Türkiyede en fazla trafik sigortası yaptırılıyor
EkonomiSigorta ve Sigortalılık Algısı araştırmasının sonuçları, İstanbul Üniversitesinde düzenlenen toplantıda açıklandı.
İSTANBUL (AA) HDI Sigorta ve İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) iş birliğiyle gerçekleştirilen Sigorta ve Sigortalılık Algısı başlıklı araştırmasına göre, Türkiyede yüzde 25 ile en fazla trafik sigortası yaptırılırken, trafik sigortasını, yüzde 23lük pay ile BES ve yüzde 13 ile kasko sigortaları takip ediyor.
Sigorta ve Sigortalılık Algısı araştırmasının sonuçları, İstanbul Üniversitesinde düzenlenen toplantıda açıklandı.
Toplantıda konuşan HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, araştırmadan çıkan sonuçların kendilerine, toplumun taleplerini, sigortacılığa ne derece güven duyduklarını ve yaşam biçimlerinin sigorta algıları üzerindeki etkilerini oldukça geniş bir çerçeveden görme fırsatı sağladığını kaydetti.
Hancıoğlu, HDI Sigortanın, sürdürülebilir karlılığa odaklı bir stratejiyle hareket ettiğini ve doğru bakış açısıyla ilerlediğini ifade etti.
Türkiyede sigorta penetrasyonunu artırmaya yönelik yıl içerisinde yeni sigorta ürünlerini hayata geçirdiklerini aktaran Hancıoğlu, yeni ürünlerinden Trafikasko ve Avantajlı Kaskonun, dağıtım kanalları ve müşteriler tarafından oldukça olumlu karşılandığını söyledi.
Araştırma sonuçlarının müşterilerin ihtiyaçları, beklentileri ve sigortaya bakışları hakkında çok detaylı ipuçları sağladığını belirten Hancıoğlu, 3 bini aşkın acentelerinden aldıkları geri bildirimler ile araştırmanın verilerini değerlendireceklerini kaydetti.
Hancıoğlu, yeni hizmetler sunarak sektöre katkı sağlamaya devam edeceklerini aktardı.
Türkiyedeki ilk 5 sigorta şirketinden biri olmayı hedefliyoruzHDI Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi Christian Sebastian Müller de HDI Internationalın Türkiyeyi ana pazarlarından biri olarak kabul ettiğini belirterek, Türkiyedeki ilk 5 sigorta şirketinden biri olmayı hedeflediklerini, bu hedefi gerçekleştirebilmek adına Türkiyede ERGO Sigorta ve Liberty Sigortayı bünyelerine kattıklarını anlattı.
Müller, Türkiyeyi çok önemsiyoruz. Türkiye, çok iyi büyüme fırsatları sağlayan bir ülke. Türkiye, GSMHdeki sigortanın payı ve kişi başı sigorta primi ödemelerinde Avrupaya göre geride. Bunu rakamlar da ortaya koyuyor. Aslında bu, Türkiyede sigorta piyasasının ne kadar büyük potansiyeli olduğunu gösteriyor. HDI olarak bu potansiyele inanıyoruz. diye konuştu.
İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak ise araştırmaya İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinin önemli katkıları bulunduğunu, araştırmanın, fakültenin topluma olan hizmet beklentisinin doğal bir sonucu olduğunu söyledi.
Ak, HDI Sigorta ile iş birliklerini sürdürmek istediklerini ifade ederek, İş birliğine ihtiyacımız olduğunu biliyoruz. Bu sinerjiyle ortaya çıkacak bilginin de çarpanlarıyla katma değere dönüşeceğinin farkındayız. dedi.
Sigorta yaptırmadaki temel motivasyon güvence, teminat ve garantiSigorta ve Sigortalılık Algısı araştırması, 2554 yaş arasında, farklı sosyoekonomik gruplara mensup 362 katılımcıyla, karma veri toplama yöntemleriyle ve İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiyeyi temsil eden bir dağılımla 13 kentte gerçekleştirildi.
Araştırmaya göre, sigorta yaptırmadaki temel motivasyon güvence, teminat ve garanti.
Türkiyede sigorta sahipliği üzerine veriler incelendiğinde, görüşülen kişilerin 3te 2sinin özel sigorta yaptırdığı sonucuna ulaşıldı.
Yaş ve eğitim oranının yükselmesine bağlı olarak sigorta sahipliği artıyor. 3544 yaş arasında sigorta sahipliği yüzde 74 iken, bu rakam, 2534 yaş arasında yüzde 58e düşüyor. AB olarak belirtilen üst düzey gelir grubunda sigorta sahipliği yüzde 77, C2 olarak belirtilen ortaalt düzey gelir grubunda ise yüzde 56 olarak ortaya çıkıyor.
Sigorta satın alımında acenteler hala en önemli kanalAB gelir grupları arasında Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), trafik, kasko, sağlık ve DASK sigortası, orta gelir grubunda BES, trafik ve hayat sigortası en fazla yaptırılan sigorta türleri olarak dikkati çekiyor.
Türkiyede yüzde 25 ile en fazla trafik sigortası yaptırılırken, trafik sigortasını, yüzde 23lük pay ile BES ve yüzde 13 ile kasko sigortaları takip ediyor.
Dijitalleşme neredeyse tüm iş yapış biçimlerini köklü bir dönüşüme uğratırken, sigorta satın alımında acentelerin hala en önemli kanal oluşu, araştırmanın bir diğer önemli sonucunu oluşturuyor.
Trafik sigortasında yüzde 88, kaskoda yüzde 74 oranında acente kanalı tercih edilirken, özellikle sağlık sigortası alımında acentelerin yanı sıra çevrim içi (online) kanallar ön plana çıkmaya başlıyor.
İlginizi Çekebilir