı, “İnternet ortamı da birçok sahte firma ile dolu. İnternet üzerinden işlem yapmak için kredi kartınızın bilgilerini paylaşıyorsunuz ve sadece trafik sigortası değil kredi kartı da boşaltılmış halde bize mağduriyetlerini açıklıyorlar. Sistem her yerden çürümüş durumda. Birileri buna dur demeli. Ekonomik olarak sigorta şirketinde dönen paranın haddi hesabı yokken hala insanlar saçma sapan rakamlara trafik sigortası yapmak durumunda kalıyor. Bizim işimizi o kadar çok insan yapıyor ki, sigortacı olmayan, meslek erbabı olmayan o kadar çok insan var ki bu durum bile olayı özetliyor. Birileri buna dur demeli” dedi.
TÜRKİYE’DE SİGORTA ORANI NEDEN DÜŞÜYOR?
“Türkiye’deki trafiğe kayıtlı araç sayısının yüzde 85’indeki sigortalılık yüzde 80’e düşmüş durumda” ifadelerine yer veren Akıncı, “Bunun sebeplerinden bir tanesi de fiyatların yüksek olması. Zorunlu bir sigorta olmasına rağmen sigortalılık oranı geçtiğimiz zamanlarda yüzde 85’in üzerine hiç çıkmamış. Yüzde 70’li oranlarını düşünecek olursak Türkiye’deki araçların yüzde 30’unun trafik sigortasının olmadığı ortaya çıkıyor. Sigortası yapılmayan motosiklet var, traktör, eski kamyonlar, eski araçlar var. Bunlar da oranları maalesef ki aşağı çekiyor. Enflasyon da dikkat alındığı zaman teminat limitlerinin de düşük kalmasıyla acı tablo ortaya çıkıyor. Avrupa’daki sigortalılık oranı yüzde 99 civarlarındayken Türkiye’de bu oran neden düşüyor, bunun araştırılması yapılması gerekiyor” diye konuştu.
AVUKATLAR GÖZÜNÜ SİGORTACILIĞA DİKTİ
Sigortacıların günlük hayatta yaşadığı sıkıntılara da değinen Akıncı, “Maliyetlerde götürü fiyatları sigortalıların boyunu aşmaya başladığından dolayı bu sıkıntılar yaşanıyor. Şirketlerin hasar durumunda kaportacısından yetkili servisine kadar suistimal yapıldığını düşünecek olursak, trafik sigortasında aylık ortalama artış yüzde 2.5 iken aralık ayı 1.7 gibi bir artış söz konusu olacağından dem vuruluyor. Buradaki olay şirketlerin hukuki takipçiler dediğimiz trafik sigortasıyla kazayla alakalı olarak kazaya karışan insanlar daha arabasını sanayiye çekmeden yolda vatandaşı arayıp, müşterinin kafasını karıştıran hukuki bir takipçi söz konusu. Avukatlar da artık bu işe soyundular ve meslek haline getirdiler. Bu da trafik sigortalarında düşüşün göstergelerinden” ifadelerini kullandı.
“ATTIĞIMIZ TAŞ ÜRKÜTTÜĞÜMÜZ KUŞA DEĞMİYOR”
Hüseyin Avni Akıncı, “Sigortacılar trafik sigortalarında havuz modelinin uygulanır hale getirilmesini istiyor. Bizler, STK temsilcileri, komiteler bu işin önceliğini anlayamadık. Bu sektörde inanılmaz bir potansiyel var. Türkiye genelinde 20 bin adet sigorta acentesi var ama hala bizim sosyal bir kuruluşumuz bir odamız yok. Tabiri caizse, attığımız taş ürküttüğümüz kuşa değmiyor. Sigortacılar birlik olmadığı sürece bu sıkıntılar yaşanır” diye konuştu.
İlginizi Çekebilir